Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 jul 2025, 03:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 119 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2006, 08:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:
Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?


Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.

Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.

Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.


Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2006, 08:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
lqs skrev:
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:
Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?


Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.

Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.

Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.


Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren


Ja 290hk/L enda på standard 20v N/A topstykke, og standard knaster. :tooth:
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2006, 17:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
lqs skrev:
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:
Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?


Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.

Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.

Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.


Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren


Ja 290hk/L enda på standard 20v N/A topstykke, og standard knaster. :tooth:
MVh Finn


Standart gade knaster? Er du sikker?

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2006, 18:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
ja, tror bare han glemte og nævne at topstykke og knaster kunne yde sådan std, ved trykladning.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2006, 18:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
lqs skrev:
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:
Jat så skal du vælge vilde knaster, større gasspjæld, maksimalt portet topstykke, ?


Se volvoeksemplet i anden tråd her iaften. Der er eksempel på knastaksler. Vild knast skal nok forståes på den måde at e meget frit flowene motor tillader meget vilde knaster.

Max portet topstykke er ikke nødvendigvist et plus. Tror der er mange der ødelægger deres topstykke når de udvider til max.

Al den tuning der fungerer på en sugemotor virker bedre på en turbomotor. Alt handler om flow.


Nu kunne jeg godt gå igang med en længere forklaring, men jeg vil også gerne i seng i aften INDEN klokken 12 i aften;)
MEN ja FOR store huller kan også gøre det værre, men nu regnede jeg ikke med at de folk som spørger om 4-500+hk porter deres toppe selv, så derfor jeg skrev det sådan.
At lave en top på en 1,6L og opefter som kan lave så meget effekt, kræver en DEL erfaring og de rigtige maskiner samt xpertise hvis det skal fungere bare nogenlunde.
der er flere japanske topstykker der STANDARD, er i stand til at levere 300 eller flere heste per liter, blot ved hjalp af knaster og et godt turboanlag! MVH soren


Kan du nævne mig de biler som kan lave 300hk pr liter?
Er seriøst nysgerrig :shock:

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2006, 18:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Har hørt af supra mk4 motor nok skulle kunne lave 300hk/L, den skal bare ha det rigtige lade tryk :D

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2006, 19:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes :wink:

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2006, 19:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
cossiemanden skrev:
Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes :wink:


Bare hvad jeg har hørt..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2006, 19:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Martin! skrev:
cossiemanden skrev:
Det er så ikke korrekt desværre, en standard supramotor med evt knaster i og en stor mølle laver ikke meget over 650hk, så skal toppen minimum portes :wink:


Bare hvad jeg har hørt..


Det var nu heller ikke for at lyde negativ :oops:

Blot at der er mange historier omkring hvad biler kan yde og at den er standard osv osv, men realiteten er noget helt andet.... desværre

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2006, 19:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Jeg synes også umiddelbart de 300hk/liter lyder af meget.. men snakker vi racefuel :?: , så er det naturligvis en anden sag..

Til reference er jeg selv oppe på 225hk/liter (98okt benz) på standard top, monteret med knaster fra 1.8 20v N/A modellen...

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 119 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team