Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel: Re: Re:
Senior Medlem

Runesm skrev:
svan skrev:
det er kun ved motorskifte, dette var tuning af den org motor, det er uden afgiftpligt men du skal kunne dokumentere forurening og bilens egnethed, og da jeg havde brugt org fødesystem fra RS og bremserne var identiske så var det ikke noget problem.

svan

Det burde ikke gå, da det brændstofsystem ikke er godkendt på den motorombygning. Jeg blev stoppet på samme måde at bygge på, skat ville godt ta' den ombygning, men færdselsstyrelsen ville ikke, da det var en modificeret motor, så kunne forureningen ikke godtages med brændstofanlæg fra en anden bil.

men det gjorde det, det fremgår også meget tydeligt i værkstedshåndbogen på Ford'en, at forskellen på motorerne er forhøjningen på stemplet (som drejes væk) og undersmøringen af stemplet, jeg tror endda det står formuleret at basismotoren i princippet er en XR3I så den kunne ikke modargumenteres

svan

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Det er jo så håndgribelige fakta man kan bruge :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time