HenrikGM skrev:
Daigaard: Volvos egen OEM green manual advarer så vidt jeg husker mod at ændre slange længden.
Snild måde at lave krumtapsudluftningen væsentligt større på: Snup en std strømfordeler. Sæt den i en drejebænk, så kan den moddes til at blive til en studs til ekstra udluftning. Har en liggende et sted i stakken af ting og sager.
Catchtanken; Hvorfor er det den skal være der på en gadebil?
Ville være tilbøjelig til at påstå den ikke har noget at gøre der så længe ydelsen er på det niveau den er, særligt hvis den ikke er lavet så olien automatisk returnerer!
Volvoen får problemer med at holde lækageniveauet nede når du nærmer dig 6800rpm. Ringene er for brede, så de slipper cylindervæggen, samtidigt vrider cylinderen sig lidt. Man kan måle det med et differentryksmanometer henover en måleblænde i olieudskilleren. Fin upgrade til en ekstra AD indgang i feks MS eller VEMS.
Problemet er lidt akademisk til de effekter vi snakker om for motoren er fint frisk på at nøjes med færre RPM.
Keld; Jeg har hørt om dine tidlige motoreskapader andre steder fra. Grove løjer, men du er ikke den eneste, hvis det er en trøst.
Tak HenrikGM.
Jeg håber bare at min oplevelse kan redde andre fra at begå samme fejl. For det koster som bekendt at fejle. (røvrendt).
Nu har jeg fra flere fået at vide at SPM stempler nok ikke var det rette valg til mit koncept, så bilen bliver skilt ad igen og nye propper bliver sat i. Nogen anbefalinger i den retning?
Volvo har nok valgt at gøre den slange så lang af en god årsag, men jeg er ret sikker på at den slange udelukkende er tilbageløbet fra olieudskilleren og derfor ikke er kritisk for motorens holdbarhed. Jeg tror at det ville hjælpe på min da der pga. Den øgede slagvolumen bliver mere bevægelse i luften i krumtaphuset og dermed øgede overtryk og det er jeg sikker på kan suges op af tilbageløbet, da det jo går helt ned i bunden af bundkaret. Det er blot min begrænsede logik der siger mig det. Men måske det virker.
Jeg køre med 2 MSD tændspoler og har derfor ikke brug for fordeleren i enden af motoren og har købt en endeprop fra de tidligere modeller. Mon man kunne lave en studs i den og udlufte den vej??