Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 269 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Søren, den er i det link du selv har lagt ind..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Ejeren er mig og den er rullet og scannet ind.

Titel:
Mester Medlem

K-FINN skrev:
Søren, den er i det link du selv har lagt ind..
det er sikkert bare mig. men har svært ved at se hvem der har rullet hvilken bil. prøv at læg den ind her.
MVH søren

Titel:
Medlem

Der er sku da ikke brændt nogen lejer af på mit rullefelt,

men der var derimod en stribe olie eller fedt der kom sprøjtendene ud på på feltet, et eller andet sted fra bilen, så derfor var det jo nok en god ide at stoppe med at rulle mere, hvor mislyden kom fra ved jeg ikke,men feltet har rullet masser af biler siden da , stadig med de samme lejer og uden nogen mislyde

Iøvrigt vil jeg ikke trække +1800 hk,med masser personer tæt på,næste gang er det måske ikke olie ,men en trækaksel-.kardan-sprunget dæk eller exploderet gerkasse,der kommer flyvendene ud under bilen(og ja det har jeg prøvet på andre powerbiler)

Grænsen for nogenlunde valide målinger ligger nok omkring 1000 hk-og jeg gider ikke en endeløs diskussion om målenøjagtighed , sådan en motor skal nok op i en bænk hvis den skal måles

hvor de 1842 hk kommer fra aner jeg intet om ,ved dog at den har været på et andet felt,men det kan KDW nok meget nemmere redegøre for nu hvor han er kommet på banen

Mvh Otto

Titel:
Junior Medlem

Jeg har rullet den på et Dynojet 224, lånt af George Linning ved Renntech i Tyskland.

Den er målt på et Dynojet for at kunne sammenlignes med målinger i USA da jeg gør en del i US forums, og en stor del af de folk som har været involveret i mit projekt kommer fra USA.

Alle målinger er SAE og ved et ladetryk på 52 psi og et 225 hk shot nitrous, på VP Import benzin.

3 målinger inden for 2 timer som alle ligger indenfor 154x - 156x WHP.

Feltet har i øvrigt kun en rulle og der var ingen hjulspin.

Titel:
Junior Medlem

Otto det fedt kom fra en trækakselsmanchet som ikke sad ordenligt på.

Mislyden kom fra dit felt og du sad da selv og smurte løs på lejerne i lang tid efter.

Det var ikke ment som et angreb på dig eller dit felt :)

Titel:
Mester Medlem

hvor er de 18xx heste så målt?
ikke at de 1550whp ikke er imponerende nok.... er ham i tyskland en der måler mange så kraftige biler?
er der bremse på hans felt? evt en hjemmeside?
MVH søren

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
lqs skrev:
hvor er de 18xx heste så målt?
ikke at de 1550whp ikke er imponerende nok.... er ham i tyskland en der måler mange så kraftige biler?
er der bremse på hans felt? evt en hjemmeside?
MVH søren

Tror du ikke det er de 1550 whp han har omregnet til motorheste?

Titel:
Mester Medlem

måske der er derfor der spørges til om de er målt? man kunne jo starte med at spørge til dæk og lufttryk?
måske også derfor det kunne være spændende at se udskrift.
MVH søren

Titel:
Junior Medlem

lqs det er ikke meningen at det her skal ende ud i en længere debat og mudderkast. Hvis du har et problem med at tro på hvad min bil yder så fred være med det. Du er velkommen som tilskuer næste gang jeg skal rulle, K-FINN skal nok invitere dig hvis jeg ikke skriver herinde :D

Som der er nævnt flere steder på nettet og allerede pointeret her også, så er den målt til 1565 WHP som betyder hjul hk. Den effekt er efterfølgende omregnet via softwaren ved det gængse effekttab for en V160 drivlinie, som er ca. 15 %. De 1842 hk er altså på motor, ikke på hjul.

Her er hjemmeside med specifikationer for feltet, dog er det felt vi har brugt et par år gammelt så jeg ved ikke om det lever 100 % op til alle specs.

http://www.dynojet.com/automotive_dyno/224x_dyno/default.aspx

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 269 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 27  Næste

Alle tider er UTC + 1 time