Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 02:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 18:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
DEt er jo ikke unikt at kunne få en accept fra SKAT.

Det er feks afgiftsfrit at eftermontere enhver 240 med turbo, også incl ombygning af det indvendige af motoren. Formulerer man sig rigtigt i sin forespørgsel kan man sågar få "afgiftsfrit uanset effektforøgelse" skrevet i. Det ændrer dog ikke på at der stadigt er en begrænsning på ydelsen for at få den synet med effekten. Husk at SKAT gerne vil afgiftssætte indbygningen af hele transmissionen, kabinen, elektronikken, etc. fra en dogde viper ind i en volvo amazon, men det hjælper dig ikke en pind når den skal synes! Det eneste man opnår i den situation er at have betalt afgift af et køretøj der aldrigt kan føres lovligt i DK(eller nogen andre lande)

Men lad være med at lave totalt copy-paste, det inspirerer kun til slyngelvirksomhed. Dem der har en oprigtig interesse i at overholde reglerne kan sagtens skrive den forespørgsel, eller finde en der kan hjælpe.

Godt råd: Start med at finde ud af om du kan forsikre bilen. Når den side er på plads, så fiks den med bilsynet(det kan godt være lidt af et projekt og dyrt hvis man skal gøre det uden svindel!). Når de to forhindringer er væk, så er SKAT nok reelt et af de lidt mindre problemer.

Gamle biler er generelt lidt nemmere at have med at gøre, pga frafald for strenge emissionskrav der reelt er uopfyldelige(generelt!)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 18:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
martin høj skrev:
i weekenden blev det så US folkenes tur til lidt opmærksomhed fra skat. detskal der nok komme lidt skriverier ud af!
MVH søren


Hvad er der sket søren[/quote]http://www.smallblock.dk/modules/newbb_plus/viewtopic.php?forum=4&topic_id=15882&sortname=&sortorder=&sortdays=&viewmode=flat&order=1&start=0


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 19:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hva fanden skete der nu?
fredag hade HA i ODENSE 15års jubilæum. politi og skat var der MASSIVT.
de dvs nogen af (skat/politi)dem kørte videre til det årlige ODIN træf.
nogen af bilerne der fangede deres interrese! meget længere er den historie vel ikke?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 19:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
lqs skrev:
martin høj skrev:
i weekenden blev det så US folkenes tur til lidt opmærksomhed fra skat. detskal der nok komme lidt skriverier ud af!
MVH søren


Hvad er der sket søren
http://www.smallblock.dk/modules/newbb_plus/viewtopic.php?forum=4&topic_id=15882&sortname=&sortorder=&sortdays=&viewmode=flat&order=1&start=0[/quote]

Mener de seriøst at der er ok og køre rundt på hjemmelavede plader, og gamle us plader, når det bare er til træf, fordi de ikke har betalt afgift..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 19:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
JakobM skrev:
K-FINN skrev:
Svend Mopede skrev:
Jeg har et bindede svar fra T&S på, at min bil med eftermonteret turbo, ikke udløser ny afgift. Da svaret er sendt som en PDF jeg ikke kan redigere i, er jeg ikke interesseret i, at den skal offentliggøres, så nysgerrige fuldmægtige kan stikke næsen i den. Men jeg vil gerne sende en kopi til en email, imod en garanti på, at den ikke sendes videre i uredigeret tilstand.


Hehe det lyder da meget interessant, at det ikke udløser afgift...
Den tror jeg der er mange der gerne vil have en kopi af, incl mig selv...


Det er egentlig meget nemt og taknemligt -> send selv ansøgningen.

Har du bil hvor der ikke er "større brødre" som er født trykladet, ja så fyld alt hvad du vil i motorrummet af turbo, intercooler, programerbar motorstyring, oliekøler, manifolde, tykkere toppakning mv....MEN lad være med at ændre på motorens indvendige komponenter. Og ja, det giver ingen afgift!!!! Så har du selv papireret. Hvor svært kan det være??

Alternativt så send to ansøgninger en du ved er gratis (ovennævnte) og en med ændrede indvendige komponenter og få beløbet herfor.

Og vi husker lige IGEN at dette intet har at gøre med godkendelsen for forurening, støj og stabilitet. Det klarer kun frisag på de økonomiske pisk, foruden forsikringen. Og nåja så den ene halvdel i synshallen. Den anden halvdel vedr. importørerklæringer på støj, stabilitet og forurening er et vanskeligt kapitel som desværre for nogle bilimportører (f.eks. peugeot) meget forudsigeligt blev lukket land efter nogen, og bestemt i god tro, valgte at uploade dem til fri download (hvorved folk i ond tro / snyltere = klippe-klister = opdaget hurtigt = hovsa, kollektivt ingen kager længere!!). Så beder man IMO om at få lukket for det varme vand promte! Jeg nåede heldigvis at få min.

Så lad være med at uploade hverken bindende svar fra SKAT eller importørerklaringer til download som i BEGGE tilfælde har specifik stelnr. tilknyttet. De kan ikke bruges til andet end indspiration til "klippe-klistre".
Dem der er interesseret - send jeres egne ansøgninger...hvor svært kan det være??


Var nu ellers sikker på det var en fejl fra told/skat, at det ikke udløste ny afgift.
Derfor jeg skrev som jeg gjorde....

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 20:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
K-FINN skrev:
lqs skrev:
martin høj skrev:
i weekenden blev det så US folkenes tur til lidt opmærksomhed fra skat. detskal der nok komme lidt skriverier ud af!
MVH søren


Hvad er der sket søren
http://www.smallblock.dk/modules/newbb_plus/viewtopic.php?forum=4&topic_id=15882&sortname=&sortorder=&sortdays=&viewmode=flat&order=1&start=0


Mener de seriøst at der er ok og køre rundt på hjemmelavede plader, og gamle us plader, når det bare er til træf, fordi de ikke har betalt afgift..[/quote]

De fik da kontrolleret om ordensmagten accepterer prøveplader til træf, og umiddelbart ser det ikke sådan ud!

Jeg har ikke helt fanget ideen i at have en bil man ikke kan få nummerplader på, når der da ikke direkte er tale om en racerbil....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 21:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
K-FINN skrev:
Mener de seriøst at der er ok og køre rundt på hjemmelavede plader, og gamle us plader, når det bare er til træf, fordi de ikke har betalt afgift..

Har du noget imod V8 gutterne? Synes du lidt tit kommer med noget "negativt" om dem. :?

Det har ikke en skid at gøre med at ville snyde nogen eller noget.......

Den med de "hjemmelavede" nrplader er IKKE fordi der ikke er betalt afgift af bilerne. Men gamle amerikanske biler er bare ikke bygget til nummerplader i moderne Dk mål og det løser nogle så ved at lave en kopi (af den danske) i mindre størrelse (de kan endda købes færdige fra udlandet). Andre bukker og bøjer, eller klipper i den originale dk plade hvilket også er STRENGT forbudt.

Nogle af dem der har en importeret US bil vælger at lade f.eks 1 af de originale US plader blive siddende på bilen, fordi man i mange lande incl USA har den samme nummerplade på bilen hele dens levetid, uanset ejere og om den køre på gaderne eller står 20 år på en græsmark. Dvs de gamle US plader har siddet på bilen siden den var fabriksny for måske 50 år siden. Derfor er de i manges hoveder en del af bilens historie ... og lige præcis bilens/modellens histore er noget af det mange der pusler med de her gamle biler går meget op i. Men sådan noget må man absolut ikk', for så er man i politiets øjne er meget slem forbryder der skal have stor straf!!! :roll:

Hvis nu de mødte på til et træf for f.eks Jaguar E-type kunne de da vist også tage en stor del af deltagerne for at have ikke lovlig nr plade foran. :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 21:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
HenrikGM skrev:
K-FINN skrev:
lqs skrev:
Martin høj skrev:

lqs skrev:
i weekenden blev det så US folkenes tur til lidt opmærksomhed fra skat. detskal der nok komme lidt skriverier ud af!
MVH søren


Hvad er der sket søren
http://www.smallblock.dk/modules/newbb_plus/viewtopic.php?forum=4&topic_id=15882&sortname=&sortorder=&sortdays=&viewmode=flat&order=1&start=0


Mener de seriøst at der er ok og køre rundt på hjemmelavede plader, og gamle us plader, når det bare er til træf, fordi de ikke har betalt afgift..


De fik da kontrolleret om ordensmagten accepterer prøveplader til træf, og umiddelbart ser det ikke sådan ud!

Jeg har ikke helt fanget ideen i at have en bil man ikke kan få nummerplader på, når der da ikke direkte er tale om en racerbil....


Heh - min morbror er strømer (underviser nu på politiskolen - blev træt af at patruljere da man render ind i for mange tosser - can't blame him...), og har en gang fortalt en sjov historie om US-bil på prøveplader.

Der var træf en weekend i Roskilde, og Roskilde politi var naturligvis lidt obs på hvad der kørte rundt af mere eller mindre lødige biler.
På McDonalds (i McDrive for det ikke skulle være løgn) så de så en amerikanerslæde der mystisk nok manglede enhver form for dansk nummerplade - fast- som prøve-model... til gengæld var der en fin US-plade bag på.
Det var alligevel lige sort nok for dem, så de fik fat i gutten, og spurgte til hvordan det nu lige var med forsikring, etc.
Angiveligt var ejeren meget uforstående og fortørnet over hvordan det nu ku' være et problem, for han havde da plader til den... det var altså så i form af et sæt prøveplader... de lå da bare i bagagerummet :damn: - altså hva' fa'en tænker hatten på? At køre på Mac'en uden skiver på - OVERHOVEDET - og så bagefter synes at det da er vildt for dårligt at ordensmagten interesserer sig for det :?:
Forekommer det ikke folk at det ikke kun er for politiets skyld at vi har nummerplader på - men også for vores medborgeres skyld, så svage sjæle ikke så nemt fristes til at køre fra en ulykke, eller lignende?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 21:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
lqs skrev:
... kørte videre til det årlige ODIN træf.
nogen af bilerne der fangede deres interrese! meget længere er den historie vel ikke?
Tror måske en del af folks harme kommer af at politi/skat vælger at afsætte en større ressource til sådan noget her, samtidigt med at de hyler op om at de knapt har ressourcer til jagte de folk der bevist skader andre mennesker. At nogle af betjentene samtidigt anlægge den attyde at folk som udgangspunkt er skyldige i alt muligt ind til det modsatte er bevist, så skal folk da blive pissed?

Har selv engang prøvet at sidde måbende samme med en kammerat og hans unger på bagsædet. Vi have lige tanket og skulle til at køre og pludseligt kommer en kvindelig betjent farende hen og skaber sig fuldstændigt åndsagt som om vi var de mest forfærdelige mennesker i hele verdenen og nærmest nogle farlige forbrydere. Vores uheld var åbenbart at holde i den forkerte type bil på det forkerte sted og tidpunkt, for vi skulle åbenbart slåes i hartkorn med en udenlansk bil de lige havde stoppet i den anden ende at tankområdet for at give lige rigeligt gas fra et lyskryds. Hvis det er betjente at hendes type der var i odense forstår jeg sgu godt hvis nogle bliver en smule ophissede! :grr:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 22:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Wildert skrev:
- altså hva' fa'en tænker hatten på?

Sådan nogen findes der jo i alle befolknings og interessegrupper. Hvilket jo ikke betyder at alle med samme interesse så kan smides i samme bås. Men generelt der er jo nok en lidt større andel af "vild ungdom" hos de motorinteresserende.

I øvrigt høre, det at man har prøvepladerne med, men ikke korrekt synligt på bilen, til alvorlige forbrydelser? Hvem lider egentlig skade? I min verden må det næsten være en forbrydelse på niveau med at cykle på en cykel med defekt ringeklokke.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team