HenrikGM skrev:
"mener det er topbolte der har strukket sig"....Har de målt dem?
Nixs
HenrikGM skrev:
Tror i på paseo motoren er stiv nok i blokken til større bolte?
Nej jeg gør ikke, og kan nævne flere der ik gør, end folk der gør...

Dem der tror på det, har kun erfaring med den ene paseo motor...
HenrikGM skrev:
Tip: når nye bolte monteres, så slib dem til eksakt mål i længden(hvis de ikke er det iforvejen), og mål dem....sker der noget bagefter, så mål igen. Hvis de har strukket sig, så skal der være sammenhæng mellem den cylinder der har "sluppet" og de længste bolte
TIP!: bor og hone sådan en blok med stressplade, og i driftvarm tilstand, med boltene spændt det moment de skal spændes. Når blokken så er verificeret ok på mål(færdighonet, varm blok) så mål igen efter den er kølet ned, og stresspladen er væk. Især interessant at måle udfor topboltenes indfæstning i blokken.
TIP mere:
Når toppakningen nu er sprunget efter det hele er blevet voldtaget med alle midler(!!) så er det rart at have fuldstændig historik over ventilspillerum. Nogen der kan gætte hvorfor?

Hvis den blok bliver boret og honet mere så er der kun plads til 1 aflangt stempel.
Siger da tak for tipsne, men det er ik min blok, ej heller mig der skruere...
Det eneste de gør er at bore et 10 mm hul op til 12 så de nye bolte passer i, og så porter de toppen lidt mere. Her efter samles den igen med en frisk stål toppakning. Og så ud at køre...