cossiemanden skrev:
Morten VJ: for at gøre det kort selvom jeg sagde jeg ikke ville svare mere.
Jeg har et par eksempler på at motorstyringen rent faktisk havde noget at gøre med den maksimale effekt man fik ud af den pågældende motor, hvor man gik fra en prisbillig og lokal kendt styring, til en nyere og noget mere avanceret styring istedet for og hentede 35hk 40nm og noget bedre motorgang samt en større sikkerhedsmargen.
Alt dette var opnået på samme rullefeldt med samme mapper på samme bil/motor.
MEN hvis jeg skal forstå dig ret så er en ms styring til hvad 3-4k MINDST lige så god som en f.eks autronic styring til 20k?
Det er blot et spørgsmål om den som mapper den?
En mereffekt på kun udskiftning af styring, hvorfor ikke.
større sikkerheds margin, hvordan?
Hvad var makseffekten?
Var den gamle ikke stabil ved maks. effekt og omdrejninger.
Det er relativt enkelt den rette mængde benzin til luft, og det rette tændingstidspunkt, så får du maks effekt.
At en Ms styring skal være lige så god som en autronic der kan koste 10 gange mere, nej det tror jeg ikke jeg har påstået.
Det jeg gerne vil påstå er at for de ekstra 16.000 kr får man ikke så forfærdeligt meget mere for pengene.
Og at autronic hardwaren ikke koster de mange tusinde kr mere ift. MS hardwaren.
Det du betaler for er firmware, software, og navnet
Men igen det kommer helt an på ens pengepung Hvilket system man vælger
Og ja det afhænger 100% af den som monterer og mapper den.
Lort ind er lort ud og så er det lige meget om styringen koster 1 kr eller 1 million kr.
Men hvis du føler at en omex styring passer til din pengepung, og har meget lokal support på denne styring, så er det vel et oplagt valg
Hoved forskellen som jeg læser det imellem grund og top modellen
Er sekventiel styring af dyser og tænding. lidt flere udgange, Og måske et bedre udviklet print.
Men intet om de har ændret processoren, lavet firmwaren hurtigere, eller ændret grundlæggende på softwaren.
MVh
Morten
http://www.volvo200klub.dk/index.html