klyfax skrev:
Hmm jeg vil så godt nøjes med at bruge mine heste i et mindre stykke tid til 100kr HK end at jeg ville have lov til at teste topfart for 1000kr HK.
Hmm Morten, hvis vi tager min starlet, født med 1.0, ilagt 1.5 turbo og tunet til 204 HK.
Jeg har i alt smidt 30k efter den, men så er den også uden rust, ny lakeret, alle bremse dele udskiftet, opgradere bremser foran, ny undervogn, sænkings fjedre.
Det 147 kr per HK, 75% tun på turbo motoren. Eller 370% tun fra standard da den blev hentet i tyskland. Køre som underskriften også siger, for 3 år i træk på standard indmad.
Der er blevet skiftet 1 stempel og 1 krumtap for 1 år siden, jeg har så tætnet hele motoren nu. Samlet rep. pris på motor. 3k.
Det er jo fint med kun 150 kr/hk.
Er det kun for at accelerere lidt fra tid til anden, kommer man langt med 30k for noget NOS.
Der er mange måder at gøre det på og der er ingen måde, som er den rigtige.
Det er helt fint, man går til ophuggeren og finde noget kasseret sager fra en SAAB turbo fra først i firserne og skrue det på sin SAAB, men det kan ham i f.eks Vectra'en ikke.
Det er nok mere vigtigt, man ikke tror, man kan få sølvræv for en femmer.
Springer man over, hvor gærdet er lavest, skal man jo bare være klar over, hvad det kan få af følgeskader. Her tænker jeg på, hvad forkert blandingsforhold og tændingstidspunkt, som mange gange er resultatet af billige hk, kan lave.
Bemmer