Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jul 2025, 21:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Næste
Forfatter besked
 Titel: toppakningen
Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
Johan O R skrev:
Hmmm 13 gange I ÅR... :o og da det er den 12. idag, så er det jo mere end end en om dagen.. :lol:

Johan O R
nej siden jeg gik over 0,4 i ladetryk. siden Juli 2005.

der står godt nok i år. skrive fejl vi har jo lige skiftet årstal

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
det kunne være du skulle overveje Megasquit...... jeg tror det ville kunne hjælpe på holdbarheden af toppakninger og ventiler, hvis du kunne få blanding og tænding perfekt over hele skalen

Titel:
Junior Medlem

Mads B 405 2.0 skrev:
det kunne være du skulle overveje Megasquit...... jeg tror det ville kunne hjælpe på holdbarheden af toppakninger og ventiler, hvis du kunne få blanding og tænding perfekt over hele skalen

bedere at toppakningen stryger end at så ødelagt noget andet i motoren men det er halvt kopper og aspest pakning og de har bare en kort holbarhed men når jeg har fået løst mine motor problemer kommer der en ny pakning i og den kal nok holde da den er 20 gange så stærk men også meget dyt men det er bedere at det skrøbligeste er toppakningen end at toppakningen er for god og rasten stryger.

Titel:
Moderator

Well, nu er toppakningen jo ikke det eneste der får tæsk.

Hvis din blanding/tænding er så du smasker toppakninger konstant, og topstykke/blok ellers er ioden, så gør du en kæmpe fejl i at tro en dårlig toppakning skåner resten af motoren....

Få styr på blanding og tænding ASAP.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Junior Medlem

HenrikGM skrev:
Well, nu er toppakningen jo ikke det eneste der får tæsk.

Hvis din blanding/tænding er så du smasker toppakninger konstant, og topstykke/blok ellers er ioden, så gør du en kæmpe fejl i at tro en dårlig toppakning skåner resten af motoren....

Få styr på blanding og tænding ASAP.

det havde ikke noget med blanding/tænding og gøre men læs neden for

men jeg har fundet en anden ting der har stor inflydelse. mine tændrør var der fejl på da jeg skiftede jeg samtidig som turboen. og det viser sig at der stod på dem der ikke passer. der skulle have stået Champion N10yc men der står N7yc på dem fik målt dem og fik nogle andre i der heder N7yc og de bliver ikke varme og selv antænder ikke benzinen.

de tændrør jeg kørte med var en fejlproduktion og var helt rødglødende så benzinen kunde selv antænde det giver jo tænings banken når de kun er beregnet til oktan 85 det er 100 år siden vi kørte på den oktan.

Nu har jeg fået tændrør til oktan 105 og min tænings banken er holdt op.

Titel:
Moderator

cooper mini skrev:
[de tændrør jeg kørte med var en fejlproduktion og var helt rødglødende så benzinen kunde selv antænde det giver jo tænings banken når de kun er beregnet til oktan 85 det er 100 år siden vi kørte på den oktan.

Nu har jeg fået tændrør til oktan 105 og min tænings banken er holdt op.

Nu er det ikke for at fornærme dig, men det er noget vrøvl du der skriver.

Tændrør og oktantal har meget lidt med hinanden at gøre, og der findes ikke noget der hedder tændrør til eetellerandet oktantal. Hvis du ser nogen der skriver det, så aner de ikke hvad det er de sælger.

Du kan få kolde medium og varme rør, og det findes der en skala for.

Et koldt rør er ...koldere, og derfor ikke så tilbøjeligt til at tænde blandingen før gnisten, aka pre-ignition. SLET ikke det samme som tændingsbanken(som kan have meget med oktantallet at gøre!)

Som du ser, så har tændrørets temperatur ikke så pokkers meget med oktantallet at gøre.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
cooper mini skrev:
Hej martin306xsi
Hvor satte du ic på din mini og hvor stor var din ic i cm ca.

du skrev til mig (rulle 180+ og den laver hjulspind i 5 gear på fugtig vej) min mini selv med 80 / 80 spær på laver den hjulspind med fuld skruge dog har jeg kun 4 gir og det er på tør vej. så jeg tror jeg har nået min grænse. jeg har i hvertig fald ikke i sinde at gøre den viller. min satsning er lige nu bare at få det hele til at holde. ja, jeg har et mega stort problem med de hk jeg har og det er at snuden af bilen flækker selv om at vi har stivet den af og mine toppakninger springer ind til videre er det 13 gang i år og to gange en ventil. men det er også det eneste det der er sket.

Ang. DHB var det Jack der inspireret mig til at lave en 1000 turbo da han udtalte sig et 1275 GT og 1380 var det eneste i mini der kunde holde til at køre race med. Jack er den blå mini der har deltaget til DHB.

Og jeg er ved at bygge en mini 850cc med turbo der gerne skull op på samme ydelse. men nu må vi se. bare den kommer op på 150+ HK er jeg også tilfreds.

Peter> Nu har vi jo ikke brugt den orginale motor, men brugt en japaner motor hvor IC er monteret på topppen af motoren, men den bliver flyttet ud i fronten ved siden af turbo! Og jeg tror det det ender med at Jesper fra Jbcoolers skal lave en på speciel mål! Ja, mon ikke det er tid til at stoppe ved de HK du har nu :lol: Jeg har en 1000ccm motor hvis du mangler en? Er toppakningen ikke en kobber orginalt endenlig?

Henrik> Mon ikke Peter mener at glødetallet var for lavt og det medførte selvantændelse af benzinen.

Mads> Nu er der ikke så meget motorstyringen på sådan en gammel 1000ccm med karb :wink:

Moderator

martin306xsi skrev:
[

Henrik> Mon ikke Peter mener at glødetallet var for lavt og det medførte selvantændelse af benzinen.

Mads> Nu er der ikke så meget motorstyringen på sådan en gammel 1000ccm med karb :wink:

Jo, jeg tror da det er det han mener, men det er bestemt ikke det han skriver.

Nope, minier er der ikke rigtigt noget motorstyring på, men potentialet er blot så meget større!

Citat slut.

Titel:
Junior Medlem

HenrikGM
Nu er det ikke for at fornærme dig, men det er noget vrøvl du der skriver.

Tændrør og oktantal har meget lidt med hinanden at gøre,

du aner ikke en skid om hvad du snakker om jeg seeder her med et stykke papir fra NGK en markeringstegn på NGK tændrør hvor det frem går af tændrør 2.4.5.6.7.8, er for biler der kører på oktan under 85. 9 er op til oktan 95 10 på til oktan 105. 11, 12, 13 er op over oktan 105. vil du sige af frabrikanten ikke har lavet dette skema. det fremgår af markeringstegn at kører du med for varme rør selv antænder elektroden benzinen. det har de altså ikke ret i.

Det er god modsat i tal på champien

Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
martin306xsi skrev:
cooper mini skrev:
Hej martin306xsi
Hvor satte du ic på din mini og hvor stor var din ic i cm ca.

du skrev til mig (rulle 180+ og den laver hjulspind i 5 gear på fugtig vej) min mini selv med 80 / 80 spær på laver den hjulspind med fuld skruge dog har jeg kun 4 gir og det er på tør vej. så jeg tror jeg har nået min grænse. jeg har i hvertig fald ikke i sinde at gøre den viller. min satsning er lige nu bare at få det hele til at holde. ja, jeg har et mega stort problem med de hk jeg har og det er at snuden af bilen flækker selv om at vi har stivet den af og mine toppakninger springer ind til videre er det 13 gang i år og to gange en ventil. men det er også det eneste det der er sket.

Ang. DHB var det Jack der inspireret mig til at lave en 1000 turbo da han udtalte sig et 1275 GT og 1380 var det eneste i mini der kunde holde til at køre race med. Jack er den blå mini der har deltaget til DHB.

Og jeg er ved at bygge en mini 850cc med turbo der gerne skull op på samme ydelse. men nu må vi se. bare den kommer op på 150+ HK er jeg også tilfreds.

Peter> Nu har vi jo ikke brugt den orginale motor, men brugt en japaner motor hvor IC er monteret på topppen af motoren, men den bliver flyttet ud i fronten ved siden af turbo! Og jeg tror det det ender med at Jesper fra Jbcoolers skal lave en på speciel mål! Ja, mon ikke det er tid til at stoppe ved de HK du har nu :lol: Jeg har en 1000ccm motor hvis du mangler en? Er toppakningen ikke en kobber orginalt endenlig?

Nej det er jeg klar over...... men at styre blanding så den er perfekt på en gammel karburator er noget nær umuligt..... det samme med mekanisk tænding

Det var det der var grunden til mit forslag om Megasquit

--->> cooper mini...... har du prøvet at måle din blanding med en wideband lanbda sensor :idea: , det er muligt at den er god nok :-), selvom det kan være svært at tro med de probs du har med pakning og ventiler.

Personligt ville jeg aldrig pille det mindste ved mit lade tryk med mindre der var et eller andet der fortalte mig om blanding var ok :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time