martin306xsi skrev:
cooper mini skrev:
Hej martin306xsi
Hvor satte du ic på din mini og hvor stor var din ic i cm ca.
du skrev til mig (rulle 180+ og den laver hjulspind i 5 gear på fugtig vej) min mini selv med 80 / 80 spær på laver den hjulspind med fuld skruge dog har jeg kun 4 gir og det er på tør vej. så jeg tror jeg har nået min grænse. jeg har i hvertig fald ikke i sinde at gøre den viller. min satsning er lige nu bare at få det hele til at holde. ja, jeg har et mega stort problem med de hk jeg har og det er at snuden af bilen flækker selv om at vi har stivet den af og mine toppakninger springer ind til videre er det 13 gang i år og to gange en ventil. men det er også det eneste det der er sket.
Ang. DHB var det Jack der inspireret mig til at lave en 1000 turbo da han udtalte sig et 1275 GT og 1380 var det eneste i mini der kunde holde til at køre race med. Jack er den blå mini der har deltaget til DHB.
Og jeg er ved at bygge en mini 850cc med turbo der gerne skull op på samme ydelse. men nu må vi se. bare den kommer op på 150+ HK er jeg også tilfreds.
Peter> Nu har vi jo ikke brugt den orginale motor, men brugt en japaner motor hvor IC er monteret på topppen af motoren, men den bliver flyttet ud i fronten ved siden af turbo! Og jeg tror det det ender med at Jesper fra Jbcoolers skal lave en på speciel mål! Ja, mon ikke det er tid til at stoppe ved de HK du har nu

Jeg har en 1000ccm motor hvis du mangler en? Er toppakningen ikke en kobber orginalt endenlig?
Henrik> Mon ikke Peter mener at glødetallet var for lavt og det medførte selvantændelse af benzinen.
Mads> Nu er der ikke så meget motorstyringen på sådan en gammel 1000ccm med karb

Nej det er jeg klar over...... men at styre blanding så den er perfekt på en gammel karburator er noget nær umuligt..... det samme med mekanisk tænding
Det var det der var grunden til mit forslag om Megasquit
--->> cooper mini...... har du prøvet at måle din blanding med en wideband lanbda sensor

, det er muligt at den er god nok

, selvom det kan være svært at tro med de probs du har med pakning og ventiler.
Personligt ville jeg aldrig pille det mindste ved mit lade tryk med mindre der var et eller andet der fortalte mig om blanding var ok