For at hægte kæden på igen.
Jeg oplevede tændings udsættere ved maks tryk, og efter jeg skiftede ti megaspole nr. 1 har jeg ikke problemet længere
Jeg har oplevet det samme og efter at have skiftet til ny original spole har jeg ikke problemet længere

( egen oplevelse)
Det jeg har lært er at tændspændingen er højest ved meget magre blandinger, og lavest ved fede blandinger, så hvis vi har et velfungerende standart elektronisk tændings anlæg der kan give 45.000 volt i tændspænding, og man har udsættere ved fed blanding, så er det brændtiden det er galt med, og dermed spolen.
Mindre spænding flere ampere, og længere gnist tid, såddan som jeg ser det.
MSD er et stort navn i USA men deres tændings anlæg blev i første omgang udviklet til at brænde magre blandinger af.
At deres dragracing systemer virker, er der ingen tvivl om, men se lige på tændingsmodulet, det er større end et højhus, og dermed i stand til at overflytte de mange ampere til spolen, hvilket et standart modul ikke er i stand til.
Jeg er selv meget interesseret i SAABS tændings modul, for at kunne magre mere ud, da jeg er nået grænsen med mit system.
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html