Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem

Jakobsen skrev:
Hej Kjeld..

ikke for at snakke for meget på et side spor, men havde du ikke en potent 2,3L Motor før ? Kan huske Peter snakkede om du havde gang i noget ret seriøst ?

Angående den nye motor må man høre hvad den byder på ? altså udover STP indmad ?

Er der nogen speciel grund til du har valgt hans Olie pumpe også ? altså kontra en KG Trimning høj tryks evt ?

Har man ikke mulighed for at lave hul hvor strømfordeleren sidder, på de motoren der køre med fordeler i blokken ? altså bruge den studs til extra udluftning ?

Men håber du finder problemet med motoren, og får den kørende uden de problmer

Jo, jeg havde en 2,3 med ca 300 hk. Den har jeg nu endnu, men den er lidt syg, så derfor besluttede jeg at bygge den nye med udgangspunkt i den originale motor.

Ud over strokerkittet fra SPM Har den et bearbejdet topstykke med 46/38 mm ventiler og en knast med et løft på 12 mm. Jeg kan ikke lige huske durationen. Topstykket er lavet af Overboostracing i Sverige og er nyt.

Der sidder en Garrett GT3582R lader på en speciellavet udstødningsmanifold med 3,5" forrør ned til kat og 3" resten af vejen. Der er monteret Vems motorstyring på den som er godt udbygget, 2 stk MSD tændspoler. 3" rørføring fra turbo til KL-Racing intercooler 70mm og fra IC til indsugningsmanifold.

Der er monteret en KG-trimning kobling til 540 nm og en forstærket M90 gearkasse. Og Aussielocker på et 1031 bagtøj.

Jo, selvfølgelig Bosch 044 pumpe under bilen og 720 ML Racetronic dyser.

Det var vist det hele, så vidt jeg husker.

Grunden til at købe oliepumpen hos SPM er at alle de andre dele er købt der og jeg har fået oplyst at den KG sælger er præcis den samme som SPM`s

Jo, man kunne nok bore et hul der og monterer en studs, men problemet er at der sidder mine MSD tændspoler så der er ikke plads til mere i det område :o/

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

tag det ikke som en kritik. men mere en øjenåbner.... koblingen er slet ikke kraftig nok. de ting du remser op skulle gerne ende med en hel del mere moment.
MVH søren

Titel:
Nyt Medlem

HenrikGM skrev:
Men spytter den olie ud altid, eller kun over 6400rpm, eller kun over 0,7bar?

Eller en anden kombination?

Hvorvidt der er mekanisk støj eller ej, kan du ikke bruge til en masse, det er væsentligt mere interessant hvornår oliespildet optræder.

Det jeg mente med den mekaniske støj er at motoren virker som om den er i rigtig fin balance og støj vil jo opstå hvis der er fejl i monteringerne eller stempler rasler osv.

Jeg ved ikke præcist hvornår den smider olien. Som en tidligere skrev skal den på et rullefelt og slangen i en spand så vi kan se hvornår den skyde olien.

Men jeg tror nu ar catchtanken har været overfyldt da den har kørt med defekt stempel hvor der virkelig var overtryk i krumtaphuset og ingen af os har tænkt over at tjekke om den var fuld, så jeg tror (håber) at det er fordi slangen er blevet overfyldt og den så har trykket olien ud, da den var fyldt.

Titel:
Nyt Medlem

lqs skrev:
tag det ikke som en kritik. men mere en øjenåbner.... koblingen er slet ikke kraftig nok. de ting du remser op skulle gerne ende med en hel del mere moment.
MVH søren

Det ved jeg godt og det er der taget højde for under indkøringen. Jeg har boost in gear så jeg kan begrænse momentet i de lavere omdr. så den holder sig under 500 nm. Den vil jo også vride min gearkasse til granulat hvis den fik lov til at køre fuldt op i tryk samt min bagtøj vil sikkert heller ikke være stolt at situationen.

ja, og så det faktum at bilen sikkert bare ville snurre rundt omgående hvis der ikke var styringpå trykket.

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
Hej Kjeld,

Jeg har en B230 hvor jeg køre med 1.5 bar's tryk, med en T70'er. Jeg her en kort sugeslange ikke på grund af ovennævnte problem. Men fordi at de gamle var for mør, og jeg "gad" ikke skille motoren af igen, da jeg fik fat i en anden.

Så jeg skar den af og satte stumpen i. Det kan jo så vises sig at det var et godt træk, selv om at det ikke var bevidst.

Håber at denne info kunne hjælpe dig.

Forslag:
Du kunne evt. sætte et tryk måler på krumtaphuset så kan jo se om det er fordi at olien bliver trykket ud. Samtidig kunne du måle vakuum i catch tanke og vurdere om om du skulle reducere / drosle vakuumslangen.

/Daigaard

Nyt Medlem

Daigaard skrev:
Hej Kjeld,

Jeg har en B230 hvor jeg køre med 1.5 bar's tryk, med en T70'er. Jeg her en kort sugeslange ikke på grund af ovennævnte problem. Men fordi at de gamle var for mør, og jeg "gad" ikke skille motoren af igen, da jeg fik fat i en anden.

Så jeg skar den af og satte stumpen i. Det kan jo så vises sig at det var et godt træk, selv om at det ikke var bevidst.

Håber at denne info kunne hjælpe dig.

Forslag:
Du kunne evt. sætte et tryk måler på krumtaphuset så kan jo se om det er fordi at olien bliver trykket ud. Samtidig kunne du måle vakuum i catch tanke og vurdere om om du skulle reducere / drosle vakuumslangen.

/Daigaard

Mener du den slange som går ned i bunden af bundkaret?

Titel: Slange
Mester Medlem
Brugeravatar

Ja det er den sorte plastic slange, som går ned i bundkarret og som tætter i mod det ene hul i blokken op i mod flame trappen.

/Daigaard

Titel: Re: Slange
Nyt Medlem

Daigaard skrev:
Ja det er den sorte plastic slange, som går ned i bundkarret og som tætter i mod det ene hul i blokken op i mod flame trappen.

/Daigaard

Okay. Se, det lyder interessant. Og du har ikke haft problemer af nogen art med den konvertering?

Titel: Catch tank
Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg har tror at jeg har kørt 3-5000 km siden motoren er blevet bygget, og jeg har lige tømt min catch tank, og der var ca. 1 dl. i tanke. Så det mener jeg er en acceptabel mængde olie.

/Daigaard

Tillæg:
Jeg skulle måske lige sige at jeg stadig får lidt olie med igennem indsugningen (lille olie film i turbo). Men jeg tror mest at det er fordi at min catch tank er købt for billigt. :D

Nyt Medlem

Daigaard skrev:
Jeg har tror at jeg har kørt 3-5000 km siden motoren er blevet bygget, og jeg har lige tømt min catch tank, og der var ca. 1 dl. i tanke. Så det mener jeg er en acceptabel mængde olie.

/Daigaard

Tillæg:
Jeg skulle måske lige sige at jeg stadig får lidt olie med igennem indsugningen (lille olie film i turbo). Men jeg tror mest at det er fordi at min catch tank er købt for billigt. :D

Okay, det lyder jo ganske udemærket. At der er en lille smule olie i indløbet til turboen er jo acceptabelt og en DL er jo nermest ingen ting.

Det tror jeg vi skal efterprøve. Mange tak for info.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time