Jakobsen skrev:
Hej Kjeld..
ikke for at snakke for meget på et side spor, men havde du ikke en potent 2,3L Motor før ? Kan huske Peter snakkede om du havde gang i noget ret seriøst ?
Angående den nye motor må man høre hvad den byder på ? altså udover STP indmad ?
Er der nogen speciel grund til du har valgt hans Olie pumpe også ? altså kontra en KG Trimning høj tryks evt ?
Har man ikke mulighed for at lave hul hvor strømfordeleren sidder, på de motoren der køre med fordeler i blokken ? altså bruge den studs til extra udluftning ?
Men håber du finder problemet med motoren, og får den kørende uden de problmer
Jo, jeg havde en 2,3 med ca 300 hk. Den har jeg nu endnu, men den er lidt syg, så derfor besluttede jeg at bygge den nye med udgangspunkt i den originale motor.
Ud over strokerkittet fra SPM Har den et bearbejdet topstykke med 46/38 mm ventiler og en knast med et løft på 12 mm. Jeg kan ikke lige huske durationen. Topstykket er lavet af Overboostracing i Sverige og er nyt.
Der sidder en Garrett GT3582R lader på en speciellavet udstødningsmanifold med 3,5" forrør ned til kat og 3" resten af vejen. Der er monteret Vems motorstyring på den som er godt udbygget, 2 stk MSD tændspoler. 3" rørføring fra turbo til KL-Racing intercooler 70mm og fra IC til indsugningsmanifold.
Der er monteret en KG-trimning kobling til 540 nm og en forstærket M90 gearkasse. Og Aussielocker på et 1031 bagtøj.
Jo, selvfølgelig Bosch 044 pumpe under bilen og 720 ML Racetronic dyser.
Det var vist det hele, så vidt jeg husker.
Grunden til at købe oliepumpen hos SPM er at alle de andre dele er købt der og jeg har fået oplyst at den KG sælger er præcis den samme som SPM`s
Jo, man kunne nok bore et hul der og monterer en studs, men problemet er at der sidder mine MSD tændspoler så der er ikke plads til mere i det område :o/