Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 23:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
ville heller ikke droppe det hele og smide gammmel motor i igen.
Har heller ikke kongens myndt. og du skal nok finde de små penge en evt ny kina dreng koster.køb kina turbo et sted hvor du ved de virker fra.
Feks turbomotor dk
Hold modet oppe.Vi er alle i den samme båd.
Sælg en masse af dine fine fittings jeg kan se du har købt.
Så skal du nok få råd til en turbo på ingen tid ;-)
Hilsen Martin

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Fuck noget lort Jakob! ...har først set tråden nu.
Alt det der folk nævner ang. oliedræn til sumpen er normalt ikke et problem. Det er en helt almindelig måde at gøre det på på en aircooled VW. Der er masser, der kører med den løsning uden problemer. Det handler bare om at placere turboen over oilestanden som Jakob også har gjort. Hvis turboen er placeret for lavt er man ikke i tvivl da motoren vil ryge og olien pisse ud af turboen.
Hvad problemet med turboen skulle være kan jeg ikke lige gennemskue, men der er da ingen tvivl om at der er noget med smørring der ikke virker.
Jakob tror du skal prøve at snakke lidt med drengene på shoptalkforums ...der er nogle ret erfarene folk når det kommer til luftkølede turbomotorer.

Håber sgu du får løst problemerne og ikke kaster håndklædet i ringen.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
Så nu er motoren pillet ud.

Jeg prøvede dog at at pille drænslangen af og starte motoren op inden da. Jeg var overrasket over hvor meget olie der kom.

Så nu har jeg tænkt at jeg vil granske lidt mere i den restrictor som jeg helt bestemt "tror" sidder i turboen...

Men ja Jacob, jeg vil lige snakke med dem inde på STF og høre dem af. De amerikaner har noget mere erfaring end vi danskere...

Men nej håndklædet bliver ikke kastet i ringen. Jeg vil bare være sikker på at jeg finder en ordentlig løsning på problemet inden jeg bruger flere penge.

Så nu er den gamle motor på vej i, dette giver mig luft til at finde den rette løsning.
Jeg har forsøgt at udgå halve løsninger, og vil forsøge at holde dette. Derfor vil jeg hellere bruge noget mere tid og så finde en holdbar løsning.

Men hold fast hvor er en karburatormotor, med fordeler simpel i forhold til..

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Så byttes der motor...

Billede
Billede
Billede
Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Er det ikke noget med det tage ca 10 min og skifte motor i sådan et badekar også er man ude af pitten igen...

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Brøndby
Hej, det ser flot ud det du laver.

Er lidt synd og komme en Kina lader på det fine projekt.
Det er en kopi af en GT2560R og ikke en GT28...

Titel:
Admin
Admin

Fint projekt!

Lige et par kommentarer
Dit afgangsrør fra turboen ser meget lille ud. Hvad er dimenstionen Ø60mm eller 2'?? Jeg tror det giver dig et unødvendigt tryktab. Jeg ville gå op i 3' hen til udstødningen. Du har pladsen til det. Dertil ville jeg ændre beslaget til acuatoren så du kan få drejet dit kompressorhus mere i retning af din rørføring. Så undgår du den 100 graders bøjning som du har lige efter udgangen.

Ellers lyt til hvad folk siger omkring olieretur
Altid gå med livrem og seler med returen.
Hvis du vil have 90 graders knæk på så skal du op i en STOR diameter for at være sikker på at du ikke fylder bøjningen op og det går i turboen. Derfor som udgangspunkt ingen 90 graders bøjning. Altid størst muligt fald og altid over olie-niveau ved retur i blokken.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Jeg arbejder MEGET lige pt., både arbejde og med at få den den gamle motor monteret, der er jo lige noget ledningsarbede der skal ændres samt benz.pumper der skal ændres.

Sæsonen starter jo på lørdag, derfor vil jeg meget gerne have den gjort køreklar inden da.

Derefter bliver motoren sat op i et motorstativ, og så skal der granskes løsninger og muligheder.

Jeg er meget glad for den megen respons der kommer fra jer.
Jeg skal nok holde tråden opdateret så ofte som muligt...:)

Mvh Jakob

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Så nu har jeg fundet fabrikatet på turboén. Det er 100% sikkert kina-turbo...
http://yeqi.en.alibaba.com/productshowi ... rgers.html

Så nu må jeg se hvad jeg kan finde af løsninger...

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Så er det tid til opdatering.

Jeg fik sendt ned til forhandleren som skildte den ad. Det er det ene leje som er gået. Noget med at det som holder kuglerne på plads i lejet var gået, så kuglerne havde samlet sig et sted og akslen derved kommet til at ligge skævt.

Det ene turbineblad skulle efter sigende være en smule bukket, som om et frem-legeme har ramt det. Når akselen så er kommet ud af ballance skulle lejeskaden være opsået. Turboen skulle have kørt et stykke tid med fejlen, hvilket skulle have forårsaget en følgeskade, der gør at det ikke kan betale sig at reparere den.
Set i bakspejlet kan jeg måske godt se at den ikke "hyllede" så meget mere, som den gjorde i starten. Men jeg har jo ogå ændret meget på motorens gang, via justeringen i MS, og har nok tilskrevet dette årsagen.
Jeg kan på ingen måde komme i tanke om hvad det er som skulle have ramt bladet. Jeg har altid kørt med luftfilter. Så det burde jo næsten være noget som kommer fra selve motoren. Skræmmende tanke!!

Jeg har modaget disse billeder af turbinen: Jeg ved godt at det kan være svært at se noget på disse små billeder.
Billede
Billede
Dernæst har jeg fundet ud af at der monteret restrictor i turboen, så dette kan ikke være en fejl.
Jeg har snakket med nogle US folk, der har lignende motoropsætninger, og de har lavet drænet på samme måde som jeg. De siger drænet ikke kan være årsagen til fejlen.

Så alt i alt er jeg kommet frem til dissefejl-muligheder:
Dårlig kvalitet af turbo eller et fremmedlegeme.

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig til hvad jeg skal gøre nu. Ingen har jo lyst til gøre samme fejl to gange. Hvad man skal vælge af type og fabrik er jo næsten som religion... Så det er svært når man ikke selv har noget erfaring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time