Så er det tid til opdatering.
Jeg fik sendt ned til forhandleren som skildte den ad. Det er det ene leje som er gået. Noget med at det som holder kuglerne på plads i lejet var gået, så kuglerne havde samlet sig et sted og akslen derved kommet til at ligge skævt.
Det ene turbineblad skulle efter sigende være en smule bukket, som om et frem-legeme har ramt det. Når akselen så er kommet ud af ballance skulle lejeskaden være opsået. Turboen skulle have kørt et stykke tid med fejlen, hvilket skulle have forårsaget en følgeskade, der gør at det ikke kan betale sig at reparere den.
Set i bakspejlet kan jeg måske godt se at den ikke "hyllede" så meget mere, som den gjorde i starten. Men jeg har jo ogå ændret meget på motorens gang, via justeringen i MS, og har nok tilskrevet dette årsagen.
Jeg kan på ingen måde komme i tanke om hvad det er som skulle have ramt bladet. Jeg har altid kørt med luftfilter. Så det burde jo næsten være noget som kommer fra selve motoren. Skræmmende tanke!!
Jeg har modaget disse billeder af turbinen: Jeg ved godt at det kan være svært at se noget på disse små billeder.
Dernæst har jeg fundet ud af at der monteret restrictor i turboen, så dette kan ikke være en fejl.
Jeg har snakket med nogle US folk, der har lignende motoropsætninger, og de har lavet drænet på samme måde som jeg. De siger drænet ikke kan være årsagen til fejlen.
Så alt i alt er jeg kommet frem til dissefejl-muligheder:
Dårlig kvalitet af turbo eller et fremmedlegeme.
Jeg kan ikke rigtig bestemme mig til hvad jeg skal gøre nu. Ingen har jo lyst til gøre samme fejl to gange. Hvad man skal vælge af type og fabrik er jo næsten som religion... Så det er svært når man ikke selv har noget erfaring.