cossiemanden skrev:
Citat:
Nej oem biler kører med en styring de har givet ca 800 kr for.
At de så sælger den for det 10 doppelte og op er en anden sag.
Du betaler for det der er programmeret ind i boksen. Ikke for komponenterne
Dvs at det du siger her er at dem som betaler 10k og op for en motorstyring faktisk bliver taget for SINDSYGT i røven?
Tror også du glemmer pengene til at udvikle den.
Citat:
Hvor viktigt er tomgang og dellast på en 500 hk Ford.
Det er et spørgsmål man må stille sig selv.
Softwaren er viktig, hvis man ikke kan finde ud af den så får man ikke sin effekt eller kørbarhed.
Hastigheden er kun viktig hvis du forsøger at kører i din 500 hk raket til dagligt, og forventer samme kørbarhed som en OEM styring
Jeg syntes det er vigtigt da min bil ikke kun er bygget til race( der er stadig fuld kabine og stort anlæg i

)
Ja den er også vigtig, for er softwaren ikke god nok får man hellere ikke det optimale ud af det
Citat:
Hvis jeg ikke husker helt forkert så understøtter et ms1 snildt 1000 hk.
Men der var ingen data om kørbarhed i det daglige.
Ja sikkert 1000hk på en stor v8 maskine, men hvad med 1000hk på en 4 cyl maskine?
Hvis jeg ville lave en røvfuld hk på en motor og jeg var ligeglad med bilen og pengene, havde jeg sku nok købt en ms, men det er ikke tilfældet
Det var så sidste svar fra mig

Nej jeg har ikke glemt udviklings omkostningerne, dem har fabrikken fået så rigeligt dækket ind, da de solgte bilen.
Ellers ville det være en dårlig foretning for dem.
Tænk på hvis du bestiller 30.000 standart bokse om året fra feks. Bosch.
Tror du ikke at du vil få en del rabat, ift. du kun bestiller en hvert 5 år?
Der findes 3 forskellige Ware til en motorstyring.
Hardware.
Bestemmer grundlæggende hvor hurtig, og avanceret Motorstyringen kan blive. selve mother boardet i en pc.
Firmware.
Bestemmer også hurtighed, og hvilke funtioner der er til rådighed.
Kan sammenlignes med hvilket styresystem der er i pc en.
Software et feks. Word, eller et andet program der er installeret på computeren, og bestemmer hvor brugervenligt det er.
Hardwarwn er en lille del af udgiften, det du betaler for
Er firmware,, software, support, og Avancen på produktet.
Liter effekten er blevet besvaret tidligere.
Og jeg er uenig i dine sidste synpunkter.
Din bil ligner meget min, bortset fra at jeg mangler 270 Hk.
Og det er den eneste jeg har, og derfor bliver brugt dagligt.
Jeg kan godt forstå valget af omex hvis du kan få direkte support i din nærmeste bekendtskabs kreds.
Men jeg fatter ikke lige din sidste udtalelse.
Hvis du elsker din bil og penge ikke er problemet.
Hvorfor så en økonomistyring fra Omex.
Prøv en styring fra Bosch motorsports afdeling.
Så vil du virkelig vise at du elsker din motor .
Styringen er ikke bedre end manden der progammere den.
På et af de mærker jeg laver til dagligt er der kommet 5 opdateringet til motorstyringen inden for de sidste 3 år.
Og her snakker vi en diesemotor, der kræver en meget hurtigere processor end en benzin motor.
Snob værdien skal man aldrig se bort fra.
Da den er meget udbredt inden for dette emne.
MVH
Morten