Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jul 2025, 04:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 119 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 20:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Hey, spændende diskution i har gang i her :D

Til rolla: du skal vælge den knast som passer til det du skal bruge den til, den milde til baneræs og den skrappe til drag race.

Det der med at man ikke må vælge en knast som er over 272` er lidt af en and.
Gradtallet kan dog også variere afhængig om man kører med mekaniske løftere eller hydrauliske.
Man skal aldrig vælge et knast grad tal ud fra noget man har hørt fra en som ved noget om turbomotorer men ikke lige den motor man skal sætte den i, både knaster og ind/ud manifolder stiller samme krav til en motor og virkningsmåder som til en sugemotor.
knast valget til en motor, er MINDST lige så afhængig af hvordan din top er portet(eller ikke er) og hvilken komp. du kører osv osv.
MEN du kan jo starte med at fortælle om din motors specifikation, så kan man nok bedre råde dig derfra, OG iøvrigt også hvad den skal bruges til :wink:

Mvh

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 20:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Hej Cossi. For og være lidt fræk citere jeg lige mig selv:

Jamen målet var jo nok en masse hk! Det er det jo altid. Den skal stort set kun bruges til 402m. Det bliver en relativ stor turbo der kommer på, den laver nok tryk ved 5000 omdrejninger. Ang omdrejningsregisteret havde jeg regnet med max omdrejninger ved 9000, måske lidt mere. Men ikke over 9500. Portene i topstykket er jeg rimlig sikker på at de er store nok. Men regner med 2mm overstørrelse ventiler også. Kompressionen bliver på 7.7:1
Hjalp det gutter

Det er en 16v der er med portet topstykke, og rimlig store kanaler i topstykket! Det er iøvigt med alm ventil skiver til justering!

MVH daniel[/quote]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 20:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Cossie vil da gerne høre om erfaringer med over 272 grader, kontra 272, har du det?, hvilken løft var der på knaster, var der forskel på løft på ind og ud ?
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 20:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Rollagti: havde ikke lige læst det :oops:

Men kun en vej, vælg de skrappe til det du skal bruge den til :wink:

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 21:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Hej fin:

Har selv prøvet lidt forskelligt på min egen maskine, men igen, hver motor har sin måde at virke på, dem jeg har i nu er 278` og 262` til hydrauliske løftere, og samme knast er så 298`og 287`til mekaniske løftere, de har samme virkemåde, blot forskellige løftere.
Men hvis du kan fortælle til hvilken motor, ville det hjælpe;)

Men den generelle grundregel er jo samme princip som på en sugemotor, jo skrappere=jo længere oppe kommer effekten og jo dårligere tomgang(som regel)

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 21:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Det er den kendte 4age toyota twincam


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 21:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Vi er så ikke enige, det behøver vi heller ikke være. :tooth:
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 21:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Vi er så ikke enige, det behøver vi heller ikke være. :tooth:
MVh Finn


Så må du jo fortælle hvori du er uenig? :wink:

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 21:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
At jo vildere knaster, feks 304 grader i en turbomotor, vil give flere spids hk.
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 21:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Men kan da selvfølgelig tage fejl.
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 119 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team