Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 jul 2025, 18:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Næste
Forfatter besked
 Titel: læse
Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
Hej hYe

Jeg har læst det men har ikke fået et endeligt svar på hvorfor min mini tænings banker med den nye turbo og ikke med den gamle bortset fra at den nye turbo ikke er vand kølet og hvordan man slipper af med det. jeg har prøvet at flytte tæningen og det voller kun problemer og da den kørte skide godt sån som det stod men den vandkølet turbo. men den vandkølet turbo kunde ikke holde til trykket 1,2 og der er delte meninger om hvor vidt uno turbo kan holde til 0,7 eller 0,9 bar i tryk men en ting er der dog kommet ud af det jeg kørte med mere tryk en den kunde holde til nemlig 1,2 til 1,4 bar og det er jo en god årsag til at de brandte af det fik jeg i mellem tiden ikke af vide af turbo dk men fik af vide at hvis jeg valgte at køre med en turbo fra en 1,9 JTD kunde den holde da den org kører med meget højer tryk og kan tåle et højer tryk en min motor.
man han skrev også at den ville give lidt mere varme fra sig da det var en disel turbo og så var spørsmålet og den intercooler jeg har er stor nok eller om jeg skal have en der er støre endnu

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
ifølge haynes, skal en bil med kompressor have laver komp (for ikke at tændings banke) end en bil turbo og tilsvarende tryk..... fordi kompressoren laver tryk tidligere (~1500omdr) og turboen senere (~3000-3500omdr)

Så din bil har jo lidt af det samme med den nye turbo.... Har du prøvet at køre "stille" så du først for full boost samme sted som med den gamle turbo?

Junior Medlem

Hej Mads B 405 2.0 ja det har jeg. men jeg har fundet en anden ting der har stor inflydelse. mine tændrør er der fejl i dem skiftede jeg samtidig som turboen. og det viser sig at det der står på den ikke passer. Champion N10yc men der står N7yc på dem fik målt den og fik nogle andre i der heder N7yc og de bliver ikke varme og selv antænder ikke benzinen lidt svært at finde rundt i ???. de tændrør jeg kørte med var en fejlproduktion og var helt rødglødende så benzinen kunde selv antænde nu har jeg fået de samme i bare nye og så er der ikke nogen tænings banken fedt. men nu skal jeg højere op i oktan 105 men skulle jeg have kørt med N10yc skulle jeg helt ned på oktan 85 samt min luft faldt 226 grader og da vi monterede min intercooler fik vi en varme forskeld på 10 Grader i forhold til udendør temp. så nu ser det ud til at der kan komme mere tryk på. men jeg nøjes nok med det tryk jeg har pt. og nu skal jeg bare finde plads til min intercooler den er for lang 7 cm. så jeg takker for alle jeres råd og ider.

og til Morten VJ
du havde ret. er tændrørene kolde nok. det var de ikke. og du skrev også Lav en prøvemontering af din IC, om den så hænger i 2 strips i kofangeren er ligegyldigt.
og det gjorde jeg og det virkede nem sån som den hang og uden motorhjælm er ikke helt lovligt. så jeg må på jagt efter en intercooler der kan passe på min Lillllle bil ( hundehus )

ja og så lige en ting til det nåede at koste mig en toppakning her til morgenså F U C K 1000 dask lige ud i luften. P I S S S jeg har vand insprøjt på de to midderste cylinder.

jo en ting til hvor mange gange kan en motor tåle at tæningsbanke. før det går rigtigt galt.

Moderator

cooper mini skrev:
jeg fornemmer en negativ stemning og vælger at stoppe her.

Jeg Takker for det info i har givet min samt har fundet ud af at det ikke tyder på at der er nogen der ved helt presist hvad jeg skal gøre så jeg vil tilbage til det experimentelle stadie.

Takker en nu en gang.

Var det ikke lige hurtigt nok du dømte tråden død pga negativ stemning??

Hvor pokker så du egentligt den negative stemning?

Slavter; nej, jeg tænker også på hvad dælen der lige sker her.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Jeg er heller ikke med :?

Mini> Jeg tror bestemt du har misforstået noget, der er ingen der er ude efter dig :wink:

Hvad yder dyret så :twisted:
Godt at hører du fandt problemet! Det jeg mente med tændingen var, at du kunne prøve at stille den til senere tændning for at undgå at den bankede. Jeg kan jo se at du har tænkt over hvilken benzin du kører på, men hvad med evt. krumtapsudlufting?

Titel:
Junior Medlem

Godt at hører du fandt problemet! Det jeg mente med tændingen var, at du kunne prøve at stille den til senere tændning for at undgå at den bankede. Jeg kan jo se at du har tænkt over hvilken benzin du kører på, men hvad med evt. krumtapsudlufting?[/quote]

Ja, det har jeg prøvet og det gav dårligere resultater end der hvor den står nu tæningen.

Ang krumtapsudluftinghar jeg stadig lidt problemer med at få nok luft ud. da der dannes alt for hurtigt slam i slanger og rør.

Ang oktan fandt jeg ud af da jeg fik en tabel over tændrørne men med tændrørne der hed N10yc var så varme at jeg var nød til at gå ned i oktan. jeg har jo fra flere sider fået af vide at man skulle hæve sit oktan tal når man kører med ladetryk men i mit tilfælde gav det kun problemer og så sænkede jeg det i stædet for og det blev lidt bedere. men skulle jeg kunde køre med de rør skulle jeg helt ned på oktan 85 i forhold til hvad der står i tabællen.

og hvad angår stemningen er det problem løst. og kom ud på en misforståelse fra min siden og det har jeg snakket med ham om. oog så er det kapitel slut. og lad os så komme videre i livet

Titel: haynes
Junior Medlem

Mads B 405 2.0 skrev:
ifølge haynes, skal en bil med kompressor have laver komp (for ikke at tændings banke) end en bil turbo og tilsvarende tryk..... fordi kompressoren laver tryk tidligere (~1500omdr) og turboen senere (~3000-3500omdr)

Så din bil har jo lidt af det samme med den nye turbo.... Har du prøvet at køre "stille" så du først for full boost samme sted som med den gamle turbo?

Ja det har du ret i. jeg har selv haynes bogen over metro turbo og det er næsten samme motor jeg kører med og det er de oplysninger jeg har brugt. men ikke alt står i bogen. da metro turbo ikke er født med intercooler og kun kan tåle et tryk på 0,4 bar.

Ja det har jeg og det ændrede ikke noget samme resultat

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Glem det :oops:

Titel: intercooler
Junior Medlem

Hej martin306xsi
Hvor satte du ic på din mini og hvor stor var din ic i cm ca.

du skrev til mig (rulle 180+ og den laver hjulspind i 5 gear på fugtig vej) min mini selv med 80 / 80 spær på laver den hjulspind med fuld skruge dog har jeg kun 4 gir og det er på tør vej. så jeg tror jeg har nået min grænse. jeg har i hvertig fald ikke i sinde at gøre den viller. min satsning er lige nu bare at få det hele til at holde. ja, jeg har et mega stort problem med de hk jeg har og det er at snuden af bilen flækker selv om at vi har stivet den af og mine toppakninger springer ind til videre er det 13 gang i år og to gange en ventil. men det er også det eneste det der er sket.

Ang. DHB var det Jack der inspireret mig til at lave en 1000 turbo da han udtalte sig et 1275 GT og 1380 var det eneste i mini der kunde holde til at køre race med. Jack er den blå mini der har deltaget til DHB.

Og jeg er ved at bygge en mini 850cc med turbo der gerne skull op på samme ydelse. men nu må vi se. bare den kommer op på 150+ HK er jeg også tilfreds.

Senest rettet af cooper mini 12 jan 2006, 17:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Hmmm 13 gange I ÅR... :o og da det er den 12. idag, så er det jo mere end end en om dagen.. :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time