Westmus skrev:
HenrikGM skrev:
Hvis vi snakker teststand, så skulle det jo være en vandbremse....
Nærmest ligegyldig bonusviden, men i midt 90'erne stod der en kørende 2000hk Stutska bænk (amerikansk) i en villagarage et sted på Amager. Hvordan det er gået den siden aner jeg intet om, men har et blad med en artikel fra samme garage. Cool dims at have stående i privat garagen.

Hmmmm!
Den har jeg muligvis fået tilbudt, for et par år siden, men har DESVÆRRE mistet kontakten på manden.
Der mangler en masse styring til den for tiden(hvis det er den samme).
Citat:
Hvis vi snakker teststand, så skulle det jo være en vandbremse med et potentiale til at tumle 2500+hk og nok +4000Nm. samt et rpm spænd på 2500rpm til 10.000rpm.
Ikke nogen helt nem opgave, men den kunne håndtere traktortræk motorerne så.....
Det er heller ikke utænkeligt, at der står sådan en i Hobro'egnen.
Har ihvertfald hørt fra manden selv, at den kunne holde en 8,4 liters diesel(godt pumpet prostock) længe nok til, at turboen sprang i småstykker.(kan ikke huske ladetrykket)
Han mente at den formentligt havde bremset små 2000hk ved ca 3000rpm, uden problemer.
Men den har ikke noget decideret styring på, kun gammeldags "ure".
Der stod, så vidt jeg husker, en traktor ved siden af, til at trække vandpumpen.
De 10.000rpm er helt sikkert ikke en mulighed lige PT. Men han mener, at hvis det kommer til at virke ok, vil han lave en ny rotor, der kan tåle de høje rpm.
Citat:
Han mente at den formentligt havde bremset små 2000hk ved ca 3000rpm uden problemer.
JA! Jeg kan godt selv høre/læse det, det lyder som gætværk.
Men manden har en "rimelig" encientet, i den branche, så det er sikkert ikke helt ved siden af alligevel.
Pusler pt med pen og papir for at se hvad man kunne hvis man blev så tosset at bygge sin egen vandbremse. Egentligt ikke så fornuftigt.
Skal ikke bruge den komplet, kan nøjes med selve bremsen om nødvendigt.