Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 269 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Så lykkedes det endelig,at få lavet lidt test på en elbil
bilen er en golf monteret med en 110 volt elmotor og en traditionel 5 trins pologearkasse,motoren kunne køre op til ca 5500 rpm.og der var den originale modifeserede omdræller ,som jeg brugte til aftastning af rpm.som jeg plejer at gøre, så momentet er rimeligt nøjagtig

den første kurve,er hvad der blev logget af watt forbrug på motorstyringen,den logger 1 gang pr sekund

den 2. kurve er hvad jeg på rullerne målte af KW og NM. derudover er der logget volt og amp, dette er gjort ved,via elektronik at konvetere disse til 0 til14volt analoge signaler

Mit rullefelt måler nok ikke helt ved siden af,da jeg loggerca 295 amp og 100 volt på topeffekten altså ca 29,5 kw
Otto

Vedhæftede filer:
dynometlog.jpg
dynometlog.jpg [ 114.05 KiB | Vist 3209 gange ]
motrstyringlog.jpg
motrstyringlog.jpg [ 56.97 KiB | Vist 3187 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

så er de vendt så det kan læses

Otto

Vedhæftede filer:
dynometlog.jpg
dynometlog.jpg [ 113.55 KiB | Vist 3275 gange ]
motrstyringlog.jpg
motrstyringlog.jpg [ 58.28 KiB | Vist 3214 gange ]

Titel:
Mester Medlem

hej OTTO, er der alm kobling i sådan en bil? kunne den ikke have været rullet fra mindre omdrejninger? moment kurven ligner lidt det jeg hade forestillet mig...
MVH søren

Titel:
Medlem

Helt traditionel kobling og gear,om jeg kunne have startet målingen tidligere ved jeg ikke ,jeg sætter lige rullerne igang i 2. gear derefter 5.,
målingen starter ved 15 kmt.

Otto

Titel:
Mester Medlem

prøvede i at rulle 5-10 gange lige efter hinanden?
MVH søren

Titel:
Moderator

Spirillen skrev:
Westmus skrev:
HenrikGM skrev:
Hvis vi snakker teststand, så skulle det jo være en vandbremse....

Nærmest ligegyldig bonusviden, men i midt 90'erne stod der en kørende 2000hk Stutska bænk (amerikansk) i en villagarage et sted på Amager. Hvordan det er gået den siden aner jeg intet om, men har et blad med en artikel fra samme garage. Cool dims at have stående i privat garagen. :D

Hmmmm!
Den har jeg muligvis fået tilbudt, for et par år siden, men har DESVÆRRE mistet kontakten på manden.
Der mangler en masse styring til den for tiden(hvis det er den samme).

Citat:
Hvis vi snakker teststand, så skulle det jo være en vandbremse med et potentiale til at tumle 2500+hk og nok +4000Nm. samt et rpm spænd på 2500rpm til 10.000rpm.
Ikke nogen helt nem opgave, men den kunne håndtere traktortræk motorerne så.....

Det er heller ikke utænkeligt, at der står sådan en i Hobro'egnen.
Har ihvertfald hørt fra manden selv, at den kunne holde en 8,4 liters diesel(godt pumpet prostock) længe nok til, at turboen sprang i småstykker.(kan ikke huske ladetrykket)
Han mente at den formentligt havde bremset små 2000hk ved ca 3000rpm, uden problemer.
Men den har ikke noget decideret styring på, kun gammeldags "ure".
Der stod, så vidt jeg husker, en traktor ved siden af, til at trække vandpumpen.
De 10.000rpm er helt sikkert ikke en mulighed lige PT. Men han mener, at hvis det kommer til at virke ok, vil han lave en ny rotor, der kan tåle de høje rpm.

Citat:
Han mente at den formentligt havde bremset små 2000hk ved ca 3000rpm uden problemer.

JA! Jeg kan godt selv høre/læse det, det lyder som gætværk.
Men manden har en "rimelig" encientet, i den branche, så det er sikkert ikke helt ved siden af alligevel.

Tilbage til vandbremsen.

Pusler pt med pen og papir for at se hvad man kunne hvis man blev så tosset at bygge sin egen vandbremse. Egentligt ikke så fornuftigt.

Ingen af jer to der er kommet i tanke om hvor den omtalte bremse er blevet af?
Skal ikke bruge den komplet, kan nøjes med selve bremsen om nødvendigt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:

Har ikke hørt den omtalt siden, men skal du til sådan rigtigt at lege Sherlock Holmes, så er jeg er rimeligt sikker på manden bag nedenstående firma var den ene af de oprindelige 3 bagmænd da den blev stod på Amager. Hev lige bladet frem igen, der står i artiklen også noget om at de dengang havde noget programmerbar styring fra Superflow koblet til den.

www.camarohobby.dk

Titel:
Mester Medlem

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=4&t=56670

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
De har/havde en vandbremse på Flådestation Korsør.. 10år siden jeg så den, men den kunne vidst bremse 5-6000hk.. Brugt til kampvognsmotorer, bådturbiner og andet godt..

Kender ikke specs, tog det lige ud af hukommelsen.. Men hvis nogen kender nogen, så skal den dybe tallerken ikke opfindes igen..

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:

Skal ikke bruge den komplet, kan nøjes med selve bremsen om nødvendigt.

Jeg har lige jagtet gamle pc'er igennem, jeg havde en "dynomappe" engang, med mange relevante oplysninger i, men den er gået tabt sammen med en død harddisk.
Og backupfilerne kan ikke indlæses, det er lavet forkert :damn:

Jeg havde skrevet hans kontakoplysninger ned, men PT ingen held, med at finde noget på det.

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 269 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Næste

Alle tider er UTC + 1 time