Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 22:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2004, 10:13 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
har haft det samme problem med en g3.... at blev skiftet koler, toppakning. 2 termostater.. trykprovet... alt.... men i den sidste ende skulle der bare 2* koler rens i......... fra a ostergard.... sa virkede det..... prov der koste hvis nok 150kr..... og det er jo til at leve med....

_________________
alle vil have en 2ér..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2004, 15:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
så er fejlen fundet..

Tog bilen til justering nær holbæk hos Kim Bonde.. han er lidt af en haj til at justere de ke anlæg og gør det på rullefelt under belastning..

bilen har en piper 285T2 knast, og 0,7 i ladetryk.. hvilket burde give mere end de 112 hk som den første rulning viste.. .....112.... det var ikke mange sagde han og efter 2 timer med fejlfinding og justering viste den 158 hk.

De der havde lavet bilen havde rigget den op til ræs med en charger cooler, afdrejet stempler, skarp knast, et højtryks turbinehus på møllen, MASSER af brændstof og 1,5 - 2 bar i ladetryk... så med mine alm stempler og 0,7 i tryk kunne den ikke finde ud af det.

Desuden er den uorginale blæser jeg har sat på ALT for lille... eller... den er stor nok... kan ikke blive større, men den giver IKKE luft nok.. under kørsel bare over 30kmt kan den holden varmen nede på 91g. men i lyskryds bliver den stadig TEMMELIG varm.. så 2 blæsere fra en merser ryger på..

så husk lige at justering er ret vigtigt.. det kostede mig 4 nye stempler..
sur erfaring..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2004, 08:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
Fik du kun " 153" HK ved den ombygning ??? :shock:
Jeg ville da regne med at du skulle lande ved ca. 200 HK + en træsko ?
Jeg har ca. 170 Hk ved 0,7 bar og jeg har ikke skiftet min knast endnu.

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2004, 21:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det er en T2 knast som er lavet til at kører HIGH BOOST >over 1bar< muligvist derfor det ikke har så stor forskel.... (men bare roligt den skal nok blive skruet)....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2004, 16:49 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
jeg har lige lavet en rst...

nye stempler+ komplet lejer...
bearbejdet top+ ventiler
anden indsugnings manifold
forge dumpventil.
kent cam 276...
chip fra boosterchip
bleedventil
ny aukt....
tryk 0.9
org cooler...
hks bagpotte..


hk efter 1500 km..178 hk og 260 nm.......

ville lige horer hvad jeres intercooler gav af effekt????

_________________
alle vil have en 2ér..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2004, 17:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
myg tuning skrev:
jeg har lige lavet en rst...

nye stempler+ komplet lejer...
bearbejdet top+ ventiler
anden indsugnings manifold
forge dumpventil.
kent cam 276...
chip fra boosterchip
bleedventil
ny aukt....
tryk 0.9
org cooler...
hks bagpotte..


hk efter 1500 km..178 hk og 260 nm.......

ville lige horer hvad jeres intercooler gav af effekt????

Motor standart,Chip, hybridturbo + stor intercooler fra brunohansen 180hk ved 1bar.


Top
 Profil  
 
 Titel: rs-turbo
Indlæg: 19 sep 2004, 15:07 
Kan kun sige at de rs-turboer er MEGET følsomme overfor co% og tændings justering, har efterhånden lavet EN DEL af dem, og jo mere der bliver pillet og renoveret, jo mere precist skal de stå...
Min egen gamle rs-turbo med sprit ny std motor, pace cgargecooler og 2,5" ford motorsport udstødning, gav 194hk v 0.8 bar... justeret ind på rullefeldt, men stadig ok...
Er man den mndste smule i tvivl om ens rs-turbo, få den justeret først INDEN man begynder at skifte alt muligt ud på den...
Og ja, kølesystemet SUTTER på dem, derfor har pace i england bygget en alluminiums køler som retter op på det hele... kan VARMT anbefales...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2004, 20:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
kan godt se at min motor nok har haft det dårligt. for med kun 153hk med de ting jeg havde lavet, i forhold til andres biler af samme type med samme ladetryk..

men bare rolig der er død nu... RIP..

Så nu er jeg i gang med at få lavet en 1,9 hos næstved cylinder service.. kan varmt anbefale dem.. der er ingen problemer med at overholde aftalte tider eller priser??

Ikke som hos den legendariske Freddys carparts i gylland... har KUN haft dårlige oplevelser med det firma.. selv om alle taler SÅ godt om det.. det var derfor jeg valgte dem til at starte med. De LOVER at ringe tilbage men det sker lige så tit som en betjent er fink... ( har ikke oplevet det endnu ).. og prisen?? de må have stor moms i det land.. prisen var 4500. + moms og girokortet var på 8200.-

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 13:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
hvad for du lavet ovre hos dem ??? og hvad skal du give ? hvis du kun skal giver 4500 kr for at få din kværn renoveret , så kan den jo næste ikke betale sig at rode med den selv .... skal snart selv i gang med min RST så den kunne være rart at vide. 8)

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 14:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Freddys carparts tager 8000 for at lave en blok om til en 1,9.. altså du sender din blok over til ham og så laver han den og sender den tilbage som 1,9.

bruno hansen tager 10.000 for det samme...

hvilket jeg ikke ville gi.. og freddy havde ikke tid før om et halvt år, så jeg købet stumperne til det, et 1,9 sæt sagde de med alt.. til 4500. det vil så sige at det kun var for en 1,8 krumtap, og 4 stempler, resten var udover..2 paknings sæt, hoved lejer, plejelejer og strækbolte. det glemte de bare at sige så girokortet var på 8200.-

Derefter kommer prisen så for at få boret din blok op og afdrejning af de nye VW stempler så de passer i din cvh blok.

det ville jeg så have næstved cylinderservice til.. og ejeren: Jesper sagde at han IKKE ville anbefale at sætte de stempler i den. da de ikke er bygget til tryk...

så nu har jeg sendt pakken tilbage og leder efter et sted hvor man kan købe den krumbas alene.. det kan man ikke hos freddy.. ligesom han også sletter alle bestillingsnummerne på de vare man får.. tænk hvis man nu selv ville bygge en såden en... FJOLS

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team