HenrikGM skrev:
Den emissionsanalyse der er tale om, er ikke blot en simpel måling i udstødningen, men en komplet analyse, hvor bilen belastes i situationer der er nærmere fastlagt. Det svarer altså til at det der forlanges, er samme analyse, som en importør får foretaget, for at den pågældende bilmodel kan indreg. i DK.
Derfor kan SBI ikke godkende en bil på baggrund af deres egne målinger. Men hvis deres egne målinger viser det er noget lort, så kan den afgjort ikke overholde emissionskravet, og derfor kan SBI kassere bilen på egne målinger.
Hvis vi snakker om eftermontering af trykladning, så er det aldeles irrelevant med CO og CO2 osv. da der forlanges en emissionsanalyse, pga 20% overskridelsen. Emissionsanalyser omfatter feks også en volumenmåling af de enkelte gasser, så blot CO,CO2,NOx, etc er intet værd i denne sammenhæng.(medmindre bilen er temmeligt gammel)
Noget helt andet er at emissionsanalysen skal kunne OVERHOLDE det samme emissionsniveau som bilen gjorde da den var ny. Det vil betyde at alle gasudledningsniveauer skal være lig, eller bedre end da bilen kom ab fabrik.
Og, seriøst: Hvor mange kan bygge en +100%hk bil der kan dette uden at dumpe indtil flere steder?
Så een ting er at skrabe pengene sammen til at få analysen lavet, noget _HELT_ andet er at overgå, eller matche kravene.
Jeg er bange for at jeg bliver nød til lige at rette en anelse på dig Henrik...
Det er ABSOLUT IKKE pga 20% overskridelsen af emmisionstesten forlanges. ALT konstruktiv ændring af motoren også selv om ingen effekt forøgelse er opnået KAN udløse dette krav. UNDTAGET på biler fra før 1-4-84.
v/h christian
Se i øvrigt her oppe over Henrik... Dette er det eneste jeg hele tiden har sagt! Det er ikke mere kringlet end det...