Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 14:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
okay det var bare hvad han sagde til mig!!!!

Men hvor meget kan sådan en motor så klare efter din mening????

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Kbh
Hejsa..
Inden i dømmer uden fakta, vil jeg lige komme med mine erfaringer..

Jeg har turbo på min nuværende mondeo 2,0 og havde det også på den gamle, også en 2,0..

Første gang den var på felt, var det med 0,5 bars tryk og helt uden ændringer indvendigt i motoren og kørte kun med en progressiv benzintryksregulator... det gav dette resultat.. http://www.clisse.dk/div/mondeo20_dynno1.jpg.. Det skal enda tilføjes at den ikke fik benzin nok med regulatoren alene..

Senere dreje jeg stemplerne ned og gav den den en MF2 og to dyser, men igen ekstra regulator, også her fik den lige i underkanten af benzin. Tændingen har sjovt nok ikke været problem, på trods af at den nu kørte 0,8 bar.. jeg vil skyde den til 240 hk på dette tidspunkt.

Gearkassen har der ALDRIG været det mindste med... Den har virkelig fået tæv og havde kørt over 320.000 km da jeg solgte bilen. det eneste transmission jeg har lavet om, er en forstærket kobling.

Den nye er ikke nået så langt endnu.. kører forløbig kun 0,4 bar.. Mest på grund af en træt actuator.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hmmm, jeg har læst et eller andet sted, at MTX-gearkassen netop skulle være "stærkere end normalt"......
Jeg har dog ingen praktisk erfaring, men Mondeo 4WD (som aldrig kom til Danmark) kører også med den almindelige MTX-gearkasse, (dog naturlligvis med ekstradifferentiale til bagakslen).

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Okay
Det lyder som om at mondeo SAGTENS kan klare turbo og gearkassen og SAGTENS kan klare det, så er det alligevel ikk nogen dårlig bil

MTX gearkassen det er den mondeoén bliver leveret med std. ikk???

Titel:
Jeg har også altid forstået at MTX75 gearkassen skulle være god og meget stærk. jeg har aldrig hørt andet i hvertfald... Min nye er så en 4x4, og med denne tvivler jeg dog meget på at ekstra differencialet kan holde til det helt voldsomme, men "resten" af gearkassen er jo magen til den almindelig 2wd, så burde virke...

Titel:
Medlem

Hov.. ikke logget ind...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Citat:
Min nye er så en 4x4, og med denne tvivler jeg dog meget på at ekstra differencialet kan holde til det helt voldsomme

Vil det sige, at der kører en Mondeo 4x4 i bil-fatsvage Danmark????? :shock: :shock:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg har turbo på min nuværende mondeo 2,0 og havde det også på den gamle, også en 2,0..

Hvem har bygget dine turbosæt, har du evt. links????
Nu er jeg da blevet noget nysgerrig. :?

Titel:
Medlem

Hehe.. ja det gør der...:-) Jeg importerede den fra tyskland sidste år.. og og har nu bygget mit gamle turbokit på den, dog med en del forbedringer der bare mangler at blive udnyttet.:-)

Jeg har selv bygget kittet.. dog fået min smed til at flette manifolden, men ellers er det hjemme lavet..

Jeg har dog også erfaret fra en syns mand og en falckmand, at er åbentbart findes nogle stykker her hjemme. jeg har bare aldrig set en, hverken tilsalg eller i virkeligheden. Falckmanden påstod enda at har har haft transporteret en mondeo 4x4 som civil politivogn..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Mondeo 4x4 politibil???????
Det vil jeg se, både oppefra og nedefra før jeg er overbevist!!!!
Mon ikke en-eller-anden drengerøv (Gud fri os vel) har købt et emblem hos den lokale Ford-forhandler; derefter har kørt røven ud af bukserne på en standard politi-Mondeo (dem med vinterdæk om sommeren og bremseskiver slidt ned under lovlige mål...), og så alligevel blæret sig over for falck-manden ved at pege på emblemet "4x4" på bagklappen....
Og den stakkels Falck-mand ville oprindeligt have været politibetjent, men han blev kasseret, fordi han var bælgøjet....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time