Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Her er en side om hjemmebygget tpi manifold med megasquirt
http://snow.prohosting.com/~johngift/intakefab.html men kræver god plads under hjælmen hvis man skal lave den rigtige længde på rørene
Denne delvis elektrisk styret rochester quadrajet med tps fra 80 erne skulle efter sigende kunne bruges som spjæld hus med ca 1000 cfm flow når alt karburator skramlet bliver fjernet
http://duzy.8m.com/qjet.html
Hilborn indsuget har ikke fælles plenum = forkert map signal med mindre du bygger rør på kryds og tværs som på en motorcykel. Ulempen ved ikke at have plenum er nul bund og du skal bruge mega store spjæld for at føde en bigblock
Den nemmeste måde men ikke lige så godt er 2 x 2 portet smallblock tbi på et tunnelram eller en 4 portet holley 900 commander tbi

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På føresædet
Hvad nu hvis jeg laver en boks med en Quadjet foran som gasspjæld ( i lodret stilling ). I siden af boksen montere jeg dyserne. Boksen monteres så bare på mit alm. indsug, hvor Carben normalt ville sidde.
Det vil nok ikke være det mest effektive, men det vil være let at lave i første omgang ???

Jeg kunne jo også bare købe et Edelbrock eller Holly EFI indsug. Problemet er bare at finde et "barebone" indsug, uden alt det premonteret Holly og Edelbrock EFI pjat.
:roll:

Titel:
De fås da løst
Billede
Du kan lige så godt montere en tbi på dit normale indsug frem for at montere dysser under karburatoren

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På føresædet
Det var sku pokkers!! så har jeg kigget det forkerte sted. :oops: Har kun kigget på Holleys samlede EFI løsninger.

Hmm, så vil jeg da lige spørg en af de lokale importøre hvad sådan et indsug vil koste :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time