Nå du nu piver over at din turbolader ikke bliver så gammel så husk at du hælder vand ind på et hjul der løber ~100.000rpm.....

Saab havde ikke så van(d)vittigt gode erfaringer med systemet, men det gav et øget reservedelssalg.
Mht effekten så vil jeg bestemt gerne se hvordan effektkurven skaber sig når vandet kommer. Jeg mener seriøst at dit "styresystem" er alt alt for groft, men det kan jo være du kan slippe af sted med at justere det til eet tryk,eet omdrejningstal,een temperatur og een spjældvinkel. Alle andre situationer lever du så nødvendigvist med at der enten er for lidt vand eller for meget. Imo ikke så optimalt.
Fordampningsvarmen for vand ved 100 grader er 2260Kj/kg.
Hvordan vil du forhindre at 90% af vandet kondenserer i din IC, og fylder den op til luftstrømmen river dråber med ind i indsugningen?
Forestil dig at du ligger og kører ræs ud af lige vej og har ~1,5liter vand stående i fyldende form i din IC. Hvad tror du der sker når du tager et heftigt sving til modsatte side som IC afgangen er i? Bare så du har overvejet at din motor pludseligt kan blive til en vandmotor hvis du ikke har taget højde for dette.
Nu hælder du vandet ind med henblik på at køle indsugningsluften.Dvs du forventer at vandet går på dampform. 1ml vand bliver til ~1680ml damp ved atmosfæretryk. Damp indeholder som bekendt ikke noget frit ilt af betydning, så husk at du vil få mindre plads til luft i cylinderen, når vandet kommer ind på dampform.
Jeg er ikke ude på at sable din ide, Jeg har selv haft en lign ide, og begyndte så på at regne lidt på hvad der egentligt skulle til af forudsætninger for at få systemet til at fungere så det kunne konkurrere med en billig IC, og så droppede jeg ideen.
Lad os høre hvad status er når du får prøvet det.Spændende projekt.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!