John Sahl skrev:
ae86 skrev:
Off topic..
WARNING følgende indeholder sure opstød...
Der er rigtigt mange som døjer med det skriftlige danske sprog, af mange forskellige grunde, men der må de folk som trods alt magter det på et rimeligt niveau altså bare tage sig i nakken, for selv om det måske står lidt sjovt, så er det da absolut muligt at læse tingene. Det skal trods alt være virkelig slemt før man ikke forstår det der er skrevet.
Det er trods alt ikke nødvendigvis dem med mest skolegang der sidder inde med den fedeste viden på dette område.
... næh, men nogle gange må man også bare slå et slag for at dem der "kan gøre for det" - rent faktisk "gør noget for det", og ikke bare er ligeglade.
Det er i hvert fald min mening at en grundholdning om "skide være med det, jeg behøver ikke gøre mig det mindste umage, de andre må anstrenge sig for at tyde mit volapyk", ikke er acceptabel - eller i hvert fald ikke giver respekt fra mig.
Jeg har selv en små-ordblind far, så jeg ved udmærket godt at nogle ikke kan gøre for det - men jeg ved saterme også godt at nogen KAN... og det var trods alt dem som AE86 "var efter".
Men for at komme tilbage på sporet, så har jeg en bekendt der ifbm. med rallysyn, fik på munden for svejsningen af sådan et CrMo-bur (også OMP).
Men det var ikke hvilken type svejsning, men hvem der havde svejst det.
Såvidt jeg har forstået, så er det sådan at i PRINCIPPET skal svejseren indlevere en prøve tli OMP, for at OMP vil stå inde for at det er monteret korrekt, og dermed kan overholde homologeringen/godkendelsen. Det er naturligvis kropumuligt, så det håndhæves i praksis ved at sige at svejseren skal have certifikat.
Men igen - jeg ville nok også tage fat i OMP selv. Det kan godt være at der til drift ikke pt. er så velformulerede regler omkring de her ting, men det forøger immervæk karosseriets værdi hvis det kan sælges til andre sammenhænge MED sit bur. Men det kan det jo kun hvis det overholder reglerne for disse andre sammenhænge. Og derfor - og selvfølgeligt på grund af det sikkerhedsmæssigt - er det en god ide at overholde de regler bredest muligt.