Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 21:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Kører din motor ikke orginal md bankesensor ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
Morten VJ skrev:
Bare husk at den fine boks skal justeres ind efter motoren!!

Mekonomen kan være et bud!!
Sensoren kan også findes hos en hugger, svenske og tyske biler er mit bedste bud.
Husk den må maks spændes med 25nm. svjh.
MVH

Morten

Ja den skal indstilles i et sikkert område uden belastning.

Jeg vil prøver merkonomen i morgen.
25nm.... det skal jeg lige være opmærksom på. har lige søgt en vejledning og der står 20+- 5nm.

Citat:
Kører din motor ikke orginal md bankesensor ?

Alle af den model har bankesensor, men der er dog delte meninger om hvor meget den den påvirker orginal motorstyring til indflydelse på tænding mm.
Funksjonen skulle også være taget fra med et "flue ben" på alle de mange "stage 1,2,3,4,5 chip" som findes til denne model.
Noget tyder på at der fra starten har været lidt problemer med denne orginale bankesensor opsætning, så jeg køber en Bosch sensor og sætter på indsugningsiden med sin egen ledning...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Den skifter til et andet fuel/ign map.......... som der rigtig nok i mange stage xxxx er ens med primær map således at funktionen er "slået fra"

Titel:
Senior Medlem

Mads B (dk) skrev:
Den skifter til et andet fuel/ign map.......... som der rigtig nok i mange stage xxxx er ens med primær map således at funktionen er "slået fra"

Det er da noget klyt :/

Titel:
Mester Medlem

Har du prøvet og give den mere tænding, evt checket tænding, om det passer med mappet

Titel:
Senior Medlem

K-FINN skrev:
Har du prøvet og give den mere tænding, evt checket tænding, om det passer med mappet

Jeg har haft tændingspistol på og tændingen på krumtaphjulet passer "live" med tabellen i tomgang og med lidt håndgas.

Jeg har ikke fået tilsluttet min KLM Knock indikator men vil forsøge at forbinde den orginale sensor i aften, så jeg har ikke haft mod på at stille tænding uden....
Og er sku også lidt usikker på framgangs måden.... Skal jeg ændre et stort område eller måske mellem 4000 og 5000 rpm omkring 1 bar og så se hvad der sker... step by step.

Trode jeg kunne nå at være med at køre 201 i Greve i går så jeg skrugde op for ladetrykket, og nu kan jeg se at jeg ikke har benzin nok.
(pis for jeg har et Vems log hvor jeg kan se at den køre 3 gear helt ud under 9 sek med 2 mand i bilen og mindst 60Kg værktøj og wg. der åbner ved 0.6bar trykket stiger dog til 0.9 bar med "Duty cycle" 90% og lavere benzin tryk )
Jeg har tæt på 100% i "Duty cycle" ved kun 1 bars ladetryk og lige under 7000Rpm.
Så nu vil jeg hæve benzin trykket fra ca 3 - 4 bar det skulle i følge producenten hæve mengden fra ca 550cc til 635cc, det sammen med tidliger tænding og en mere mager blanding skulle få det hele til at virke.
Jeg forstår det ikke helt 550cc skulle da være nok til en Gt2860Rs turbo der måske kan lave max 360Hk, men måske det er fordi jeg har været nød til at køre 0.75 i lambda.
Jeg har tidliger med den samme tænding kørt med 1.3 bar og 95% "Duty cycle" og 950 grader EGT, lambda 0.8 anden knast indstiling, indsugning mm.
Nå men man lære jo noget hele tiden...

Nu laver jeg helt om på nogle at tabellerne så der ikke er så mange felter over 2Kpa og jeg giver alt den benzin jeg kan med en bedre tænding og knock indikator for at se om det går galt.
Vil også give benzinpumpen en tykker ledning så jeg er 100% sikker på at det ikke er på grund af spændingsfaldet gennem det orginale ledningsnet der gør jeg ikke har benzin nok.

Jeg fandt BCPR7ES tændrør hos Merkonomen og har fået sat dem i med gab på 0.7mm

Regner med at mappe den ind igen mellem Mandag og Tirsdag :up:

Titel:
Mester Medlem

Inden du kaster dig ud i den helt store justering, ville jeg prøve bare hæve tænding 5 grader i hele sugeområde, og så kører en tur, og se om din EGT ikke falder ved almindelig cruise...

Titel:
Senior Medlem

Kom ikke ud at køre da jeg ikke kunne starte med mit motorcykel batteri :damn: :damn: :damn: nu ryger det af helved til....

Forsøgte så at forbinde den knock sensor hvis ledninger er viklet ind i det orginale net...
Planen var at jeg ville forbinde et kabel direkte men skærmen var mærklig og jeg kunne ikke rigtig måle noget modstand....
Det tog mig en time at få lorten ud og så har den kun en leder og bruger motorblokken som stel :lee:

Titel:
Mester Medlem

Har du fået sænket din EGT ?

Titel:
Senior Medlem

jeg er gået lidt i stå men har dog fået monteret en Bosch 0-261-231-006 knock føler.
Jeg tror at jeg bliver nød til at sætte bilen ind da kineserne har fundet noget olie, og nu mangler en dykker til at forbinde bambusrøret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time