Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 apr 2025, 15:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Ja det er korrekt. Direkte fra trykrør til nederste studs på WG, giver også boost creep. :|
BOOST2 fra turbomotor, som altid har fungeret upåklageligt (når man altså lige får styr på Gain:D)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

hvilken turbomanifold er der brugt ?

Titel:
Senior Medlem

m power skrev:
Turbomotors. 8)
Planen var lidt i dag at jeg ville prøve at advance en 2 - 3 grader i tændingen i dag. Men fik self. en masse lektier med hjem fra kurset, så nu må det vente til weekenden. Så er det bare håbe at vejret holder :)

Mvh

Btw Kan det ikke passe det er dig i den røde mr2 ?

Titel:
Mester Medlem

-Pedersen- skrev:
m power skrev:
Turbomotors. 8)
Planen var lidt i dag at jeg ville prøve at advance en 2 - 3 grader i tændingen i dag. Men fik self. en masse lektier med hjem fra kurset, så nu må det vente til weekenden. Så er det bare håbe at vejret holder :)

Mvh

Btw Kan det ikke passe det er dig i den røde mr2 ?

jep det er det :wink:

jeg har før set et projekt hvor der var monteret en gt40 på en 2,0L vag 20vt som havde samme problem.

det rør som wastegaten sidder på skal helst sidde 45grader på manifold, så flowet fra motor går direkte ud i wastegaten, ellers så kan det resultere i det problem som i har pt.

det gjorde det ikke på den 2,0L vag og da der blev monteret en wastegate mere så kunne de styre ladetrykket.

jeg kører jo også selv med en turbomotor manifold, det er så også (kun) en turbonetic T3T4 der er ratet til 450hk der sidder på den, og jeg kan fint køre med 0,5bar.

det er jo muligt der er kommet så meget flow på gasserne pga de 3-4 grader i har stillet tænding frem de ikke kan nå at komme ud af wastegaten pga den dårlige vinken der er på røret til wastegaten.

Titel:
Mester Medlem

prøv at download ultra-gate 38 under wastegates fra det her link, så kan du se hvad jeg mener :D

www.turbosmartonline.com/index.php?s=downloads

Titel:
Senior Medlem

m power skrev:
det er jo muligt der er kommet så meget flow på gasserne pga de 3-4 grader i har stillet tænding frem de ikke kan nå at komme ud af wastegaten pga den dårlige vinken der er på røret til wastegaten.

Hmm.
Jeg ville jo så mene at vi skal rykke tændingen endnu længere frem(advance), for at undgå problemet.
Da blandingen bliver antændt alt for sent lige pt. hvilket så evt. ville resultere i det det større flow, hvis den teori stemmer vel og mærket. :|

Giver mig andledning til at spekulere, om der var en fordel ved at retarde tændingen ekstremt meget ved lavere omdrejninger over 100 KPA. For at spoole turboen hurtigere..

Spændene nok læsning mhs. til wastegate. :)
Takker for det.

Mvh

Titel:
Mester Medlem

Der er ¨flere tunere der gerne vil have konservativ tænding i kører område, hvorved de kører med høj udstødningstemperatur, for hurtigere spol..

Titel:
Mester Medlem

Det var ikke muligt at ikke kunne tvangs åbne wastgaten med en skrue eller noget for at se hva der så sker vis den er max åben

Titel:
Senior Medlem

Lars PH skrev:
Det var ikke muligt at ikke kunne tvangs åbne wastgaten med en skrue eller noget for at se hva der så sker vis den er max åben

Jo vi har snakket lidt om det, kunne være det skulle være næste projekt..

Nå men der blev lidt tid i dag.
Roede lidt med tændingen og det blev bedre, dog er der stadig lidt creep i toppen. Men nu har jeg advanced sparktabellen så meget at jeg snart ikke har nerver til det længere.
Syntes godt nok det er vildt den ikke har banket endnu.
Der blev også lavet en log, dog var den korrupt af en eller anden årsag.
Jeg ved nu heller ikke hvor relevant loggen er, da vi kun kunne tage den i 2 gear. Da koblingen nedsmeltede ved 1,5 bar..

Men vedlægger lige sparktabellen. Syntes den ligner noget der burde være løgn mhs. til tændingstidspunker.
Grundindstillingen passer, så vi lige har rene linjer.
Og der er ikke blevet pillet ved 280 og 300 KPA linjen.

Mvh

Vedhæftede filer:
Filkommentar: spark tble
LA.JPG
LA.JPG [ 119.43 KiB | Vist 3526 gange ]

Titel:
Senior Medlem

Så kom der lidt mere nyt i sagen.
Havde for første gang misfire i dag.
Tændingen røg tilbage og bilen gik godt, dog stadig boost creep.
Endte med at vi rykkede fjederen helt ud af wastegaten, og lod den stå HELT åben hele tiden. Der gik lang tid før trykket kom, men når det så kom fløj nålen op på 1,5 bar med det samme..
Jeg tror personlig vi er ude i noget ala det Mpower skriver, at wastegaten skal vinkles anderledes.
Eller også er 1,5bar bare det nye 1bar ... :?

mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time