Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 06:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2010, 06:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
skodacombi skrev:
nu spørger jeg god nok dumt hvorfor laver du ikke faste lyfter også justerer dem ind.. det har jeg lavet sammen med lars lybker en gang for lang tid siden på en motor der skulle bruges til race.....michael


Fordi jeg gerne ville undgå det :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2010, 07:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2007, 12:57
Indlæg: 385
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
TB206HDI skrev:
skodacombi skrev:
nu spørger jeg god nok dumt hvorfor laver du ikke faste lyfter også justerer dem ind.. det har jeg lavet sammen med lars lybker en gang for lang tid siden på en motor der skulle bruges til race.....michael


Fordi jeg gerne ville undgå det :)


jeg synes også først man skal lave det om til fastelyfter sammen med anden knast.

_________________
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2010, 17:46 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10
Indlæg: 54
dette var også lavet i dette tilfælde :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2010, 13:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:
TB206HDI skrev:
Hva er det for en hdi du har? Med 2.2bar burde det være en jeg kender ;)


Peugeot 306 hdi ;)


tøhø... jeg mener hvad er der lavet ved den? Det er en RH chippet en ikke?

2.2bar lyder voldsomt, men det kommer jo an på hvilken mølle den har på :)


kuk-kuk :)

Svar eventuelt i en pm hvis du ikke vil have det ud i forummet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2010, 07:01 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2007, 12:57
Indlæg: 385
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
TB206HDI skrev:
TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:
TB206HDI skrev:
Hva er det for en hdi du har? Med 2.2bar burde det være en jeg kender ;)


Peugeot 306 hdi ;)


tøhø... jeg mener hvad er der lavet ved den? Det er en RH chippet en ikke?

2.2bar lyder voldsomt, men det kommer jo an på hvilken mølle den har på :)


kuk-kuk :)

det er en 330d mølle der sidder på og pumpe også . dyser fra en AMG plus Div.


Svar eventuelt i en pm hvis du ikke vil have det ud i forummet.

_________________
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2010, 11:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
kolermanden skrev:

det er en 330d mølle der sidder på og pumpe også . dyser fra en AMG plus Div.


Hvad yder den så? Og hvem har kørt den ind?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2010, 11:34 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2007, 12:57
Indlæg: 385
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:

det er en 330d mølle der sidder på og pumpe også . dyser fra en AMG plus Div.


Hvad yder den så? Og hvem har kørt den ind?


det må vi se får NY dyser i morgen .... så håber da den giver lidt mere end med dysser der er helt færdi ... :damn: :damn: :damn:

men er målt ved rh til 180 med gl dyser og uden intercooler og en møller fra 270 cdi . med er målt med gmåler til 247 nu

_________________
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2010, 13:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
kolermanden skrev:
TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:

det er en 330d mølle der sidder på og pumpe også . dyser fra en AMG plus Div.


Hvad yder den så? Og hvem har kørt den ind?


det må vi se får NY dyser i morgen .... så håber da den giver lidt mere end med dysser der er helt færdi ... :damn: :damn: :damn:

men er målt ved rh til 180 med gl dyser og uden intercooler og en møller fra 270 cdi . med er målt med gmåler til 247 nu


ok, 247 yder den helt sikkert ikke :)

Jeg har mappet en 306'er med std. dysespidser og CDI320 turbo, BMW pumpe og anden tryksensor til 206Hk og 430Nm. Det er hvad man kan trække ud af en sund motor på org. dyser. Min egen med std. spidser, BMW120d turbo yder 180Hk i teoretisk effekt (omregnet fra den mængde diesel den får ind). Men mon ikke din yder omkring de 225-230Hk hvis alt spiller på den? Er det RH der skal køre den ind igen?

Hvordan pokker tør du køre den uden IC - de er ved at smelte sammen selv med std. ladetryk og ingen IC.. :shock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2010, 14:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2007, 12:57
Indlæg: 385
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:
TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:

det er en 330d mølle der sidder på og pumpe også . dyser fra en AMG plus Div.


Hvad yder den så? Og hvem har kørt den ind?


det må vi se får NY dyser i morgen .... så håber da den giver lidt mere end med dysser der er helt færdi ... :damn: :damn: :damn:

men er målt ved rh til 180 med gl dyser og uden intercooler og en møller fra 270 cdi . med er målt med gmåler til 247 nu


ok, 247 yder den helt sikkert ikke :)

Jeg har mappet en 306'er med std. dysespidser og CDI320 turbo, BMW pumpe og anden tryksensor til 206Hk og 430Nm. Det er hvad man kan trække ud af en sund motor på org. dyser. Min egen med std. spidser, BMW120d turbo yder 180Hk i teoretisk effekt (omregnet fra den mængde diesel den får ind). Men mon ikke din yder omkring de 225-230Hk hvis alt spiller på den? Er det RH der skal køre den ind igen?

Hvordan pokker tør du køre den uden IC - de er ved at smelte sammen selv med std. ladetryk og ingen IC.. :shock:


nu var det ikke med std. dyser ved rh den gang :ha:

nu køre jeg heller ikke uden ic (90 grad luft) . skuller bare se hvad forskel det gjorde :)

nej det bliver ikke RH denne gang

_________________
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2010, 15:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
kolermanden skrev:
nu var det ikke med std. dyser ved rh den gang :ha:

nu køre jeg heller ikke uden ic (90 grad luft) . skuller bare se hvad forskel det gjorde :)

nej det bliver ikke RH denne gang


Ok må jeg spørge om hvem der skal køre den ind så?

(hint jeg kender ikke til nogle i DK der kan køre de AMG spidser rigtigt ind - udover mig selv ;))


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team