Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 23:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Jakobsen skrev:
Er utrolig nærig hvad penge angår

Det er også SÅ meget bedre at bruge en masse tid på noget billigt udslidt lort ;-)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

John Sahl skrev:
Jakobsen skrev:

Det er også SÅ meget bedre at bruge en masse tid på noget billigt udslidt lort ;-)

Det koster jo ingen penge :tooth:

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Supra MK4 skrev:
John Sahl skrev:
Jakobsen skrev:

Det koster jo ingen penge :tooth:

Det kommer nok an på hvordan man ser på ens tid ;-)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Den forstod jeg ik helt :?

Men vil selvfølgelig ik købe noget gammelt lort, vil jo helst ha en ny fra kassen af :P

Titel:
Moderator

Du må ha plantet dig et pengetræ.

Eller skaffet en sponsor....

Spørgsmål: når du har den her skyline, hvorfor tøffer du så rundt i den gamle volvo med defekt motor på sparebudget?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
HenrikGM skrev:
Du må ha plantet dig et pengetræ.

Eller skaffet en sponsor....

Spørgsmål: når du har den her skyline, hvorfor tøffer du så rundt i den gamle volvo med defekt motor på sparebudget?

Det tænkte jeg også lige.
Alt andet lige, så må det da være bedre, især når det er økonomien som sætter begrænsningen, at allokere alle resurser til én bil/projekt, frem for 3. Ellers ender man jo med 3 biler på taget, fremfor én i hånden :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jamen jeg syntes jo det er lidt sjovt med både skyline og nogle gamle veteraner også (: plus en skyline køre jo ik om vinteren det gør en volvo derimod :D så det er derfor jeg køre i en gammel grim 242, den er billig og billig i drift :P

Titel:
Moderator

Jakobsen skrev:
så det er derfor jeg køre i en gammel grim 242, den er billig og billig i drift :P

Det er sjovt, jeg sidder med en fornemmelse af at den volvo netop er for DYR i drift for dig, med alle den snak om økonomi.

Godt råd: Sæt dig ned og lav et budget for bilen. Det er ikke sjovt, men det kan feks beskytte dig imod at skulle købe 15 brugte turboer og så alligevel ende med at køre den dyre til sidst.

Samtidigt kan du jo liste op hvad der er need to have, og nice to have, samt hvad det skal ende med.

Det gør det meget nemmere for dine læsere af dine indlæg at give dig råd til at få mest bang-for-the-buck, du får mere ud af svarene, og tråden er mere interessant at læse. Det kan være winwin...

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det kan du have helt ret i Henrik. men syntes ik jeg har sagt en masse om at jeg skal have en ultra lækker 242 som egentlig er perfekt, og vil koste en masse penge på den.

Jo har snakket om noget 16v før, det ku da også være lækkert men planen for bilen lige pt er at den skal ku køre og ordentligt :) så om den laver 250 eller 300hk er egentlig lige fedt, og om den er smask rusten eller ej. Jeg er godt klar over jeg ik får tid og råd til at lave den helt fårdig når jeg har min skyline også..

men siger jo heller ik folk skal vælge en dyr turbo for mig eller ej, har selv skrevet lidt om noget turbomotor turbo el noget powerpage MP turbo, jeg vil gerne ha massere af god input. så holdninger om det er latterligt at bruge 10k for en sprit ny turbo til et næste ik kørende karos og defekt motor, det er mit valg i den sidste ende.

Min 242 er fint kørende efter min mening, bare ærgeligt at den turbo jeg fik på var defekt og ik passede til mit setup shit happens :damn: min nye B21ET motor er egentlig fin nok, det er da muligt jeg burde ha hovede renoveret den motor inden jeg satte den i samt købt ny turbo osv, men det er low budget lige pt.. også derfor jeg kan ha 3 biler

Men ja nok om min økonomi, håber bare folk ser med i den projekt tråd og syntes det er nogle fine ting jeg får brygget sammen på low budget, og håber da andre folk kan bruge det til noget også, syntes det er fedt med projekt tråde så nye folk og folk der har lyst til at prøve ms kan se hvordan andre har gjort det og lure lidt tricks af samt erfaringer :)

Titel:
Moderator

Min pointe er at mange ikke har et konkret mål for øje. I dit tilfælde kunne det feks være 300hk.

Du oplyser du har en B21ET på "lager" samt en 900 manifold, et E manifold, samt en MS.

Nu mangler du faktisk ikke helvedes meget mere. Det kunne være sådan her:
Stor T3turbo med intern WG(bunker af muligheder)
min 500cc dyser.
3" udstødning uden alt for mange potter og andre festbremser(jeg kører selv HELT uden potte, og har gjort det i 10år)
Alu intercooler(den i plast skyder tanken af inden du når effekten)
Anden knast(der er et par muligheder)
budgettet er ca 12k hvis du kan lidt selv. Det kunne endda evt. være incl motor!

Snakker du kun 200hk, så ville jeg bruge den bone stock B21ET og kun tilsætte MS, udstødning og dyser, i den rækkefølge.
nul merpris....

Men det er voldsomt sjældent at folk oplyser en fast opgivelse på hvilken effekt de skal bruge, og så er det tæt ved umuligt at hjælpe dem.

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time