Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 04:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 aug 2008, 09:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Hvis de originale ccm ikke er nok ville jeg nok vælge at beholde OEM boring, og skifte krumtap, stænger og stempler. så kan du også godt komme over de 2 liter.

Jeg har lavet over 500hk på en standard AGU, kun med plejlstængerne skiftet.
Den bund-motor du har nu, hvilken motorkode er det? Hvis det er en AGU/AEB er det nogle fine mahle stempler med 20mm krydspinde, som kan tage masser af tæsk. De nyere E-gas modeller bruger 19mm krydspinde og nogle lidt svagere, men stadig meget stærke stempler. Der laves nu også aftermarket plejlstænger til disse.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 aug 2008, 10:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Morten VJ skrev:
En kompressor til bunden..

Ja plejer det ikke være løsning hvis man vil have noget trykladet der er med helt fra bunden og er knapt så fokuseret max effekten i toppen? Det skal selvfølgelig være en af de typer der giver tryk allerede ved lave omdrejninger. Er det f.eks ikke noget med 240Nm v. 1500 omdr på en 1.4 motor, VW laver på deres kompressor/turbo motor? :)

Instant power, helt nede fra, er da vist den allesværeste disiplin der er, når vi snakker turbo og der også gerne skulle være skud i toppen :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 aug 2008, 12:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Allan; Prøv lige at skitsere den moment/effekt kurve du gerne vil have.

Med momentværdier på, altså, hvor meget moment skal du bruge v. 2000rpm, 2500rpm, etc deropefter.
Jeg tror det er lidt nemmere at råde dig så. Ihvertfald mere konkret end "meget bund".

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team