Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Så meget diskusion om et produkt er fra Kina eller ej.
Hvis vi nu alle kørte rundt i japsergryder var det ikke et problem :D

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
[q
Det gør de nemlig, ligner kina og hvem skal man egentlig tro på, efter min overbevisning siger man: at hvis man er i tvivl så er man ikke i tvivl, hvis man er det mindste i tvivl om at lortet kan holde OG at det IKKE er en option så gå efter den sikre løsning, tror ikke at man går galt i byen med Pauter eller Manley, da disse med stor sansynlighed ikke er kina.

(Wössner har ikke díne stænger men kan lave dem til dig for fornuftige penge, men ved ikke hvem der laver dem)

Manley har ihvertfald mindst 2 forskellige designs....Det ene ligner kina på en prik.....Så visse af Manleys stænger er med stor sandsynlighed også kina.

Det er ihvertfald tankevækkende at næsten samtlige leverandører har et design der er fuldstændigt identisk(når vi snakker H-profilen), selv svagheden har de alle tilfælles.

Jeg vil tro det er fair at sige at langt størstedelen af markedet af H-profil kommer fra østen; een og samme fabrik.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
[q
Det gør de nemlig, ligner kina og hvem skal man egentlig tro på, efter min overbevisning siger man: at hvis man er i tvivl så er man ikke i tvivl, hvis man er det mindste i tvivl om at lortet kan holde OG at det IKKE er en option så gå efter den sikre løsning, tror ikke at man går galt i byen med Pauter eller Manley, da disse med stor sansynlighed ikke er kina.

(Wössner har ikke díne stænger men kan lave dem til dig for fornuftige penge, men ved ikke hvem der laver dem)

Manley har ihvertfald mindst 2 forskellige designs....Det ene ligner kina på en prik.....Så visse af Manleys stænger er med stor sandsynlighed også kina.

ja tanken har ogs strejfet mig da jed syns mange af stængerne ligner hinanden på en prik men hvis man ikke kan tro på hvad producenten oplyser hvem kan man så stole på.? man må da ku få nogle H stænger med noget dok. på. pauter sælger jo mest til amerikanerbiler så man kunne jo godt fræstes til at tro de er fremstillet i USA eller omegen...

Det er ihvertfald tankevækkende at næsten samtlige leverandører har et design der er fuldstændigt identisk(når vi snakker H-profilen), selv svagheden har de alle tilfælles.

Jeg vil tro det er fair at sige at langt størstedelen af markedet af H-profil kommer fra østen; een og samme fabrik.

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
Om det er lavet i Kina eller ej, det er jo bare et udtryk for dårlig kvalitet eller ej... For der er sku mange firma'er der for lavet deres derovre, og de er bedre end nogle af dem du kan købe her i europa (godt nok hovedeparten til riskogere... Samme, som et af de firma'er mine forældre køber 95% af deres produkter er flyttet til østen fra England... og det er sku ikke gået ud over kvaliteten... Det er bare blevet en brøkdel billiger, men deres lager er blevet langt større, og de er hurtigere til at levere... Så jeg vil stadig sige, er de lavet i kina, who cares, så længe kvaliteten er i orden, det er jo det eneste der tæller... Men det kan være svært og se, da man ingen ide har om det er kvalitet eller ej, kan selv være svært hvis man står med dem i hånden... Så køb hos dem ved en der står inde for kvalitet og at det holder, så kan man aldrig gå fejl i byen... Så er man sikker, for ellers kan man jo reklamere til dem, hvis det ikke lever op til det de lover... Det er mine erfaringer :rock:

Titel:
Moderator

Henrik DT skrev:
Om det er lavet i Kina eller ej, det er jo bare et udtryk for dårlig kvalitet eller ej... For der er sku mange firma'er der for lavet deres derovre, og de er bedre end nogle af dem du kan købe her i europa (godt nok hovedeparten til riskogere... Samme, som et af de firma'er mine forældre køber 95% af deres produkter er flyttet til østen fra England... og det er sku ikke gået ud over kvaliteten... Det er bare blevet en brøkdel billiger, men deres lager er blevet langt større, og de er hurtigere til at levere... Så jeg vil stadig sige, er de lavet i kina, who cares, så længe kvaliteten er i orden, det er jo det eneste der tæller... Men det kan være svært og se, da man ingen ide har om det er kvalitet eller ej, kan selv være svært hvis man står med dem i hånden... Så køb hos dem ved en der står inde for kvalitet og at det holder, så kan man aldrig gå fejl i byen... Så er man sikker, for ellers kan man jo reklamere til dem, hvis det ikke lever op til det de lover... Det er mine erfaringer :rock:

Et godt kendetegn er at se om der er leveret nogle dimensioner med plejlstangen, bla anbefalet krydspinstolerance og ISÆR tilspændingsmoment og metode.
Mangler dette, såe...

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Jaaaa... Uden at komme nærmere ind på detaljer så har jeg, lige som "wankel", igennem mit job kun haft gode erfaringer med Kinesiske produktioner. Pt. faktisk bedre end med europæriske...

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Ja og uden at komme ind på detaljer så har jeg også (dagligt stort set) på "mit" arbejde, set lige nøjagtigt det modsatte...

Som Henrik bemærker; når der ikke står noget om tilspændings momenter, max. rated effekt og materiale kvalitet, eller værst, et navn, så er det nok bedst at holde sig væk, ikke fordi at det nødvendigvis ændrer noget hvis uheldet er ude, men mere at man kan sove roligt om natten vel vidende om at man har gjort hvad man kunne. Motor indmad er bare ikke noget man sparer på, når man går efter stor effekt...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Ja og uden at komme ind på detaljer så har jeg også (dagligt stort set) på "mit" arbejde, set lige nøjagtigt det modsatte...

Som Henrik bemærker; når der ikke står noget om tilspændings momenter, max. rated effekt og materiale kvalitet, eller værst, et navn, så er det nok bedst at holde sig væk, ikke fordi at det nødvendigvis ændrer noget hvis uheldet er ude, men mere at man kan sove roligt om natten vel vidende om at man har gjort hvad man kunne. Motor indmad er bare ikke noget man sparer på, når man går efter stor effekt...

Næææ... Specielt stempler SKAL man virkelig være forsigtig. Lige nøjagtigt med stempler har jeg jo lige invisteret i woessner selv om jeg kunne have købt billigere... Men lige nøjagtig med stempler turde jeg kun købe hos et firma, hvor jeg VISTE de havde stor erfaring og havde lavet mange af netop den type jeg skulle bruge.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

Ja der er mange ting man skal tage stilling til når man skal købe tuningsdele.
Heldigvis kan toyota's orginale stempler og plejlstænger(4agze) holde til min 400hk/L, så ingen grund til og opgrader der.

Mange gange syntes jeg også man skyder totalt over målet.
Set flere tilfælde hvor folk køber feks. EAGLE til deres 3SGTE motor, dog har jeg aldrig set nogen brække de orginale med den effekt de kører med.
Nu ved jeg ikke med BWM, men jeg ville undersøge hvad de orginale kan holde til, når alt kommer til alt, stoler jeg mest på de orginale...

Titel:
Nyt Medlem

om det kommer fra det ene eller det andet land er mig ligemeget bare det er kvali.
der er vil ogs grænser for hvor forskellige man kan fremstille en H-profil stang, så på en måde nil de vil altid komme til at ligne hinanden på de fleste punkter.
men hvilke mærke skal man vælge?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time