Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 22:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Tilbage i motoren? Hvordan skete det siger du?

Men under alle omstændigheder har det jo ikke engang været budget turboer i snakker om der, men helt almindelige turboer.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Udstødningshjul himlede, og pulvoriseret vinger blev slynget tilbage i cyl. 2 og 3.Det tog som sagt cyl. væg og toppen.
Ser lige om jeg ikke kan finde billeder.

Titel:
Mester Medlem

noget af svaret kunne let være keramik! altså at tubinehjulet er lavet af keramik. lyder nu stadig utroligt det skal flyve tilbage i motor. MVH søren

Titel:
Moderator

Gad vist om det ikke er foregået i omvendte rækkefølge; noget ryger ind i forbrændingskammeret, og derefter smadrer turbinehjulet på vej ud....

Vejen fra turbinehjulet og _retur_ igennem sneglen, igennem manifold ind af kanal og forbi udstødningsventil ind i motoren er ikke så sandsynlig.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
Gad vist om det ikke er foregået i omvendte rækkefølge; noget ryger ind i forbrændingskammeret, og derefter smadrer turbinehjulet på vej ud....

Vejen fra turbinehjulet og _retur_ igennem sneglen, igennem manifold ind af kanal og forbi udstødningsventil ind i motoren er ikke så sandsynlig.

Nej det er retur.
Som sagt set det 2 gange på samme motor, når man se udstødningsmanifolden kan mand godt se det er muligt..
Den ene er en der hedder steven, han har ikke billeder, den anden er markus fra norge med hans ret heftige MR2, han har billeder, han viste mig dem han har på besøg.
Har skevet en mail og bedt ham sende billeder..

Titel:
Mester Medlem

Ja... Jeg syntes jo også Henriks teori lyder LANGT mere sansynligt! Ikke nok med at bladene skal hele vejen baglens ind gennem hele lortet - Dette skal jo altså foregå i mod udstødningsgassen.

Sørens forslag om keramiske blade kan da argumentere for at de kan blive slået i stykker på den måde, men jeg mener stadig ikke det forklarer, hvordan skidtet havner inde i motoren igen.

Med +100.000 omdr. Så vil sådan nogle blade blive kastet ud i turboen med enorm fart, men her vil de altså ramme turbine væggen og hurtigt miste deres fart.

Men det kunne være sjovt at se billeder!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: dk
hmmm

altså... alle der presser det sidste ud af motoren risikere jo haveri af den ene eller anden slags.. . det sker med alle turboer...

om jeg så ikke kan køre 100.000 med xs og SKULLE den vise sig at den ikke kan holde trykket på2 bar så lever jeg nok med det.. det er altsammen overvejelser man gør sig når man handler ind...

skulle jeg lade med +1,5 bar og kører 100.000 ville jeg nok også godt smide de sidste mønter og få noget der er lidt garenti på osv..
men for at ligge og lege lidt og indtil jeg ved hva jeg vil have ud af resultatet er det læænge fint med en billig.... kører jo altså sjældent ret langt inden bilen er solgt igen.. :oops:

det med at udst. turbinen flyver af og ind i motoren hmmm det lyder godt nok utroligt at der ikke er tryk nok i til at blæse det ud den anden vej.. ville efter min mening ikke være muligt med motoren igang.. men nu er jeg også kun logisk anlagt... absolut langtfra turboguro :damn:

Titel:
Mester Medlem

vognbjerg skrev:
skulle jeg lade med +1,5 bar og kører 100.000 ville jeg nok også godt smide de sidste mønter og få noget der er lidt garenti på osv..

Hvis du handler ved Protune i stedet for XS vil der jo være garanti på i henhold til købeloven - Det er jo et danske firma. Men tror ikke du finder mange turbo firmaer der vil give garanti på turbo til +1.5bar.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
vognbjerg skrev:

Hvis du handler ved Protune i stedet for XS vil der jo være garanti på i henhold til købeloven - Det er jo et danske firma. Men tror ikke du finder mange turbo firmaer der vil give garanti på turbo til +1.5bar.

Hvorfor skulle Protune yde garenti når ikken engang Daugbjerg (aka. scanturbo) yder garenti på deres Garrett kugleleje turboer??

ang. Finn's "magiske" turbo så vil jeg ikke turde afvise hvor dele af turbinebladene havner hvis den begynere at falde fra hinanden ved 100K+ rpm, der er simpelhen alt for store krafter i spil til at det kan afvises at dele af turbinen kan finde vej retur ind i motoren men det lyder lidt som den magiske kugle der dræbte JFK

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Havneren skrev:

Købeloven snakker ikke om garanti, men om reklamationsret. Der er stor forskel.
Garanti er noget man som regel kan få lov at tegne på produkter så som TV og anlæg og sådan noget, og dækker udover den lovpligtige "reklamationsret".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time