Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

supramk2 skrev:
Haha Henrik.

Er du den lokale slamsuger med den flowbænk? ;)

Mvh Carsten

Nej, egentligt ikke. En slamsuger kan garanteret suge hårdere, men jeg tror ikke den kan give ret meget luft. Og jeg har ikke beholdervolumen nok til at flowbænken kan bruges som slamsuger. Der er hellerikke hjul på den, så den egner sig faktisk slet ikke som slamsuger.

...

:|

Men jeg kan få lyset til at blinke gevaldigt i huset når jeg tænder den...;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

HenrikGM skrev:
KKH skrev:
HenrikGM skrev:
Spørgsmålet er så om flowet er steget fordi porten er bedre, eller om det er steget fordi porten bare er større.

Lige præcis!! Kan du også måle hastigheden på luften i portene?

Hvilken type bænk har du lavet, orifice eller pitot?

Ja, jeg kan måle lufthastigheden.

Den er baseret på pitotprincippet.

Lige PT er bænken adskilt for at lave endnu en opgradering(der går sport i det lort, også her...)

Interessant emne Henrik.
Du svarede ikke helt på KKH’s spørgsmål, om du kan måle luftstrømningshastigheden i portene.
Grunden til jeg rejse spørgsmålet igen er, at jeg selv har lidt svært ved at se, hvorledes dette gøres.
For at bruge dine egne ord, skal der jo kun en kørneprik eller et stykke sytråd til at ødelægge strømningen totalt, så det må være noget småt måleudstyr.

Bemmer

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Henrik svare godt nok på spørgsmålet..
HenrikGM skrev:
Ja, jeg kan måle lufthastigheden.

men er det også med sådanne pitot-prober du måler det?
Billede

Titel:
Moderator

Jeg KAN måle strømningshastigheden i porten/lufthastigheden i porten. Same thing.

Kørnerprik/sytråden kan ødelægge flowet, hvis placeret på et kritisk sted. Set i praksis, og skrevet for at illustrere hvilke forhold der kan herske i en port.

Ja, målegrejet er ikke pokkers stort, udtrykt på den jyske måde...

Ja, emnet er pisseinteressant. Fin måde at fise time efter time af på, og jeg bliver blot mere og mere nysgerrig, og finder samtidigt ud af at alt det jeg vidste at jeg vidste, måske lige skal trimmes lidt. Selvom man forestiller sig at det bare spiller max, så lyver flowbænken ikke rigtigt, og da den ikke kan se hvordan porten ser ud, så hjælper det ikke at polere porten hvis faconen ikke er rigtig..;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Junior Medlem

Ved du om man med pitot-prober kan måle den reelle lufthastighed i porten eller om de giver en relative måling til bare at se om hastigheder går op eller ned?

Titel:
Moderator

KKH skrev:
Ved du om man med pitot-prober kan måle den reelle lufthastighed i porten eller om de giver en relative måling til bare at se om hastigheder går op eller ned?

Har du prøvet det, og har du selv en flowbænk?

Citat slut.

Titel:
Junior Medlem

HenrikGM skrev:
KKH skrev:

Har du prøvet det, og har du selv en flowbænk?

Nej, i vinters var jeg bare ved at undersøge mulighederne for at bygge en og havde næsten bestemt at bygge en orifice-model, men et andet project har taget det meste af min tid men håber at få tid i løbet at efteråret..
Hvad fik dig til at vælge en pitot-model, og har du lavet alt selv eller købt nogle af de forskellige dele/kit man kan købe?

Titel:
Moderator

Glem spånplademodellen..... :damn:

Mener ikke orifice er et godt alternativ, men det er jo et religiøst spørgsmål.....

Har bygget det hele selv.

Tractorsport er et godt udgangspunkt, men husk nu at tænke selv. Ikke alle de råd de kommer med er lige gode.

Citat slut.

Titel:
Medlem

KKH det gjorde han måske nok, han skrev bare ikke, hvor han måler hastigheden.
OG
Det er bare fordi, det jeg har set virkeligheden og på Internet sidder flowmåleren i flowbænken og måler flowet igennem bænken og om man gør det med en blænde eller pitot rør er lige fedt, der ser man jo bare hastigheden gå eller ned, lige hvad der sker i porten, ser man ikke.

Jeg var engang med til at lave en flowbænk, hvor blænden blev monteret i en 60l olietønde for at få så laminar en strømning til og fra blænden som muligt. Der var ikke noget spånplade i den :D

Stikker man den viste pitot probe ind i porten, kan den da kun forstyrre eller hvad?

Ja der kan virkelig brændes timer af her, men virkelig spændende i jagten på den sidste hk

Bemmer

Titel:
Moderator

Hastighedsmålinger i porten er een ting. Selve flowmålingen er en helt anden sag, der ikke har noget med hinanden at gøre.

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time