Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: Danmark
***Indlægget fjernet grundet pkt. 3 i reglerne*** /Admin

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem

arj det er da bare løgn!!... :damn:
punkt 3 i reglerne??...

nogen der gider forklare??..

Titel:
Admin
Admin

Hejsa, regler for forummet er her: http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=15313

Heraf pkt. 3:
3) Af princip ønskes dårlig omtale af virksomheder og personer udeladt i forummet på pp - uanset om det af brugere syntes berrettiget eller ej. Rettelser jf. pkt. 3 sker således på et helt objektivt grundlag, der er altid to sider af samme sag og der ønskes ikke stillingstagen i den retning. Derfor, har du haft en dårlig oplevelse så kontakt det pågældende firma og søg at løse konflikten der. Vurderes det af moderator at der er tale om en decideret hetz/tilsvining af en virksomhed eller person, slettes hele tråden omgående. Er der tale om en konflikt i en ellers faglig interessant tråd, vurderes det hvorvidt enkelte indlæg i tråden kan slettes.

Ved spørgsmål send mig en pb

/Jakob (Admin)

Titel:
Nyt Medlem

fandt reglerne... og må jo indrømme at tråden stod til sletning.... så al ære og respekt for det... *S*...
indlægget blev skrevet for at få en afslutning og fordi brugerne af forummet her fortjente at høre hvad det hele endte med... at det så endte med at blive en sag hvor jeg føler at der skal navne på kan jeg godt se konflikter med reglerne...

må jeg poste samme tråd igen uden navnsnævnelse??...

Titel:
Admin
Admin

Nej. Som tingene er lagt ud på øvrige sites vedr. reklamation og med henvisning hertil om den fulde historie, så vil jeg gerne du tager 2. halvleg vedr. reklamationen på et andet forum. Og det skyldes begrundelsen i regel nr. 3, samt at denne tråd i såfald kan blive en lang kedelig tråd mod en eller flere enkeltpersoner/firmaer (hvis eksistens nu er nævnt via de øvrige henvisninger). Og det ønsker jeg ikke.

Derimod, (og uden skelen til skyldsspørgsmålet), mener jeg at diskussionen vedr. årsagerne til motorskaderne er af faglig relevans for forummet. Dine stempler viser IMO med alt tydelighed følgeskader af detonation. Og interessant er det her, at det er smedet stempler. Mange påråber sig i dag, at der død og pine skal smedet stempler i en trykladet motorer. I min verden er smedet stempler blot en varer der kan tåle flere tæsk af detonation i flere minutter/kørsler end standard stempler (til en vis grænse). Detonation og pre-ignition er de nok væsentligste farer ved trykladning. Og som sagt findes der mange årsager til detonation som kunne være relevant at diskutere videre i denne tråd.

Et par billeder af dine stempler fra bg:
Billede

Billede
Mon ikke det er her dine udstødningsventiler sidder...

Bemærk overfladekrakeleringen, samt sandblæsningen generelt på stemplerne. Tydelig tegn på trykket/varmen fra detonation.

Mvh Jakob

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Nej det er indsugnings siden, vist lidt tydeligere her, bemærk den større diameter på udfræsningen i stemplet.
Billede
Shot at 2008-01-19

En anden skarpøjet fandt at de nye stempler har en mindre udfræsning i stempeltoppen, hvorfor det?
Syntes du at kompressions forholdet var for lavt med de gamle stempler
Billede af gamle stempler
Billede
Shot at 2008-01-19

Og da de selvdestruerede
Billede
Shot at 2008-01-19

Og her snakker vi seriøse følgeskader grundet tændingsbanken.

De nye stempler ligner noget der er blevet thermisk overbelastet igennem længere tid, og tilsidst har opgiver at holde formen.
Læs den har tændingsbanket lidt i lang tid.

Men jeg er ikke ekspert på området.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Morten VJ skrev:
Nej det er indsugnings siden, vist lidt tydeligere her, bemærk den større diameter på udfræsningen i stemplet.
Billede
Shot at 2008-01-19

En anden skarpøjet fandt at de nye stempler har en mindre udfræsning i stempeltoppen, hvorfor det?
Syntes du at kompressions forholdet var for lavt med de gamle stempler
Billede af gamle stempler
Billede
Shot at 2008-01-19

Og da de selvdestruerede
Billede
Shot at 2008-01-19

Og her snakker vi seriøse følgeskader grundet tændingsbanken.

De nye stempler ligner noget der er blevet thermisk overbelastet igennem længere tid, og tilsidst har opgiver at holde formen.
Læs den har tændingsbanket lidt i lang tid.

Men jeg er ikke ekspert på området.

MVH

Morten

med hensyn til mindre ventillommer , kan det tænkes at de nye stempler er lavere ??

og det kan godt være du ikke er ekspert men jeg tror nu du har ret med hensyn til termisk overbelastning :D har ikke set noget være så smeltet og så stadig være nogenlunde rundt på en firetakter :shock:

MVH Luske

Titel:
Nyt Medlem

hmm.... jamen jeg poster den fulde historie andetsteds og linker til det istedet... *S*..
al ære og respekt for dette forums ånd og retningslinier...

og når DET så er sagt.... de to sidste billeder Morten VJ viser er fra det første haveri... og umiddelbart vil jeg ikke mene at det skyldes tændingsbanken... men for mager blanding!...

iøvrigt er det to vidt forskellige stempler... de første er fra Wösnner og de sidste fra JE.
så all-in-all har comp. ratio været meget tæt på hinanden og derfor umiddelbart helt uden skyld i at stemplerne nu ser ud som de gør...

jeg er ikke ekspert på området og har eldrig lagt skjul på det... og præcis derfor er bilen endt hvor den nu gjorde, altså hos MS montøren...
alle indkøb af stumper til renoveringen er iøvrigt løbende blevet "blå-stemplet" af ovennævnte.

som sagt tidligere... jeg svare gerne på hvad der måtte komme af spørgsmål og vil gøre det efter bedste evne....
når tråden er fortsat andetsteds skal jeg nok smide et link så dem der har lyst kan læse min version.
håber dog stadig at "de implicerede" har klokker nok til at træde frem i skoene og kommentere det jeg skriver.... ved jo han læser med... *GG*

Mvh
Thomas
Mob. Nr.: 21 28 88 16

Titel:
Nyt Medlem

foreløbigt ligger det slettede indlæg herfra på TCD's hjemmeside...
så har folk om ikke andet mulighed for at danne sig et billede ud fra MIN version af historien...

http://www.toyotaklub.dk/e107_plugins/f ... 76748.last

Titel:
Medlem

Hvis enten dig, eller tuneren havde haft den her, var det ikke sket.

den er endda ganske billig

http://www.phormula.co.uk/KnockAnalyserPro.aspx

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time