Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Ja folk er jo så forskellig, og har foskellig mening om hvad man skal bruge af kr. på tuning..
Men min gamle starlet er og bliver den sjoveste bil jeg nogen siden har haft/får.Intet slår følelsen af når man laver hjulspin forbi en stor BMW, med en bil til 16 kilo, incl tuning :tooth:
MVh Finn

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Vi er såmænd nok ikke så uenige om det.
Jeg synes at det mest imponerende om den Starlet som jeg hører her i tråden er at der er bygget yderst fornuftigt vægt/effekt-forhold med to væsentlige parametre:
1. Det lader til at kunne holde rimeligt fornuftigt.
2. Det er bygget for små penge.

De to ting tilsammen er imponerende, og hvor mange projekter kommer til kort.
Men at den med 200 hk'er til under 800 kg napper en halvfesen Skyline (halvfesen i denne sammenhæng i hvert fald), et par VAG 1.8T'ere (var de chippede?) eller lign. - ja det er sgu'tte imponerende - det er vel nærmere naturlov :D

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Tror som ikke klyfax syntes det er imponerende, men skide skægt.
Ved da jeg havde bygget den, grinede jeg hver gang jeg kørte i den..

Titel:
Mester Medlem

Hehe - ja det kan jeg såmænd godt se :-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Ved sku godt at det ikke er imponerene at nakke en skrabet model skyline med et ringere vægt/effekt forhold.

Den er ikke imponerene den bil, men spørg på gaden hvad der er hurtigst af de 2 bil, og 90% af alle bil intresseret vil sige at det er skylinen, eller en Passat med støøre motor end starletten... Folk tænker nemlig ikke lige på vægt, gearing, effektforløb osv osv...

Siger du så til dem at de skal tænke sig godt om, inden de svare så vil de fleste faktisk sige starletten, HVIS den kan få fat.

Men om den er hurtig? Hmm næ faktisk ikke, 8-9 sek om 0-100 og 17 sek. om 0-180 sek. Bilen ville nok hente nogle sek. ved at få nogle brede dæk på, og en korrekt opsat undervogn, men så går charmen af den. Men den er hurtig når man tænker over at den står mig i 147 kr/hk incl. ALT. Og da finn havde den stod den i 78kr /hk.

Det der er sjovest ved den er at man kan fortælle nogle historier om folk der bliver overrasket over den. Næste sjoveste er at se folk blive overrasket når man køre fra dem i en gammel starlet, som er FULDSTÆDIG standard når man ser den... Eneste der lige lugter lidt af race er en bagpotte, 4 ure i kabinen og et lille hul til intercooleren, og så piftet fra BOVen.

Ja den holder faktisk rigtig godt, den ejer der er i mellem mig og Finn smed den op på 1.6 bar, MS cutter fuel ved 1.4 bar, og den er kun kørt ind til 1.3 bar... Det kostede en turbo og de elskede HKS tændrør døde også... Så er den blevet tætnet i motoren, da den spiste 1 liter olie per 600 km... Da Finn havde den kvæstede han et stempel.

Sammenlagt er der blevet smidt dette efter den: 1 turbo, 8 tændrør, 1 stempel og et komplet pakningsæt med toppakning.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Den er ikke imponerene den bil, men spørg på gaden hvad der er hurtigst af de 2 bil, og 90% af alle bil intresseret vil sige at det er skylinen, eller en Passat med støøre motor end starletten... Folk tænker nemlig ikke lige på vægt, gearing, effektforløb osv osv...

Jeg tror måske at problemet er det ret hardcore publikum herinde som nok tilhører de sidste 10% af bilinteresserede som tænker over vægt, etc.
Når du så fremfører sådan en liste med farver osv., så tænker man lidt sådan: "Ok, det lader til at han selv synes at det er vældigt imponerende - men hva' er det lige der er så genialt ved det?" - og så har vi nok hurtigt konflikten.

For folk som ved hvad en Skyline ER, men ikke er klar over at en standard GTS er relativt uinteressant hvad angår performance i forhold til andre mere almindelige biler der er "prikket" bare lidt - ja så kan de nok nemmere imponeres.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Så det fordi i tolker min liste forkert. ;)

PT er jeg da også ligeglad med hvad folk tænker, og siger til mig. Bare jeg har det sjovt og er tilfreds med det jeg har, så skal der meget til at vælte mig...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Så det fordi i tolker min liste forkert. ;)

Eller også har du formuleret den dårligt til det pågældende publikum ;-).
Ikke for at vade i det, pege fingrene af dig eller lignende, men man kan jo gøre noget selv hvis man gider :-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Wildert skrev:
Ikke for at vade i det, pege fingrene af dig eller lignende, men man kan jo gøre noget selv hvis man gider :-).

Man kunne også læse ting og grine lidt af det i stedet for at sidde og tænke fakta og teori hele tiden...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Wildert skrev:

Man kunne også læse ting og grine lidt af det i stedet for at sidde og tænke fakta og teori hele tiden...

Eller man kan forsøge at forbedre sin kommunikation når man bliver henvist til at der er grobund for misforståelser. Alternativt så må man jo nok leve med at man kan blive misforstået.
Det var jo sådan set dig selv der henviste til listen, så der er vel ikke noget at sige til at man forholder sig til den. Og da der blev henvist til den uden yderligere forklaring eller kontekst, så er det ikke så overraskende at det kan misforstås.

EDIT: En tilføjelse. Jeg skal ikke bestemme hvad du skal gøre - sådan skal det ikke opfattes - det er bare ment som en udeforståendes bud på én af sikkert mange muligheder for ikke at komme i situationen en anden gang. Det er op til dig :D

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time