Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 04:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 17:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Indlæg: 186
Geografisk sted: kolding
hej
hva vil det sige det er spild af tid og penge at tage noget af de stempler ???
hva det vil sige i bund og grund er det bare at smide en t25 turbo på og kør

_________________
vil have turbo
kan du hjælpe ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 18:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja. men sørg for at turbinesiden af den t25 er stor! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 18:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
klyfax skrev:
Henrik, det er vel for at få holdbarheden med... Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.


Forfærdeligt vrøvl. No offence.

En 140hk mitsu 4G93 kan vræle over 300hk af med blot 1bar i ladetryk. Har holdt over en sommer og den bliver ihvertfald ikke skånet.
På 10,5:1...

Selvf. kan man sænke kompfh, men på en motor hvor vi ved manden er på lærlingeløn, ikke særligt kyndig på hvad der skal laves, og ikke helt kender hans nuværende motor, så mener jeg det vil være ganske dumt at lave for meget om.

Som sagt:
Std motor, stor varmside, nedkappet IC fra en lastbil og nogle større dyser og en motorstyring med en forsigtig tændingsvinkel, så har han de 200hk ret nemt.

Han kan selvf. vælge smedede stempler, dyre plejlstænger, osv osv, men indtil nu har jeg ikke fornemmelsen af at der er plus 10k til at bygge undermotor for....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 18:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
bjarkeherning skrev:
hej
hva vil det sige det er spild af tid og penge at tage noget af de stempler ???
hva det vil sige i bund og grund er det bare at smide en t25 turbo på og kør


Spørgsmålet er om der findes en T25 med stor nok varmside?

En T3 var måske bedre...hvad laver motoren som den er nu?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 18:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:
klyfax skrev:
Henrik, det er vel for at få holdbarheden med... Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.


Forfærdeligt vrøvl. No offence.



Hehe så blev det ligesom sagt. :mrgreen:
Nå men så blev jeg da så klog. Troede ellers bare der var meget holdbarhed at hente ved at sænke komp.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 18:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det kan ofte være nødvendigt.... ved HELT andre literydelser end det der skrives om i denne tråd. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 18:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
klyfax skrev:
HenrikGM skrev:
klyfax skrev:
Henrik, det er vel for at få holdbarheden med... Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.


Forfærdeligt vrøvl. No offence.



Hehe så blev det ligesom sagt. :mrgreen:
Nå men så blev jeg da så klog. Troede ellers bare der var meget holdbarhed at hente ved at sænke komp.


Som sagt; No Offence.

Hvis Bjarke nu havde bedt om 400hk istedet for 200hk, så så sagen en hel del anderledes ud. Det ville ikke have kunnet lade sig gøre på originalt kompfh.

Det er trods alt kun 125hk/liter vi snakker om.

Bjarke; hvad er budgettet??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 18:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Indlæg: 186
Geografisk sted: kolding
hej
jamen har skaffet manifold fra en 1.8 gti der er alvet om til turbo (600 kr)
en turbo fra en 2.3 diesel t25 + intecooler fra en starlett (ca 800 kr )

så så billig som muligt ( under 6000 kr )

men har en xtra motor som jeg måske vil hovedrenovere og gøre rigtig vild med de rigtige stumper
ca (15000 kr)

_________________
vil have turbo
kan du hjælpe ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 19:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
bjarkeherning skrev:
hej
jamen har skaffet manifold fra en 1.8 gti der er alvet om til turbo (600 kr)
en turbo fra en 2.3 diesel t25 + intecooler fra en starlett (ca 800 kr )

så så billig som muligt ( under 6000 kr )

men har en xtra motor som jeg måske vil hovedrenovere og gøre rigtig vild med de rigtige stumper
ca (15000 kr)


Spørg dig selv hvor mange hk den turbo lavede på dieselmotoren, og om det er nok til dig. Men kommer helt an på om varmsiden er stor.

For lille varmside i kombination med en lidt dårlig manifold, så har du højt modtryk=højt varme imod motoren=tændingsbanken, og så falder det hele til jorden.

En motor med for lille turbo kræver at du sænker kompressionen.

Mål den turbo du har nu, og sammenlign med hvad andre på nettet kører med.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 19:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
turboen kan sandsynligvis IKKE bruges med større held! prøv at kig lidt på overskriften/navnet på tråden her. MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team