klyfax skrev:
Henrik, det er vel for at få holdbarheden med... Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.
Forfærdeligt vrøvl. No offence.
En 140hk mitsu 4G93 kan vræle over 300hk af med blot 1bar i ladetryk. Har holdt over en sommer og den bliver ihvertfald ikke skånet.
På 10,5:1...
Selvf. kan man sænke kompfh, men på en motor hvor vi ved manden er på lærlingeløn, ikke særligt kyndig på hvad der skal laves, og ikke helt kender hans nuværende motor, så mener jeg det vil være ganske dumt at lave for meget om.
Som sagt:
Std motor, stor varmside, nedkappet IC fra en lastbil og nogle større dyser og en motorstyring med en forsigtig tændingsvinkel, så har han de 200hk ret nemt.
Han kan selvf. vælge smedede stempler, dyre plejlstænger, osv osv, men indtil nu har jeg ikke fornemmelsen af at der er plus 10k til at bygge undermotor for....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!