Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 01:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 22:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der vil faktisk være en ide i at lave flangen i sort, og resten i rustfrit, svejst med rustfri 321 tråd, men nu begynder det at blive bøvlet at svejse.
Men det kan lade sig gøre, og resultatet bliver pissegodt; Flangen trækker ikke så hulens hårdt i boltene, og rørerne har den høje skalningstemp. og rigtigt lavet/rigtigt svejst vil det kunne holde. Det er bare pissesvært at svejse.....Sjovt, ikke?? Hver gang noget er _rigtigt_ godt, så er det besværligt.... :damn:

Anyway, det er et sidespring væk fra hvad der reelt bliver bygget, såe....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 22:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Martin! skrev:
cossiemanden skrev:
Min er lavet i 1,2mm tykkelse med rør diam. på 40,5mm, har minus problemer haft :wink:


Ok er det rør bøjninger du har købt eller bukket selv..???

Evt. hvor du har fået dem, og i hvad radius..???


Det er nogle spec. lavede rør som er blevet bukket på mål og grad antal, så de ligger ikke ligefrem på lager desværre.
Men det henrik forslår lyder som en kanon ide :D

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 22:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Martin! skrev:
[Ok havde regnet med og bruge den blanktrukket "fladjern" uden de store glødeskaller..

Men tanken har været om man skulle lavde den i rustfri med det samme, men det er den baggas som holder mog tilbage da jeg ikke rigtig har brugt det før.. Men det kan vel læres :D


Fin med blanktrukket. Bedre kvalitet generelt.

Hvis du ingen erfaring har med baggas, så find nogle rørstumper at øve påførst. Det bliver meget hurtigt dyrt i bøjninger ellers!

Sort har jo den åbenlyse fordel at det er nemt at få fat i, og billigt.....Det kan man ikke sige om rustfrit....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 22:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
Der vil faktisk være en ide i at lave flangen i sort, og resten i rustfrit, svejst med rustfri 321 tråd, men nu begynder det at blive bøvlet at svejse.
Men det kan lade sig gøre, og resultatet bliver pissegodt; Flangen trækker ikke så hulens hårdt i boltene, og rørerne har den høje skalningstemp. og rigtigt lavet/rigtigt svejst vil det kunne holde. Det er bare pissesvært at svejse.....Sjovt, ikke?? Hver gang noget er _rigtigt_ godt, så er det besværligt.... :damn:

Anyway, det er et sidespring væk fra hvad der reelt bliver bygget, såe....


Kan du komme lidt mere ind på hvorfor du vil blande sort og rustfri, altså er der mere i det end den sorte flange ikke trækker sig så meget..??

Har svejst sort og rustfri sammen på arbejdet og var sikker på det ikke ville holde men det gør det endnu, så kan måske se ideen i det.. Da problemet er med det sorte skaller, og ikke lige er det beste for turboèn :twisted:

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 22:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
Martin! skrev:
[Ok havde regnet med og bruge den blanktrukket "fladjern" uden de store glødeskaller..

Men tanken har været om man skulle lavde den i rustfri med det samme, men det er den baggas som holder mog tilbage da jeg ikke rigtig har brugt det før.. Men det kan vel læres :D


Fin med blanktrukket. Bedre kvalitet generelt.

Hvis du ingen erfaring har med baggas, så find nogle rørstumper at øve påførst. Det bliver meget hurtigt dyrt i bøjninger ellers!

Sort har jo den åbenlyse fordel at det er nemt at få fat i, og billigt.....Det kan man ikke sige om rustfrit....


Det er mest co2/mag jeg svejser med på arbejdet, men tigger da en gang imellem så der skal vis bare øves..

Ja tak, rustfri er jo snart oppe i en pris hvor vi alm folk ikke kan være med mere :shock:
Min mester klager sku en gang imellem..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 22:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
cossiemanden skrev:
Martin! skrev:
cossiemanden skrev:
Min er lavet i 1,2mm tykkelse med rør diam. på 40,5mm, har minus problemer haft :wink:


Ok er det rør bøjninger du har købt eller bukket selv..???

Evt. hvor du har fået dem, og i hvad radius..???


Det er nogle spec. lavede rør som er blevet bukket på mål og grad antal, så de ligger ikke ligefrem på lager desværre.
Men det henrik forslår lyder som en kanon ide :D


Ok bare iorden.. Du ligger vel ikke inde med et par billeder af den, som du ville sende til min mail returflasken@yahoo.dk eller smide op her på siden..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 22:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Har lige slettet billedet igen da det blev lidt for stort... :cry:

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Senest rettet af cossiemanden 09 nov 2006, 23:10, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 22:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
hmm det blev vidst lidt stort:(

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 22:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Takker, du ligger ikke inde med et índen den kom på bilen..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2006, 23:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Jo, men er på arbejde nu, og det billede ligger derhjemme så det må blive imorgen

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team