Morten VJ skrev:
Henrik der er jeg lidt uenig.
Hvis min motor giver xx jk på et felt ned et stort benzin overskud,
så vil den give nøjaktigt det samme med samme benzinmængde, eller måske mingre, da den bliver udnyttet bedre.
I bund og grund er det en ændring der højner motorens udnyttelse af den benzin der er til rådighed.
MERE EN ØKONOMI MODEFICERING, END EN MAX EFFEKT MODEFICERING..
Sorry jeg ramte capslock
Så udslaget på et rullefelt vil være = 0
Dette er som jeg har fået forståelsen af teorien.
Og derfor er den meget svær at påvise.
MVH
Morten
Du skal naturligvist have AFR med på dataudskriften fra feltet!
Jeg formoder dæleme ikke din motor lever med et "stort overskud"? Mit indtryk er at øko har en stor post i dit projekt?
Alternativet er at du lejer et felt, og bruger en dags tid på at ramme den absolutte bedste justering du kan få nu, laver ombygningen, og laver igen den absolut bedste justering du kan få. Dyr måde, men ellers er det gætværk om det virker eller ej.
Hvis det udelukkende er øko, så kan du jo vælge kun at kigge på området 3000rpm/70kpa, eller tilsvarende økocruise område. Så har du svaret hurtigt.
Men det er ret fantastisk at bilproducenterne i disse økotider ikke har optaget denne mirakkelmetode i sortimetet, trods den er ret velkendt.
Mon ikke de(ligesom volvotoppen) allerede har den "mixture motion" de allerede skal have. Bell skriver lidt i sin bog om turbomotorer om meget "mixture motion". Ikke nødvendigvist en stor fordel.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!