Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Efter mortens mening spytter den benzin bagud,uanset hvor dyser sidder.
Kan kun sige at det gør corolla'en ikke.
Selvfølgelig vil brandfaren være større.Det er da klart når de sidder der.
Men snakken gik jo ud på hvor de skulle sidde for at få mest effekt.
Tror ikke det ville give 51 hk bare med spjældhuse og andre knaster,portet topstykke,hvis dyser sidder hvor de normalt sidder.
Det er en effektforøgelse på over 40%.
MVH Finn
Det gør den også, men hvis dysen er placeret tæt på indsugningsventilen. så vil den nå at kondensere på manifold væggene.
Faren er ved ekstern monterede dyser at bagpulsen fanger et benzinsprøjt, og sender det ud i motorrummet.
Prøv event. at se på en motor fra BTTC racer for 8 år siden.
Der kørte de med 2 dyser pr cylinder. da de var omdrejningsbegrænsede.
Men stadig inerserret i top effekt.
DVS en dyse ved ventilen, til buntrækket og en for enden af tragten, til top effekten.
Men sjovt nok stadig med en kasse således at de fik kold luft.
Jeg har igen læst om en der lavede samme løsning og fik 20 hk mere ved at køre med denne doppelte løsning.
PÅ en 200 hk mi 16 motor, 220 efter ekstra dyser for enden af tragten.
Så hvad er konklusionen på dette.
Gadebil dysen tæt på ventilen
gade- race dysen før gasspjældet (et kompromis)
Race dysen før tragten
Og det mest optimale en dyse ved ventilen, der skifter til dysen før tragten ved høje omdrejninger, og fuldt åbent gasspjæld, men det kræver nogle softvare ændringer i ekstra coden.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html