bmwmanden skrev:
Med hensyn til et rigtigt antilag system(med indsprøjtning+tænding i udstødningstakten) så villle jeg nok anbefale nogle MEGET dyre stempler...standard stempler forsvinder HURTIGT hvis man leger med det...har selv brændt splinternye smedestempler til 1.5 bar af ved at lege med det der...
Lyder da interessant.
Hvordan skulle stemplerne kunne tage skade pga dette system?
Jeg vil medgå at du varmer udstødningsventilerne voldsomt, og vil dermed få et hotspot i forbrændingskammeret der kan føre til alvorlig tændingsbanken, og af den vej ødelægge stemplerne, men antilagget kan ikke gøre det direkte. Nærmest tværtimod.
Jeg har da kendskab til flere biler der kører med det på std stempler, så mon ikke der har været andet galt.
Iøvrigt; Stempler kan koste flere tusinde pr.styk og alligevel smelte i smadder. Samtidigt kan nogen få nær std stempler og toppakninger til at holde til fantastiske effekter.
The keyword er altid: Forbrændingens kvalitet.
Læs:tændingsbanken.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!