Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 mar 2025, 19:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Der er ikke NÆR så meget tryk i en Co2 brandslukker. Mener kun det er 15-20bar, men ikke i nærheden af N2o flaskerne

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
og man kan ikke ligefrem sige at CO2 flasken i tilfælde af brand er helt så brændnærende som N2O'en (stadigt farligt med tryk :wink: ) men helt sikkert hvis der kommer ordenlige sager på bordet så ændre jeg da med glæde min holdning men står stadigt fast ved at det ikke er lovligt på grund af trykflasken og udstødnigen IKKE passer overens med den typegodkendelse der følger bilen...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Skive
jeg vil ikke lige hænges op på de 10 bar, men det er der omkring, for det er lovligt af køre med din lille hobbykompressor i bilen, mens den er fyldt. men det er ikke lovligt af køre med co2/argon flasker til svejseren eller gas og ilt flasker til gas-brænderen. og det er trykket de er efter og ikke indholdet, det har selvfølgelig også en vigtig faktor.

men man forsøger altid at fjerne flaskerne inden de sprænger, i tilfælde af brænd...
for hvis fx. en co2 flaske sprænger har man jo en fin håndgranat på 15 kg.... :(

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
242TI skrev:
hej.

det er IKKE lovligt :( - kik på registreringsatesten- benzin eller diesel :x

NOS er et IKKE typegodkendt brændstof :evil: , også selv om flasken er fjernet... :twisted:

mvh. skou

NOS er da ikke et brændstof i sig selv eller? mener da kun det er et tilskud sammen med ekstra brændstof?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Jeg har lige talt med politiet (7900 Nykøbing Mors) Og de mente bestemt ikke der var nogen regler ang. transport af trykflasker osv. Da jeg spurgte til regler om transport af trykflasker...

Dog kunne man få en bøde hvis flasken var uforsvarligt opbevaret (lå løst på et lad foreksempel)

Der til sagde jeg så at der jo måtte være regler for det, hvis man kunne få en bøde for at opbevare trykflasker forkert.

Så sagde han, at så længe man ikke lå og kørte med det hver dag var der ikke noget man skulle tage hensyn til så længe det var forsvarligt opbevaret.

Hvortil jeg spurgte "hvad så med dem der har en gasflaske monteret på deres autocamper" og det viste han ikke noget om?????

Så spurgte jeg til om man skulle have et mærkat hvorpå der står "trykflasker fjernes ved brand" hvor han sagde at det var kun for firmaer der var godkendt til transport af trykflasker????????????????

Så sagde jeg igen. "jamen så må der jo findes et regelsæt for disse"

Så blev han vist lidt gnaven og spurgte hvor jeg ville hen med alle disse spørgsmål, og jeg svarede at jeg gerne ville vide reglerne om transport af trykflasker for private så jeg ikke bryder loven.

Så spurgte han hvad det var jeg skulle transportere, og jeg sagde en flaske co2 og en flaske n2o.. hvor efter han spurgte hvor fra, og jeg sagde inde i byen..

Jamen det var der overhovedet ingen problemer i, jeg kunne bare hente sådan et par flasker, det var der """"VIST"""" ingen regler for sagde han..

Jeg kunne så godt høre på ham, at han ikke syntes dette var et spænden emne, måske fordi det var midt i hans frokost eller noget, men kunne tydligt høre at han ikke gad tale med mig mere :? Så jeg sagde bare OK tak for hjælpen og lagde på.... Hvis nogen vil prøve at stikke til ham noget mere er nummeret 96 70 14 48

Så kørsel med n2o er efter mine øjne som alt andet ikke godkendt tuning.. går den så går den..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jamen der er masser af regler angående flaske gas i biler/camper men det mente jeg ikke var relevant i denne sammenhæng da det jo er en let antændelig gas modsat N2O... prøv selv at søg på F-gas så kan du se reglerne.....

Bl.a.

http://www.handi-mobil.dk/Lovgivning/Detailforskrifter%202004.pdf

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

min bil er blevet synet med gas, hvor jeg bare havde fjernet flasken. og jeg er blevet stoppet flere gange hvor de ikke har sagt noget til det, så jeg tror sku at det kommer lidt an på hvem man spørg :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Spyde skrev:
jeg tror det kommer lidt an på hvem man spørg :lol:

hva skal man så sige hvis det er de forkerte man spørger (eller der står bukket ind over motoren og siger at det må man ikke)

www.RavenZ.dk

Titel:
Senior Medlem

Spyde skrev:
min bil er blevet synet med gas, hvor jeg bare havde fjernet flasken. og jeg er blevet stoppet flere gange hvor de ikke har sagt noget til det, så jeg tror sku at det kommer lidt an på hvem man spørg :lol:

Hvilken bil er det nu du kører ??? RST ?? har du nogle billeder hvilket kit kører du med ??

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
tinasmartin skrev:
jamen der er masser af regler angående flaske gas i biler/camper men det mente jeg ikke var relevant i denne sammenhæng da det jo er en let antændelig gas modsat N2O... prøv selv at søg på F-gas så kan du se reglerne.....

Bl.a.

http://www.handi-mobil.dk/Lovgivning/Detailforskrifter%202004.pdf

Vi kom kun ind på det da han sagde "så længe man ikke køre med det hver dag" Derfor spurgte jeg til dem med flaske gas :wink:

Resten af samtalen gik ud på n2o og co2 flasker..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time