Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Forumet bliver opdateret til phpBB, og alle posts og vedhæftet filer bliver importeret til phpBB (Måtte lavet en masse scripts for at den kunne importere) og min server bliver geninstalleret med Gentoo Linux.

Andet sker der ikke.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Hvordan får man lige MS til at fungere på en bil med karburator.
Det er en Golf II 1.8 som oprindelig er født med en 2E2 karburator.

Skal man have helt nyt topstykke med indsprøtning, eller kan man konvertere til MS på den originale top?...

Lige i øjeblikket er der monteret 2 stk. Dellorto DHLA 40 mm. på et insugningsmanifold med fire rør.

Kan man bygge disse Dellorto karburatorer om til "spjældhuse", eller ville det være tåbeligt.

Hvad er det nemmeste i mit tilfælde?... jeg kunne godt tænke mig turbo på et senere tidspunkt.

Håber på lidt hjælp, da jeg er ny på dette område...

Mvh.
Lasse
lasseklug@yahoo.com

Titel:
Et par muligheder:

Skifte til en EFI manifold, hvor dyser og bro osv er plugnplay. Nemt, men har et par begrænsinger, der dog næppe har den store effekt.

Slagte de karb. du har nu og ombygge til spjældhuse. Ikke sådan bare lige at gøre, men kan gøres "stealth" Dyser kan monteres nedefra og op i karb. så det ikke kan ses for uvidende. Helt frit design at indsugning med gode lange tragte kan give _meget_ godt bundtræk, og med turbo også en høj topeffekt hvis tragtene er lavet fornuftigt. Tragtene skal suge fra et stort fælles kammer, der i praksis gerne må være ret stort. Det kan sjældent laves for stort inden for rimelighedens grænser.

Det er afgjort ikke nemmeste løsning at slagte dine karb. men vil give en hvis mereffekt ifht en efi manifold fra en golf med sprøjt. Sidstnævnte løsning er nok den du vil bruge, da den er til at gå til i nemhed.

Brug en trykregulator der kører 1:1 så du kører med konstant tryk henover dyserne uanset ladetryk. Det er langt det nemmeste at få til at køre når du bruge programmerbart EFI.

Titel:
Att.: Henrik

Jeg har en "Filterking" trykregulator og en anden og kraftigere el-benzinpumpe.

Hvis jeg forstår dig ret, så skal jeg bruge mit nuværende topstykke, men skifte indsugningen ud til en som har indsprøjtning? (EFI)...

Jeg tror ikke at jeg vil bygge karburatorerne om til spjæld, da jeg har en rimelig mulighed for at sælge dem komplet med maninfold og luftfiltre.

Kan du huske hvad "Havneren" har gjort på sin, jeg forstod det ikke helt rigtigt!...

En EFI manifold? Er det fra en Golf II'er, hvor ALT indsprøjtningen er monteret?... Hvad med mine nuværende tændrør, som sidder i topstykket, kan de stadig bruges?...

Til sidst... Hvis jeg vælger denne løsninge med EFI manifold. Hvad vil det cirka komme til at koste i diverse stumper???

P.S: Jeg kunne jo osse købe en 1.8i motor enten KE-Jet eller Mono-tronic?... Disse motorer har 90 HK. Får de mere effekt, hvis man bygger MS på uden turbo?... så kan turbo komme senere.

Mvh.
Lasse
lasseklug@yahoo.com

Titel:
Bygge ms på uden andre modifikationer er rimeligt fjollet. Det vil ikke give meget ifht originalboksen og er ikke bøvlet værd.

Ændrer du motoren er det en anden sag, ved turbo er det oplagt.

Prisen aner jeg intet om, jeg er ikke golf-mand. Du kan garanteret se den golf på vandel d.23 hvor jeg er overbevist om at han skal køre.

Du skal bruge en måde at få dyserne monteret på, og det er oplagt at finde en eksisterende EFI manifold, eller tage den hårde måde og bygge en bedre manifold selv, men det fornemmer jeg er uden for dit område?

Titel:
Nyt Medlem

Hvordan ser der det ud med syn, ikke for at være lyse slukker, meen de driller jo engang imellem, de synsfolk. Ms styringen må jo ændre en del på udstødnings gasserne, om det er bedre eller dårligere, er jo ligegyldigt, de vil jo nok se en atest.

Vh Lars

ps. emnet er ret interresant.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis den er mappet rigtig ind, så kan de jo ikke se om det er en orginal styring eller ej. :D

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Titel:
Og hvis ledningsnettet ikke ligner en kæmpe fuglerede så opdager de det slet ikke.
Styringen kan sættes til at holde lambda1 i tomgang, eller lidt højere, og så vil motoren have lavest mulige emissioner, og SB manden vil være vældigt overrasket og rose dig for enfint justeret motor. At sort fed røg vælter ud af udstødningen når den får ladetryk kan han jo ikke se...:-)

Titel:
Ja, Henrik - Vi burde også snart få set på min MS. Så kan du også se det org. print og kassen (+huset - det er ved at være færdig) :wink:
mvh Johnny and

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
johnny_and skrev:
Ja, Henrik - Vi burde også snart få set på min MS. Så kan du også se det org. print og kassen (+huset - det er ved at være færdig) :wink:
mvh Johnny and

Hey Johnny,
hvilken bil skal dit ms monteres på?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time