Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Er der endlig nogen af jer, som har kikket på MegaSquirt AVR udgaven ??
http://caffrey.dk/megasquirt/index.html

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hej igen

Jeg har lige et spørgsmål mere. Når nu den enkelte dyse giver et sprøjt, har det så noget som helst at gøre med tidspunktet for indsugningen af den enkelte cylinder?
Det kunne jeg næsten ikke forestille mig at det havde, men jeg ved det ikke. Grunden til mit spørgsmål er at hvis jeg skulle bygge sådan noget på min mc, så drejer det sig om en 70° V4-motor, hvor plejlstængerne deler søle 2 og 2. Dette giver nogle temmeligt mærkelige og forskudte takter mellem cylindrene.
Kunne man forestille sig at blandingen vil være uens på det luft den suger ned i cylindrerne pga. de forskellige indsugningstidspunkter, eller sprøjter dyserne så hurtigt og regelmæssigt at blandingen altid er ens i indsugningsluften?
En løsning der i hvert fald ville eliminere enhver tvivl ville selvfølgelig være at sætte dyserne før kompressoren, det ville bare virke lidt bagvendt at bygge det sådan.

Mvh.
Christian Trab

AVR MS er en meget bedre udgave end det oprindelige MS, ingen tvivl om det. Der er _mange_ flere muligheder for at indbygge feks tænding og en masse andet godt da den processor har en masse uudnyttet kapacitet.

Problemet er at det er overflademonterede komponenter, det kører kun hos en lille håndfuld hardcore entusiaster, og vil man udvikle videre på det som det egentligt fortjener så er man pisket til at lære en masse om mikroprocessorer. Det er imo ikke et begynder projekt, men en god portion stædighed kan bringe alle meget langt, så afskrækker SMD teknikken ikke så er det bare med at komme igang, men køb en _god_spids_ loddekolbe!

Indsprøjtningstidspunktet relaterer til tændingstidspunktet idet der sprøjtes et antal gange pr tændingsimpuls. Dvs du kan faktisk fordele din indsprøjtede mængde over 4 skud pr tænding, eller mere hvis dyserne kan følge med. Derved kan jeg ikke umiddelbart forestille mig at bensinen kan nå at "sætte sig" på kanalvæggene, og det er vist det du er bange for ikke?

Endeligt er der en "odd-fire" option man kan vinke af i opsætningen, men hvad den gør er jeg ikke 100% klar over.

Henrik: Hvis du mangler et forum til Megasquirt skal du være velkommen til at bruge mit forum. Jeg vil medglæde lave en klumme der hedder Megasquirt hvor man under den kan lave en køb/salg tunning og hjælp/diskussion. Har selv phpbb oppe og køre på min site. http://mikkel.inspiredbyadream.com/ Overjer pt også lidt det system eftersom jeg tror at min bil ville få stor gav af systemet (selv om den kører uden turbo) men med multipoint indsprøjtning som er elektronisk. (5 dysser i alt, en koldstarts dysse). Kan du ikke lige smide mig en mail så ville jeg blive glad :-) (har nemlig lige siddet og tabt kæben over dette system :-O

Mail afsendt

Ok, tak for hjælpen.
Jo, jeg var netop bekymret over om benzinen ville sætte sig og det herved ikke ville blive ens blanding på alle fire cylindre, men jeg kan forstå det er et spørgsmål om opsætning. Det kan selvfølgelig også stilles til at køre på en V8´er, så det ville da være for underligt at det ikke skulle kunne køre en V4´er, selv om der er en anden vinkel på cylindrene.
Tændingen kører iøvrigt wasted spark princip, men det kan jeg heller ikke forestille mig er et problem at sætte den der ms op til.
Man kan da hurtigt sidde her og blive grebet af det, men nu må jeg vist hellere koncentrere mig om at få det ene projekt færdigt, før jeg starter på det næste.

Mvh.
Christian Trab

hej igen... Det handler da godt nok om at komme her ind og få læst hver dag ellers kommer man da håbløst bag ud!

"perb"... Yders interesant!

Min tomgangsventil lyder jo som den Henrik beskriver, 2 benet med fjeder påvirkning. Han har også set mit system så han ved nok om det er den samme. Men den sidder i hvert fald på rigtig mange biler mellem 86 og mod 92 vil jeg tro. Også opel!

Den model som Per beskriver lyder til at være den 3 benede udgave. Den arbejder med et taste forhold. Det kan man måske så også sige at den anden model gør hvor fjederen så bare repræsenterer den ene kraft. Men det vil så sige at du på din version har komplet kontrol over tomgangen via MS. Det ville nu ikke være så todset da!!!

Og at du så har udnyttet chippen til vand og så vidre... Pokkers også at jeg ikke er et elektronik geni! Henrik har forberedt sit print til det samme, så mon ikke han lige går i gang med det når han har lavet den WB styring til mig... hehe :)

v/h christian jensen.

Mig og en kammerart her i øvrigt haft snakket om at han mente at du muligvis var dansker... Har set din side før. Men det var jo kun en glædelig overraskelse at han havde ret!

Et MS møde... Det var en sjov ide. Det ender med en klub det her... Jeg kan mærke det :)

christian jensen

Christian:

Dit print kan det samme. Du skal blot hente funktionerne ud til et lille driver kort og så lave en lille fiks fuglerede, uploade PerB´s software og afsted det går. Jeg tror endda du har stikben på printet til det samme, svjh....

Jeg har ikke fået det prøvet endnu, men det kommer snart!
Hald79 kan ikke få snitterne ud af måsen og få den kadett samlet helt færdigt ;-)

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Att.: Henrikqm

Man kan bare bestille et print host dem med på loddet cpu :)
Havede tænkt mig at prøve den, også fordi at den er lidt billigere :) og en masse muligheder i den, samt ar firmwaren er skrevet i C og ikke i ASM gør det muligt at selv jeg kan finde ud at "hacke" den.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time