Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 11:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 maj 2003, 23:25 
285000 for en viper, det kan man da kun kalde en fair pris.. Hva mon afgiften på den ligger på..? Den vurderes garenteret t en pris over 500K når der skal beregnes registreringsafgift på den, og så er de 180% afgift, ligepludselig meget.. Men Ok, det er jo en viper.. Det tror jeg at jeg vil undersøge lidt nærmere..
Derudover lyder dine andre forslag fornuftige..

I øvrigt er det fedt at snakke med en som har så godt tjek på området, biler, som du har:-)) Så ved jeg hvem jeg skal spørge om råd når der opstår problemer med bilen jeg vælger :-D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 25 maj 2003, 19:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg er som ikke nogen ekspert jeg har bare læst en masse om us biler. Jeg holder mig til ældre biler hvor el fejlene er noget man selv kan løse. Den super bil der er billigst at tune er nok detomasoen da det er en ford mustang motor (en ferrari bygget med dele der kan betales. Det dyreste i bilen er gearkassen. de blev lavet fra 91-96 med 302 med sprøjt og 6 speed. så mon ikke et ati kompressorkit kan tilpasses
Og så er den accepteret både hos us klubber og italiener fans
http://www.panteraclub.com/93pantera.jpg:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2003, 07:19 
Var der nogen som sagde PONTIAC!!! :-D :-D
Jeg synes helt klart at du skulle købe en Trans Am årgang 2000 i Tyskland og få sådan en hjem til DK.
Så kan jeg nemlig købe den efter dig om et par år!! :-P

Den har mere eller mindre samme opbygning som Camaroen. ( de er bygget på samme fabrik og bruger praktisktalt samme motor / gearkasse. )
Jeg synes bare at Trans Am'en ser frækkes ud ;)

http://www.hotrod.com/hotrod/featuredve ... _large.jpg

Og som på Camaroen, så er det bare at smide et ATI compressor sæt og bingo, mere power. Husk selvfølge chiptuning eller at skifte hele styrboxen ud med en programmerbar en. Så kan du jo smide lidt NOS i også.

Ellers så køb en ældre Firebird fra før 81 og skovl en Chevy 454'er i. Der er plads nok, tror mig. B-]


Top
  
 
Indlæg: 26 maj 2003, 07:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Den ældre model vil da gå endnu bedre med en zz572 fra sallee chevrolet. Det er vist sådan en popeye har. Pontiac ser klart bedre ud og så kan man få meget tuning for 200000


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2003, 10:44 
ja dele er billige. Min 454 gav jeg kun en 15 K for. Standard Truck motor med ca. 300 HK. lige til at smide i.

Med 200 K til Tun, så kunne man da let bygge en Killer Big Block. Husk dog lige at opgradere resten af bilen... :-|

Nå ja.. Selvom jeg er Pontiac fan.. så eh.. HEMI!!!

http://www.hotrod.com/techarticles/75498/index.html

750 HP fra en ny HEMI V8'er fra Chrysler. Der skal bare en lille bitte compressor på!! :-D


Top
  
 
Indlæg: 26 maj 2003, 11:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
De der truck motorer er der ikke noget med de kun har 235 net hk fordi de har lav kompression og dårlige topper indsug. Hvordan fandt du en for 15k dem der har været til salg i år kostede det dobbelte eller havde mistænkelige dyre lyde. Der var en 700 hk stage v 505 hemi til salg i lang tid for omkring 100 k
Jeg er på jagt efter et big block projekt feks en cadillac 500 da det skal være så stort som muligt = masser af hypper med god tomgang


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2003, 11:29 
Jeg købte den fra Manley Racing i Ganløse i sommeren 2000. Og ja, den stinker effektmæssigt. Jeg har sporet mig frem til ca. 275 HK på nettet. Men det er en god block at bygge på. Derfor jeg tog den. Den er 4 boltet, og er en MK 4 block.
Den lave kompression passer mig, fint, da jeg har tænkt mig at smide Compressor på alligevel.
Toppene er mit største problem. De har kun små skod porte, og maxer ud ved 4500 RPM. Men har tilgengæld et moment som sparker røv, da de skulle give et godt flow i de lave omdrejninger.
Men igen, et sæt nye alu toppe med store Rect Porte i ville være totalt lækkert.
Pt har jeg give den en mild omgang tuning. Så den burde kunne lave 350 HK, men det er kun i teorien. Jeg håber at få den på Dyno senere i år.

Ja, en cadillac 500 ville ikke være så ringe endda. Det er bare at nuppe et sæt toppe fra en af de ældre modeller, og den sparker røv. Der er en artikel et sted på Hotrod HP om hvordan de gjorde.


Top
  
 
Indlæg: 26 maj 2003, 12:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Ja en 500 er faktisk ikke så dårlig som mange tror nu kan man få nye topper gode for over 600 hk men så koster de også 2000$ Og med offset slebet krumtap + chrysler eller speciel længde chevy plejestænger bliver det en 540
http://www.cad500parts.com/head/head.htm


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2003, 14:06 
Hmmm.. mig og Jens er vist ved at løbe lidt af sporet her :-D Sorry McCooler.

Men øh.. TRANS AM!!!

http://www.highperformancepontiac.com/f ... hpp_rebel/


En lille sjov test fra US
http://popularmechanics.com/automotive/ ... rint.phtml

En Formula Firebird er nr.5 i testen. Rart pænt for så billig en bil, i modsætning til den dyre konkurrenter!! Den får selvfølgelig røv af en Viper og div dyre ting. Men den når faktisk at slå en Porche.
Bemærk at dette er uden compressor og div sjove ting ekstra.

:-P


Top
  
 
Indlæg: 27 maj 2003, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvis det skal være en ricer så er der nogen fine supra til salg her
http://www.suprastore.com/45suppac.html
De sælger komplette tuningløsninger op til 1200 hk men der står de yder kun 570 hk på 92 oktan så det kan jo kun bruges til pral hvis den ikke skal bruges til race og så er ladetrykket over 30 psi
Der er en video af en supra der lyder som en motorsav


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team