cooper mini skrev:
Jeg har læst det indlæg som du lage ind, link til og syntes jeg blev meget mere forviret. nok fordi vi ikke bruger samme måle skema og udstyr. vi måler surhedens i forbraningen og ikke Co. vi måler om motoren har det godt i forhold til ved vi ved den kan tåle. samt vi bruger udstyr der er beregnet til at måle motor op til 21000 omd. som så gør det er svært at få samme tal. vi bruger samme udstyr som til bliver brugt til Super biks. Voldtunet MC.
Vi stiller balandt andet ventiler efter flowmeter i kviksølv da det efter vores mening giver et beder og mere nøjagtigt flow pr. cylinder
Surheden i gasserne har jeg stadig aldrig hørt om. lambda tal afr. og co% er det jeg er stødt på.
Lige pt kan jeg ikke relatere surhedsgraden, til nogen gasart der kommer ud af udstødningen.
Det kræver lidt søgning, eller lidt mere specefikke oplysninger, om hvad det er der måles.
Og ja det kan være meget forvirrende.
Men dine tal er måske på den lidt fede side.
Ventilspillerum justeret på grundlag af flow.
Se det lyder interssant.
Foregår det på motoren eller i en flow bænk?
Og har i en minimum tolerance for at undgå brændte ventiler..
Hvis det ventilspillerummet bliver optimeret met topstukket afmonteret, hvordan kompencere i så for en skæv blok-top, eller et dårligt gevind på topboltene ?
Med fare for at gentage mig selv udstødningsiden på din turbo ser alt for lille ud, og det kan være en af årsagerne til dine problemer.
Da du tidligere selv har brrokket dig over manglende udybning af de svar du har fået.
Så vil jeg gerne udbede mig om nogle links til, eller en mere uddybende forklaring om hvordan man tuner højt ydende MC motore.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html