Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

har prøvet at køre med 2 ure. et lige efter turbo og et i indsugningsmanifold. man kan godt lave ladetryk i tomgang, men når man går lidt højere op i registret forsvinder det igen! prøv at tænke lidt på dysetider i tomgang. det er altså også forbandet lidt der ryger gennem motoren i den situation! det er så min erfaring med div. hybrid/kuglelejeturboer. ladetryk i frigear er noget helt andet......hvis man tænder måske 40 efter top skal være klar over at man laver en del varme.......hvis man vælger at springe en del af tændingerne over laver man et voldsomt tryk (bum....bum....bum) begge dele er ikke så sundt for turboen i det lange løb. men det virker! MVH. søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Min Honda gør det. Og det er ikke en kugleleje turbo. Men som Henrik sagde er det utrolig lavt ladetryk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
min gamle uno turbo motor med større dyser og slangen pillet af til wast-gaten kunne lave nær 1 bar i fri gear ved 6000 omdr.

MVH Bruno

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Barrit
Ja, min bror har også en Corolla 1.3 med en CT12 lader, den puster også meget selv i frigear, men laderen en jo også meget lille.

Titel: tryk...
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: sjælland
bare fordi der kommer luft ud af blow offèn i tomgang behøves den ikke lave lade tryk, jeg kører med antilag og og har i tomgang et tryk på minus 0,1bar I MANIFOLDEN (det er ikke lade tryk før det er trykket i manifolden), da kompressoren og turboen var på kunne jeg med antilag lade o,2 bar i tomgang.
Kører med tomgangs ventil fra en VR6 for at i tomgang med als kunne lave luft nok til at motoren kan producerer udstødningstryk til turboen for at kunne få trykket til at ligge på ca 0bar i tomgang og ved gearskift.
Grunden til blow offèn lufter ud er at turboen producerer mere luft end motoren suger i tomgang og det skal der ikke meget til at den gør. :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time