Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2004, 05:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
har prøvet at køre med 2 ure. et lige efter turbo og et i indsugningsmanifold. man kan godt lave ladetryk i tomgang, men når man går lidt højere op i registret forsvinder det igen! prøv at tænke lidt på dysetider i tomgang. det er altså også forbandet lidt der ryger gennem motoren i den situation! det er så min erfaring med div. hybrid/kuglelejeturboer. ladetryk i frigear er noget helt andet......hvis man tænder måske 40 efter top skal være klar over at man laver en del varme.......hvis man vælger at springe en del af tændingerne over laver man et voldsomt tryk (bum....bum....bum) begge dele er ikke så sundt for turboen i det lange løb. men det virker! MVH. søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 15:08 
Min Honda gør det. Og det er ikke en kugleleje turbo. Men som Henrik sagde er det utrolig lavt ladetryk


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 20:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
min gamle uno turbo motor med større dyser og slangen pillet af til wast-gaten kunne lave nær 1 bar i fri gear ved 6000 omdr.

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2004, 00:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Ja, min bror har også en Corolla 1.3 med en CT12 lader, den puster også meget selv i frigear, men laderen en jo også meget lille.

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk


Top
 Profil  
 
 Titel: tryk...
Indlæg: 31 jul 2004, 10:31 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 339
Geografisk sted: sjælland
bare fordi der kommer luft ud af blow offèn i tomgang behøves den ikke lave lade tryk, jeg kører med antilag og og har i tomgang et tryk på minus 0,1bar I MANIFOLDEN (det er ikke lade tryk før det er trykket i manifolden), da kompressoren og turboen var på kunne jeg med antilag lade o,2 bar i tomgang.
Kører med tomgangs ventil fra en VR6 for at i tomgang med als kunne lave luft nok til at motoren kan producerer udstødningstryk til turboen for at kunne få trykket til at ligge på ca 0bar i tomgang og ved gearskift.
Grunden til blow offèn lufter ud er at turboen producerer mere luft end motoren suger i tomgang og det skal der ikke meget til at den gør. :shock:

_________________
www.rambeyracing.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team