Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2004, 15:52 
Mange hk.... ej omkring 300hk.... og det får jeg jo nok ikke ved 5000-5500 omdr. med mindre jeg skal køre med et sygt ladetryk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2004, 16:00 
HenrikGM <---

Jeg kan jo se jeres side boost-it at man kan hive 345hk ud af 1.6'er med 1.3 bar...... og det eneste ud spec ved den udover en stor turbo er de HKS knaster som bringer max hk langt op i omdr...... den har ikke engang fuldt programerbare box..... i nu.....


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2004, 19:04 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
Indlæg: 67
Geografisk sted: nordjylland
hej mester....... den motor du snakker om er en underkvardrat motor og er beregnet til at have en godt bundtræk... så skulle du måske satse på 16v motor eller en japaner...... bare lige en tanke..... tror det er en dårlig ide med at toppe ved 7000 omdr... inden kommer der til at være et mega tøven i bunden og trækker i toppen.. eller godt bundtræk og dør helt på toppen.... det bliver svært at finde en turbo der køre der i mellem.. ville nok sætte maks omdr.. mellem 5800 til 6250.. men det er jo bare mig... håber det lykkes for dig, så jeg kan lukke mig kæft :lol:

_________________
alle vil have en 2ér..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2004, 20:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
myg tuning skrev:
hej mester....... den motor du snakker om er en underkvardrat motor og er beregnet til at have en godt bundtræk... så skulle du måske satse på 16v motor eller en japaner...... bare lige en tanke..... tror det er en dårlig ide med at toppe ved 7000 omdr... inden kommer der til at være et mega tøven i bunden og trækker i toppen.. eller godt bundtræk og dør helt på toppen.... det bliver svært at finde en turbo der køre der i mellem.. ville nok sætte maks omdr.. mellem 5800 til 6250.. men det er jo bare mig... håber det lykkes for dig, så jeg kan lukke mig kæft :lol:


Jeg ved at der er flere som har bygget 306 gti og 405 mi16 om til 2.4=endnu større slaglængde og det snure stadig op omkring 7500 omdr.

Ja nu ved jeg godt at min er en 8v'er.... men der findes nu også eks. på motorer af denne slags som tager den mængde omdr.....måske ikke lige som turbo motor.... men ellers..... det skulle sgu da heller ikke være umuligt at få max hk der oppe..... der jo ikke nogen der siger de skal ligge ved 7k omdr..... bare et sted mellem 6k-7k...

Turboen er selvfølgelig af kugleleje model

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2004, 21:16 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Mads skrev:
HenrikGM <---

Jeg kan jo se jeres side boost-it at man kan hive 345hk ud af 1.6'er med 1.3 bar...... og det eneste ud spec ved den udover en stor turbo er de HKS knaster som bringer max hk langt op i omdr...... den har ikke engang fuldt programerbare box..... i nu.....



Den rullefelt test er med den originale styring(original toyota, modificeret af Turbomotor). Motoren kører idag med megasquirtnspark, og har gjort det siden DHB(2.plads,forhjulstræk,trykladning) dog stadigt med den originale tænding. Planen med den lille raket er at tændingen kommer med senere, og _SÅ_ bliver det sjovt. Der er ikke mere end ~20 graders avancering på den i dag, og det er selvsagt alt for lidt til en motor der snildt drejer 8000. Med lidt held kan den hentes ned i en høj 11sekunders tid.

Hvis du kigger på kurven, vil du se at motoren stadigt har _masser_ af bund, og er faktisk forbløffende letkørt. Man mærker intet til vilddyret v. alm mindelig bykørsel.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2004, 23:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Har haft en kammi med samme krumtap motoren som dig mads (dig en mi'er), og hans rullede over 8k uden probs. 245hk med spjæld osv. Han kørte dog med mekanisk top, men det skulle ikke være nødvendig hvis det kun er 7000 du sigter efter

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2004, 14:48 
De nævte italienske bil modeller er 8v med 2 knaster! så om i kan bruge grade tallet fra disse ved jeg ikke. Mvh Henrik Dirksen


Top
  
 
Indlæg: 24 jul 2004, 02:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Mads B 405 2.0 skrev:
Hey.... er der nogen som nævne nogen biler som er født med 8 ventilede turbo motorer...... helst omkring 2.0..... jeg skal have luret mig en vildt turbo knast som jeg kan få lavet en kopi af til mit projekt ?


Glemmer du ikke en 406 sv eller xiantia turbo, der kan du jo bare tag knasten fra jo den passer lige over i din :shock:

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2004, 12:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
martin306xsi skrev:
Mads B 405 2.0 skrev:
Hey.... er der nogen som nævne nogen biler som er født med 8 ventilede turbo motorer...... helst omkring 2.0..... jeg skal have luret mig en vildt turbo knast som jeg kan få lavet en kopi af til mit projekt ?


Glemmer du ikke en 406 sv eller xiantia turbo, der kan du jo bare tag knasten fra jo den passer lige over i din :shock:


Mener at knasten fra ovennævnte maskiner er en katastrofe.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2004, 19:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Carsten> Hvad mener du?

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team