Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2004, 22:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Det er jo ikke alle biler du kan tage trykket direkte fra fuelrailen. Min egen er der ingen muligheder (med mindre man vil igang med at bore) så her skal det bare tages lige før, ved hjælp af et t-stykke

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 00:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Hej Henrik


Altså trykket burde jo være det samme hele vejen fra pumpen til regulatoren. Eller i hvert fald meget tæt på. Mange originale benzintryksmålere til forskellige bilmærker er jo også lavet til at montere efter filtret i moterrummet, med en længere banjo bolt.

Hilsen Mads

HenrikGM skrev:
Hvis der er sprøjt på den motor, så skal trykket jo måles i fuel-railen.....så man kan sådan set ikke bare hakke slangen over et tilfældigt sted.

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 08:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ja, i en ideel verden.

Så snart du har en rørstrækning har du også trykfald.

Måler du trykket lige efter pumpen, v. tanken så viser den for højt, og helt galt bliver det hvis man kører med en højtydende pumpe der giver måske 220l

Det bliver ubetydeligt hvis man måler umiddelbart før fuelrailen(eller i nærheden), men ikke hvis du tager målepunktet lige efter pumpen.

Skrækscenariet er jo at tage en porche911turbo pumpe, og mose bensinen igennem et 6mm kobberrør, og så måle på trykket v. pumpens afgang, og justere trykeg. derefter. Manometret vil vise en del for meget.

Men tager man det blot så tæt på som muligt er det ikke et problem.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 08:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Man tager da og montere det T stykke på slangen i motorrummet der er vel klart.
Da du ikke kan komprimere en væske vil trykket være det samme ca 5-10cm før din fuel-rail som i selve fuel-railen med mindte din motor bruger så meget benz at der ikke kommer noget retur til tank.
Fik vi da forklaret i Hydraulik på teknisk skole.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 15:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det optimale sted er lige inden trykregulatoren.
Jeg har læst om en svensker der hat kørt med biltemas variant i et ar uden lækager.
Fordelen med en elektrisk måler er at den kan placeres inde i kabinen, uden fare for benzinlækager, og man kan dermed holde øje med trykket under belastning, hvor et trykfald vil tyde på et under dimsioneret benzinfødesystem.
I dette tilfælde er nøjaktigheden af mindre betydning.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 17:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Blot det viser konstant forkert, så går det nok. Problemet med billige målere er at de ikke har nogen intern spændingsreference, (prisen) og derfor varierer visningen med batterispændingen. Så er det ikke SÅ nemt at bruge længere, da generatoren pludseligt får indflydelse på visningen.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 17:15 
Okay men man måler trykket på den slange der kommer fa pumpen men lige før regulatoren eller har jeg forstået det forkert


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2004, 19:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nej, det er rigtigt nok. Mål så tæt på dyserne som du kan komme til, og på fødeslangen, altså som du selv siger, den der kommer fra pumpen.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team