lyhning skrev:
Ok skal prøve.
Jeg vil gerne lave en E30 med 325 24v motor med turbo.
Men hvis det ikke går vil jeg lave den med en 320 24v motor med turbo.
Grunden til det er at ikke tænder på de gamle motore og at en 325 24v motor rimeligt nemt skulle kunne yde 350+hk, og en 320 24v motor kan jo nemt ombygges til 2.5
Ok... Nu ved jeg jo at sådan en E30 ikke findes med 24V top, ikke? Det betyder så at hvis du vil tune på en motor med en 24V top så skal du betale afgift af motoren med den top på. Hvis det skal være efter bogen må du faktisk ikke tune på den før der er gået 9 måneder efter du betalte afgift, så vidt jeg husker.
Hvis du så efterfølgende vil gør ccm til en 2,5L så skal der IGEN betales afgift...
Du må jeg skifte ud af topstykker og ccm til max 20% effektforøgelse og der efter skal der betales afgift. Men hvis du skifter ud så du ikke overskrider de 20% og derfor IKKE skal betale afgift, så må du ikke tune på den før du af lige vel har betalt afgift...
Det vil sige at du altså ikke må tune på en motor der ikke er betalt afgift af... 20% eller ej. Mærkelige regler!
v/h christian