Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 15:54 
Jeg havde tænkt mig ca. 200 HK. Hvilken størrelse turbo skal jeg købe???

Anders:
Hva tryk køre du med og hvad yder den???
Løb du ind i nogle problemer undervejs eller gik det bare derudaf(hva skal jeg være opmærksom på)???
Hva bruger du af tilskudssystem???

Ja det var sgu en masse spørgsmål. Men man bliver jo nød til at spørge for at blive klogere.

Tak for de gode svar.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 17:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Der er nogle forskellige turboer du kan bruge. Nu er der jo ikke så meget plads hvis din motor ligger på tværs, men de her 3 turboer er gode til din motor: Garret TB2525, Garret T3 eller en KKK K16. Du kan jo køre med et MF2 anlæg, ikke fordi jeg vil anbefale det, men det virker ok. Måske kan du programmere på din originale motorstyring, det kan dog være at du skal have lidt større dyser, her ville dem fra en calibra turbo jo være perfekte.

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 17:44 
Jeg satser på at jeg kan nøjes med at omprogrammere min originale boks og somsagt større dyser. Men hvordan finder jeg ud af om std. dyser kan klare 50 hk. extra ??????
Ja jeg må på udkig efter sådan en mølle.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 21:28 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Henrik L skrev:
Jeg havde tænkt mig ca. 200 HK. Hvilken størrelse turbo skal jeg købe???

Anders:
Hva tryk køre du med og hvad yder den???
Løb du ind i nogle problemer undervejs eller gik det bare derudaf(hva skal jeg være opmærksom på)???
Hva bruger du af tilskudssystem???

Ja det var sgu en masse spørgsmål. Men man bliver jo nød til at spørge for at blive klogere.

Tak for de gode svar.


Jeg kører med ca. 1bar og den har ca 250hk
Der kom nogle små problemer med ikke nogle vildt men jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle du skal være opmærksom på lige pt.
Jeg bruger en benzintryksregulator til tilskud og bruger de org. dyser. Du skal bare huske en vild benzinpumpe eller skal du bare mont. to lige efter hinanden.

mvh Anders

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 21:34 
@bmwmanden. Er det ikk lidt dumt at købe en T3 eller lign? For det første skal man ha lavet en udstød. manifold. Så skal der laves et unstød.systen til den. Få dog fat i en K24 på standard manifold, incl afgangsrør, det passer NÆSTEN, på eksisterende udstødsystem. En calibre turbo kører org med en k16 turbo og er god for kun ca 260 hk. Man KAN presse den til max 300 hk, men så er den også pint. En k24 er god for max 400 hk.
Få dog fat i en org turbo motor, inden man får set sig om, så bliver økonomien den samme, og så har man jo pgså sin org c20xe, når man skal til syn.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 22:22 
Att: Guest

Det er jo kun flanksen man behøver at lave om...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2004, 22:34 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
det er IKKE kun flangsen der skal laves om.... da calibra turbo manifolden er støbt sammen med udstødningshusen......(se ved hæftede fil)

Jeg Kan skaffe dig en fin garrett T03 (noget ligende den jeg sevl brugte på min kadett) turbo til dit projekt hvis det var noget....så skal du bar have fat i scotten og købe en manifold af ham til din C20XEér

MVH Jens Hald


Vedhæftede filer:
Laderklein.jpg
Laderklein.jpg [ 3.28 KiB | Vist 493 gange ]

_________________
Http://www.boost-it.dk
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2004, 10:30 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 14 jul 2003, 18:04
Indlæg: 42
Geografisk sted: kbh
@Hald79. Selvføl kan du bruge den org manifold til en T3´er. Den skal bare skæres over lige før turboen, og der efter svejses flangen på.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2004, 11:40 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
att: sannesmartin

Vil du så tage en flange i sort jern og svejse på en støbejernsmanifold og derefter varme den op til 800-900 grade og regne med at den ikke flækker!!!!! held og lykke.... hvis det lykkes og det kan holde så sig lige til for det kan man sku tjene penge på........

MVH JH

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2004, 18:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
En C20XE er født men rustfribanan org.
Men den bliver ikke nem at krølle om til Turbo brug.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team