Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Henrik du siger det optimale form af stempel er fladt.Hvor mange hk er der at hente.Det kan ikke være mange for HKS stempler er både flade og dybe ,alt efter hvilken kompression forhold du vil have.Og nej jeg tror ikke de går på kompromi meget.Så jeg tror ikke os garage-tunere skal gå ret meget op i form af stempel i toppen.Der skal bare være gods nok.
Det er min menning.

Selvf. går HKS på kompromis, præcist som alle andre. De laver fordybningen i stemplet for at få komp. ned, og da det alt andet lige er meget nemmere at sælge folk et sæt nye stempler end både stempler og top, ja, så er det nok til at regne ud hvad hks vælger. De lever jo af det, og det der sælger er jo ikke nødvendigvist den optimale løsning. Man har et topstykke med en given volumen i, og så varierer man blot stemplets volumen, alt efter komp.fh. Det vil HKS vist ikke selv påstå er optimalt!
Der bliver i tråden spurgt om hvordan den optimale stempelform er, og til det spørgsmål er svaret ikke "det skal være skålformet". At man kan blive tvunget til at acceptere en vis skålfacon, grundet at man ikke kan lave alting 100% optimalt på et udgangspunkt der er bygget til et helt andet formål.
Udtale sig om hvor mange hk der er at hente er jo absurt. Du kan jo feks hellerikke udtale dig om hvor mange hk nogen kan hente med et MF2 anlæg.....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!