Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Jo, alle komponenter er std og det kører jo på en saab, vist en 900, med alm saab grej, og det er vist ikke så forskellig fra så meget andet at det gør en stor forskel. Måske lidt småting, men det skulle kunne køre.

Kunne være sjovt at bygge det på en bil i en fart....Har lige lyst til at knalde det på eet eller andet....Jeg har en terrænkart, som begynder at se interessant ud igen....:-)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På føresædet
Lækkert lækkert!! Godt jeg har bestilt 2 MS units hjem :D ( Og de er hjemme nu ) 8)

Angående de EDIS moduler, så er der jo et hav af dem i US, så derfor de har baseret det på dem. Men på FAQ siden hos MS, står der

"For anyone looking for the EDIS-8 module, it can be found as a replacement ignition module from companies such as Autozone. For instance, ask for the ignition module from a '93 Lincoln Town Car and it will cross to a WELLS # F143. The WELLS part says Motorcraft on it and looks to be the exact same part. Price is about $140 compared to FORD's price of $300+. "

Så hvis man kan finde dette Motorcraft modul, så er det ca en 1000 kr for et helt nyt. Ikke dårligt.

http://www.electromotive-inc.com har nogle Krank-trigger kits til omkring de 160$ for en V8'er. Mindre endnu for en 4 Cyl. Plus de også har tændingsmoduler til de 140$ til 4 cyl. Spørgsmålet er mere hvordan man styre dem, da de egentligt skal benyttes med deres ECU boks.

Jeg ved at Westspeed er importør af dette mærke.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Att.: HenrikGM

Kan du ikke sende jeres temp. føler filer til mig, da Jens ikke har Internet adgang for tiden??
(Bruger de samme sensore på min motor)

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
ATT: Henrikgm

Jeg købte "ny" tomgangsstyringsventil for et par måneder siden... Kostede 200 m. moms hos MH-parts i kibæk... De har flere liggende ved jeg, så sig til hvis du vil have et nummer på dem...
Er iøvrigt ved at undersøg om der findes en indsugningsmanifold med elektriske dyser der passer på min T8, eller om der findes elektriske dyser der passer i, istedet for mine jettronic-forbandede mekaniske møj-dyser:)
Hvordan går det med kadetten?
Vi venter spændt på flere resultater!!!
Daniel

Titel:
Hvilke filer det du vil have fat i?
.INC filerne?

Kadetten har lidt problemer med tændingen nu, men kører ellers glimrende ved 0,3 bar. Tændings problemet skal lige fikses inden videre ekperimenteren. Det lugter lidt af en småsyg indsprøjtningsdyse: når den bliver varm kan den komme i tanke om at overgå til 3cyl., så der er lige et par småting der skal fikses. Det er såmend nok prisen for at finde stumperne til nærlig 0 dkr. Men den kører sgu godt på trods af lidt problemer med gammelt grej. Indtil nu får den ihvertfald bensin nok, men hellere det end smeltet alu!

Når småproblemerne bliver fikset skal der nok komme en fin vogn ud af det. Den rykker ihvertfald ret godt nu.

Titel:
Att Cossie....

mail mig lige. Jeg kan sgitte få fat i din mailadresse. Skulle måske se om jeg kan hitte ud af at blive registreret...:-)
dsl65684@vip.cybercity.dk skulle du kunne træffe mig på....
Har ikke tjekket PP i ret lang tid, så derfor har du ikke fået svar. Hald79 sagde du havde spurgt for et stykke tid siden, og det kan jeg da godt se på dit indlæg.

Har lige snakket med Hald79, og kadetten er flyvendes igen, og nu spiller det hele igen. Har åbenbart ræset rundt i den det meste af i går aftes.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Hvilke filer det du vil have fat i?
.INC filerne?

Yepper, brugere de samme sensore i min motor.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Titel:
Fik du nogensinde de filer?
Min PC har været under "geninstallering" i snart lang tid, så jeg er måske gået glip af et par mails, og jeg ved hellerikke om jeg har fået sendt de sidste par stykker inden crashet....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Fik du nogensinde de filer?

Jo da..... de ligger bare og venter på at komme i min MS men kan ikke rigtig bruge den endnu da jeg skal have noget andet tændning på bilen.
(Jens ville lige finde ud af noget)

Titel:
Fint. Skulle lige tjecke om det var nået frem, da alle records og mails er lost så ser jeg jo ikke om du havde rykket efter det. Fint nok.

Jeg forstår på Jens at du har en Rakett, meget lig Jens´s også med "propel"?

Specs?

Har intentioner om at lave et minidatabase for folk der kører med MS, hvor alle væsentlige opsætningsparametre indgår, herunder også temp sensorer, så der bliver plugnplay i langt højere grad(hvis det ellers kan lade sig gøre!). Problemet for "det jævne publikum"(skal forståes rigtigt!) er at det er lettere sagt end gjort at trimme det ind så det _rigtigt_ sparker mås, og helt galt bliver det hvis man vælger at tage tændingen med i spillet. Så starter et nyt projekt jo helt og aldeles fra bunden med samtlige parametre, hvilket gør det lidt småsvært for begybnderen. Derfor ville jeg forsøge at samle de data jeg kan få fingrene i og gøre det tilgængeligt for folk, så de kan få lidt inspiration, og hjælp, til deres egen opsætning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time