Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Joe det er det måske - men jeg har et sæt Weber på bilen nu, et sæt Webere liggende, samt et sæt Dell 'Orto'er liggende.
Desuden har en af mine kammerater nogle sæt Solex'er liggende som han ikke bruger til ret meget.
Til spjældhus konvertering skal der bare ikke være slør i akslen - det er stortset det. Hvis der er, så er det ikke den store operation at skifte lejerne.
Til weber fås alt stadigvæk - så komplet renovering er ikke det store - for det er ikke så dyrt.

Her er iøvrigt et billede af en gut der har bygget spjældhuse af et par Solex'er: <http://groups.msn.com/Pug405/shoebox.msnw>.

Har du noget info om MS og spjældhuse iøvrigt?

Billede
Golf GTi 16V til rally

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Jeg er ved at samle mit v2.2 board. Håber at få hele bilen klar til RaceExperience d. 27/7

Mvh
Morten

Medlem

Geografisk sted: ålborg
er der nogen her der sælger alle de stumper der skal bruges til at lave den fra megasquirt

Jeg har alle stumperne i skuffen. Blot passer de ikke 100% på det originale MS print idet jeg har bøffet nogle af komponenterne lidt op, idet feks visse bensinpumperelæer ikke kan trækkes med den originale udgang, og desuden tilføjet onboard sikring hvis noget skulle ske. Af samme grund har jeg også selv bygget mit eget enkeltsidede print for at undgå bøvlet med dobbeltsidet print.

Men hvis du absolut vil have det originale print fra usa så er det næsten ligeså nemt at få stumperne med fra digikey med det samme.

Men jeg har ihvertfald stumper nok til at bygge et fungerende MS i skuffen. Har pt et par stykker liggende der venter på montering i en bil....

Medlem

Geografisk sted: ålborg
hvad tager du for sådan et færdigsamlet og et der selv skal samles hvad er det der digikey du snakker om

Mail afsendt.

Fordi jeg selv har lavet printet på demosoftware kan jeg ikke få lov at eksportere komponentlayouts osv, så det vil føre alt for vidt at sælge det som samlesæt. Du vil næppe være istand til at samle det uden een at kigge efter, og skal jeg lave dokumentationen bliver det ikke på denne side af sommeren! Det orker jeg ikke. Så er det bedre at jeg sælger et print der kører og er testet, og til en hvis grad forudindstillet, end bruge timevis af emailtid på at "fjernfejlfinde" fordi en komponent måske er vendt forkert eller der er tvivl om placeringen af eet eller andet.

Hvis du vil have samlesæt så er det bedre at bestille delene i USA bla hos Digikey og selv hos B&G som har det originale print.
Men det kræver at du er rimelig habil med en loddekolbe da det ikke just er noget begynder projekt. Det vil ihvertfald være godt at ha samlet en pæn bunke byggesæt inden man begynder på MS.

hvad skal du ha for et der er færdig

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Vent med at bestille et Megasquirt, der er et UltraMegaSquirt på vej som også kan styre tændning.... Det skulle komme senere her i år.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

1900 for print,testet og "grovjusteret" så du har et udgangspunkt til at starte på, incl kabel til pc,nødvendig software og stik til at bygge ledningsnet på. derudover er der lidt småting med som skal bruges til monteringen i kassen.

"pigtail" ledningsnet~3meter skal koste 450dkr(ved ikke hvor lang tid det tager helt konkret så det er ca pris)

Hele svineriet i en alukasse vil jeg helst ikke lave ligenu da det tager for lang tid at lave en kasse og jeg har ikke pt de rigtige muligheder for at lave kassen dertil.
Måske kassen kommer med senere på sommeren, og vel til ca 3900.

Hvis jeg skal bygge en til dig så sig til i rimelig tid.

http://autos.groups.yahoo.com/group/meg ... /MegaTune/

Her findes noget af den software man skal/kan bruge til at indstille det med. Er ganske vist lidt tamt uden boksen koblet på, men det giver da lidt ide om hvad der skal til.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time